Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@18:43:56 GMT

حدود 27 درصد آقایان دچار اختلالات جنسی هستند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۶۵۲۵

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس گفت: حدود 27 درصد آقایان دچار اختلالات جنسی هستند و 56 درصد آقایان اگر بیماری جنسی داشته باشند، برای مداخله و مراقبت دیر برای معالجه مراجعه می‌کنند. آفتاب‌‌نیوز : سید حامد برکاتی، مدیر کل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس در  نشست خبری به مناسبت هفته سلامت مردان که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: سلامت مردان در تمام دنیا بحث جدیدی است که از دهه 80 میلادی آغاز شده، در حال حاضر کشورهای زیادی در جهان به موضوع ‌سلامت مردان توجه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: طی بررسی‌های اخیر عمده درگیری‌های سلامت مردان مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است.
برکاتی  در ادامه اظهار کرد: در دهه های اخیر سهم حوادث ترافیکی در مرگ و میر کمتر شده، اما 3 برابر حوادث ترافیکی منجر به ‌فوت را در آقایان شاهذ هستیم و حوادث ترافیکی و حوادث خشونت بار در آقایان بیشتر از زنان اعلام شده است.
وی در ادامه گفت: در وزارت بهداشت برنامه‌هایی برای سلامت میانسالان ‌اجرا شده و برنامه ویژه‌ای که خاص آقایان باشد همزمان با هفته سلامت مردان آغاز شده و هم اکنون در حال تدوین برنامه‌ها برای اجرا در ابتدای ‌سال آینده هستیم تا نگاه ویژه ای  به سلامت آقایان باشد.
وی در ادامه بیان کرد: ۱۱ علت در آقایان 30 تا 70 ساله مانند حوادث قلبی و عروقی، ترافیکی، سکته، دیابت، سرطان دستگاه گوارش، خشونت، سرطان ریه، خودکشی، بیماری‌های ‌تنفسی سبب مرگ آنان می شود اما حوادث قلبی و عروقی و ترافیکی بیشتر از موارد دیگر باعث مرگ مردان می‌شود.‌ حدود 27 درصد آقایان دچار اختلالات جنسی هستند و 56 درصد آقایان اگر بیماری جنسی داشته باشند، برای مداخله و مراقبت دیر برای معالجه مراجعه می‌کنند.
وی در خصوص غربالگری آقایان ‌برای بیماری‌ها گفت: برنامه‌ی غربالگری تحت این عنوان که بین  مردان ۳۰ تا ۷۰ سال هر ۳ سال یک ‌بار انجام شود در نظر گرفته شده و انتظار است حدود ۳۲ درصد آقایان در سال برای دریافت خدمات مراجعه کنند بر این اساس مراکزی را برای مراجعه آقایان درنظر گرفته ایم وبا شبکه وزارت بهداشت نیز به مذاکره پرداختیم تا ‌در صورت امکان، درصدی از مراکز کشور بعدازظهرها خدمات برای آقایان ارائه کنند.‌
برکاتی همچنین افزود: در بسیاری از شهرها خدماتی را در محل کار آقایان ایجاد کردیم زیرا مردان بیش از هرچیزی نیازمند آموزش هستند که در این راستا نرم افزارهایی در حال طراحی‌اند.‌
‌مدیر کل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت بیان کرد: در حوزه بهداشت، مرکز ‌اورژانس کشور برنامه‌های خاصی برای حوادث ترافیکی عید نوروز در نظر دارد و مرکز سلامت محیط و کار نیز برنامه‌های ویژه ای برای نظارت بر ‌سلامت رستوران‌ها دارد.
ایلنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دفتر سلامت جمعیت سلامت مردان اختلال جنسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، برای نخستین بار در کشور زنی ۲۳ ساله که از بدو تولد مبتلا به سندرم لی (اختلالی نورولوژیکی) بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد.

علیرضا زالی جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره وضعیت کلی بیمار، اظهار کرد: بیمار زنی ۲۳ ساله است که به دلیل ابتلا به "سندرم لی" و مشخصا عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز این بیمار کار گذاشته شود.

به گفته زالی در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

استاد تمام و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره سندرم لی توضیحاتی داد و گفت: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلاست، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

زالی با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری ۱۸ ساله انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • فوت ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • افرادی که این اختلالات را دارند بیشتر افسرده می شوند
  • ۵۴ فوتی در تصادفات هفته آخر فروردین/ ۱۱ فوتی بر اثر غرق‌شدگی
  • مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی در خوزستان ۱۲ درصد کاهش داشت