Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا از آمادگی این اتحادیه برای در پیش گرفتن اقدامات متقابل علیه آمریکا در صورت عملی شدن تهدید ترامپ برای اعمال تعرفه‌های گمرکی بالا بر تولیدات خودروی اروپا خبر داد. ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ بین الملل اروپا آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هندلزبلات" آلمان، انتظار می رود کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه مارس راه برای مذاکرات رسمی درباره یک توافق تجاری با آمریکا را باز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"سسیلیا مالمستروم"، کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا در این باره گفت که ما می خواهیم ابتدا منتظر رای گیری پارلمان اروپا در این باره در 11 و 12 ماه مارس باشیم. من امیدوارم که کشورهای عضو اتحادیه اروپا کمی بعد از آن بتوانند تصمیمی در این باره بگیرند. مالمستروم بر تصویب سریع دو دستورالعمل مذاکرات یعنی یک توافق گمرکی صنعتی و همکاری های منظم قانونی در این راستا تاکید دارد.

وی می خواهد به دولت آمریکا نشان دهد که اروپائیان در این راستا جدی هستند که توافقی که هر دو طرف از زمان دیدار رئیس کمیسیون اروپایی و رئیس جمهور آمریکا در جولای گذشته مورد ارزیابی قرار دارند را در پیش گیرند. مالمستروم امیدوار است که از این طریق تصمیم آمریکا برای افزایش تعرفه های گمرکی بر واردت خودرو از اروپا منتفی شود. کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا تاکید کرد که ما سعی می کنیم بر برنامه های مثبت تمرکز کنیم.

مالمستروم همچنین در این باره ابراز اطمینان کرد که بحث های داخلی در برخی کشورهای اروپایی در این باره در دو هفته آینده می تواند نهایی شود.

کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا همچنین تاکید کرد که اگر ترامپ تصمیم خود برای اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر صنعت خودروی اروپا را عملی کند اتحادیه اروپا هم مذاکرات با واشنگتن را متوقف کرده و به اقدامات متقابل روی می آورد. به گفته وی در این صورت کمیسیون اروپایی به سرعت لیستی از تولیدات آمریکایی را منتشر می کند که اتحادیه اروپا علیه آن تعرفه های گمرکی بالایی را اعمال می کند. در این راستا حمایت کامل از طرف کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود دارد.

مالمستروم در عین حال ابراز خوش بینی کرد که مذاکرات تجاری با آمریکا پیشرفت خواهد داشت و دستیابی به نتیجه ای در این راستا در سال جاری میلادی امکان پذیر است. اما طبیعتا این به آمادگی عمل هر دو طرف بستگی دارد.

اخیرا  "یان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا هم  در مصاحبه‌ای با یک روزنامه آلمانی با تاکید بر اینکه انتظار ندارد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در روزهای آینده تعرفه‌های گمرکی بالایی روی تولیدات خودروی اروپایی قرار دهد هم زمان این مسئله را آشکار کرد که اتحادیه اروپا اقدامات متقابل را در پیش خواهد گرفت اگر ترامپ به ابزار تعرفه‌های تنبیهی روی آورد.

مناقشات تجاری با اروپا محور مذاکرات صدر اعظم اتریش با ترامپ در کاخ سفیداروپا مجددا ترامپ را در مناقشات تجاری به اقدامات متقابل تهدید کرد

وی افزود: این مسئله واضح است که اگر وی خلف وعده کند ما هم دیگر خود را به خرید سویا و گاز مایع بیشتر از آمریکا متعهد احساس نمی کنیم.

وزارت بازرگانی آمریکا اخیرا  یک گزارش ارزیابی درباره تهدیدات امنیت ملی از طریق واردات خودرو از اروپا را به ترامپ ارائه داد. بر این اساس ترامپ حدود 90 روز زمان دارد تا درباره تعرفه‌های گمرکی بالا روی واردات خودرو از اروپا تصمیم بگیرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده وزارت بازرگانی آمریکا به این نتیجه رسیده است که واردات خودرو از اتحادیه اروپا امنیت ملی آمریکا را تهدید می کند. بخصوص اظهارات اخیر ترامپ این تصور را ایجاد می کند که وی علیه اتحادیه اروپا در این باره تصمیم گیری کند. در واقع رئیس جمهور آمریکا وعده داده است که ابتدا طرح تعرفه‌های گمرکی بیشتر را کنار بگذارد و درباره برداشتن موانع تجاری با اتحادیه اروپا مذاکره کند.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اتحادیه اروپا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماس توخل، متخصص جدید صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

توخل حداقل در رقابت‌های اروپایی می‌تواند فرصت دفاع از ایده‌هایش را داشته باشد. 

طرفداری | بایرن مونیخ با پیروزی 1-0 در دور برگشت مقابل آرسنال، در مجموع با برتری 3-2 راهی نیمه نهایی شد. 

آخرین هفته‌های حضور توماس توخل در بایرن مونیخ با وجود تلخی قهرمانی بایرلورکوزن، حداقل در رقابت‌های اروپایی با خاطرات خوبی ادامه دارد. سرمربی آلمانی که پس از شکست 1-0 مقابل لاتزیو تا آستانه از دست دادن جایگاهش پیش رفته بود، اکنون باواریایی‌ها را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رساند. توخل امشب رکورد ویژه‌ شخصی نیز به اثبات رساند. سرمربی 53 ساله اکنون با هدایت سه تیم مختلف حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان را تجربه می‌کند. او پیش‌تر با پاری سن ژرمن و چلسی به این مهم دست یافته بود که در هر دو مورد نیز به فینال رسید. تنها ژوزه مورینیو با رساندن چهار تیم مختلف به نیمه نهایی عملکرد بهتری نسبت به سرمربی بایرن مونیخ دارد (پورتو، اینتر، رئال مادرید و چلسی).

گفتنی است توماس توخل همچنین اولین سرمربی آلمانی تاریخ محسوب می‌شود که سه تیم را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌رساند. در بین مربیانی که رکورد توخل را تکرار کرده‌اند، در کنار مورینیو، نام کارلو آنچلوتی و پپ گواردیولا نیز دیده می‌شود.

مشروح اتفاقات دیدار بایرن مونیخ و آرسنال:

بایرن مونیخ 1-0 آرسنال؛ مارش باواریایی‌ها با چهره اروپایی توخل

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • توماس توخل، متخصص جدید صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • درخواست کمیسیون اروپا از کنگره آمریکا برای حمایت از اوکراین
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات