Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@13:08:37 GMT

خلاص شدن از شر چربی های شکم در 10 روز

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۶۶۲۸

خلاص شدن از شر چربی های شکم در 10 روز

رکنا: با این روش ساده می توانید طی 10 روز شکم تان را لاغر کنید.

لاغری شکم دغدغه ی این روزهای بسیاری از دوستداران تناسب اندام و مد است، جذابیت و فرم اندام بازیگران هالیوودی، ایده آل بسیاری از افرادی است که به زیبایی می اندیشند.

 اما چرا بسیاری از ما برای رسیدن به شکل ایده آل بدنمان، به زحمت می افتیم و یا به سختی می توانیم به لاغری شکم برسیم؟

در زیر به 15 خوراکی اشاره خواهیم کرد که اینکار را تسهیل میبخشند:

1- جودوسر

باعث بالارفتن سرعت سوخت و ساز بدن می شود و اگر صبحانه بخورید تا موقع ناهار انرژی دارید و به سراغ غذاهای ناسالم نمی روید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2- بادام

بادام حاوی پروتئین هایی است که با گرسنگی مبارزه می کنند. از طرف دیگر حاوی چربی های اشباع نشده ای است که بسیار سیر کننده می باشند. این دو عامل به کاهش وزن و کاهش چربی کمک می کنند. مطالعات نشان می دهد افرادی که بادام مصرف می کنند نیم برابر بیشتر از افرادی که بادام مصرف نمی کنند، چربی های شکمی خود را از دست می دهند.

3- کاهو

کاهو سرشار از فیبر و آب است خوردن آن به پر شدن معده و احساس سیری کمک می کند. در نتیجه با بوجود آمدن احساس سیری به کاهش چربی کمک می کند.

4- لوبیا

به دلیل فیبر و پروتئین موجود در آن برای طولانی مدت احساس سیری می کنید و نیازی به خوردن غذاهای دیگر ندارید.

5- چای یخی

چای یخی را می توان جایگزین سایر نوشیدنی های پرکالری مانند نوشابه و دلستر کرد. با این کار کالری مصرفی روزانه کاهش می یابد و به کاهش چربی در طولانی مدت کمک می کند.

6- سرکه سیب

سرکه سیب آنزیم چربی سوزی را تحریک می کند و سطح قند خون را تنظیم می کند. از طرف دیگر با مصرف سرکه سیب احساس گرسنگی کاهش یافته و موجب سیری می شود.

7- دارچین

دارچین طبع گرمی دارد و به بالا بردن سوخت و ساز بدن کمک می کند. دارچین را می توان به جای شکر عنوان چاشنی و شیرین کننده به غذاها اضافه کرد. دارچین با کاهش کالری دریافتی و از طرف دیگر با بالا بردن چربی سوزی به کاهش وزن کمک می کند.

8- آب بیشتری بخورید سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می برد و بدن را پاکسازی می کند و بعنوان یک کاهش دهنده اشتها کمک می کند و برای اینکه تاثیر بیشتری داشته باشد نکات زیر را رعایت کنید:

قبل از غذا آب بخورید. این کار باعث کم شدن 75 کالری در هر وعده غذایی می شود و اگر هر روز این کار را انجام دهید سالانه 2700 کالری کمتر مصرف می کنید.

آب را طعم دار کنید. شما می توانید تکه ای لیمو، نعنا، نارنج برای رهایی از طعم معمولی آب استفاده کنید و حتی لیمو سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

آب خنک بخورید. سوخت و ساز بدن را بالا می برد و بدن برای گرم کردن آن کالری بیشتری می سوزاند و باعث کاهش وزن می شود.

آب کافی بنوشید. هشت لیوان آب در روز به کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام کمک می کند.

9- نوشیدنی ها را تغییر دهید به جای نوشابه های گازدار از آب استفاده کنید.

به جای قهوه با خامه و شکر از قهوه معمولی استفاده کنید. چای سبز حاوی آنتی اکسیدانی به نام کاتچین است که به طور طبیعی باعث افزایش سوخت و ساز بدن و افزایش چربی سوزی بدن می شود.

مصرف الکل را قطع کنید. الکل سطح استروژن بدن را افزایش می دهند و باعث ذخیره شدن چربی در پاها و شکم می شود.

10- استفاده از زردچوبه در غذاها باعث کاهش التهاب در بدن می شود و حتی سرعت سوخت و ساز بدن در آب شدن چربی ها را بالا می برد.

11- مصرف پروتئین را افزایش دهید پروتئین نسبت به چربی و کربوهیدارت بدن را بیشتر سیر نگه می دارد. پس خوردن پروتئین گرسنگی را کاهش می دهد. مصرف پروتئین میزان متابولیسم بدن را بالا می برد و به تعادل قندخون و سطح پایین انسولین کمک می کند.

12- آجیل ها و دانه ها یکی از بهترین منابع گیاهی است و اسیدچرب های امگا3 زیادی دارند که باعث کاهش میزان کلسترول می شود.

13- روغن گردو سرشار از امگا3 است و مانع از پرخوری می شود و فیبر بالای آن برای طولانی مدت سیر نگه تان می دارد چون زمانی که فیبرها وارد معده می شوند آب را به خود جذب می کنند و حجیم می شوند.

14- شکلات سرشار از فیبر است و با خوردن کمی از آن احساس سیری می کنید و اشتهای شما نسبت به غذاهای شور و چرب کم می کند. همچنین شکلات تلخ میزان متابولیسم بدن را بالا می برد و موجب کاهش وزن می شود.

15- برگه سیب به راحتی هضم می شود و باعث تصفیه خون و پاکسازی معده و روده می شود و سرشار از فیبر است و منبع غنی برای انواع ویتامین های B، کلسیم، آهن و … است.

6 خوراکی غیرمجاز برای لاغری شکم

1- نان سفید قند بالایی دارد و سبب بالا رفتن ناگهانی قندخون می شود و به جای آن نان گندم بخورید.

2- آب میوه های صنعتی به اندازه یک نوشابه قند دارد و به جای آن میوه های تازه بخورید با آنکه قند دارد اما قندشان طبیعی است و ضرری ندارد.

3- سیب زمینی سرخ کرده و فست فودها با توجه به آنکه در روغن های ناسالم سرخ می شوند و مواد مغذای آنها در طول فرایند سرخ کردن از بین می رود بهتر است از آنها استفاده نشود. به جای مصرف فست فود و غذاهای سرخ شده از غذاهای بخارپز یا گریل شده استفاده کنید.

4- نوشابه این نوع نوشیدنی ها هیچ خاصیتی برای بدن ندارد و حتی مواد مغذی غذایی را که خوردید از بین می برد و با نخوردن نوشابه 540 کالری در بدن خود ذخیره می کنید.

5- لبنیات کم چرب این نوع لبنیات را پرچرب جایگزین کنید، زیرا لبنیات کم چرب در درازمدت منجر به افزایش بیشتر وزن می شود و لبنیات پرچرب احساس سیری بیشتری به فرد می دهد.

6- چربی های اشباع این نوع چربی به راحتی با اکسیژن ترکیب می شوند و از چربی های خطرناک به حساب می انید و عملکرد بدن را کاهش می دهد مانند روغن ذرت.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: تناسب اندام زیبایی چای غذا قهوه تناسب اندام زیبایی چای غذا قهوه سوخت و ساز بدن نوشابه های گازدار رهایی چربی سفید عکس مرد فیلم من دستگیر دستگیری جوان رئیس پلیس اصفهانی خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست

فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان گفت: کبد چرب بیماری شایع و بدون علامت است، تغییر سبک زندگی مهم‌ترین بخش برای درمان بیماری کبد چرب است، اصلاح شیوه زندگی ۹۰ درصد بخش درمان را به خود اختصاص می‌دهد.

هادی عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه عضو کبد در بدن انسان وظایف متفاوتی را بر عهده دارد، اظهار کرد: مهم‌ترین عملکرد کبد سم زدایی بدن است، ذخایر انرژی، ذخایر منابع گلیکوژن در کبد، تولید پروتئین‌ها و آمینه اسیدهای ضروری بدن، تولید ویتامین‌ها و فاکتورهای پیش انعقادی از دیگر وظایف این عضو در بدن است.

وی با بیان اینکه بیماری کبد چرب ارمغان زندگی شهرنشینی است، افزود: فعالیت بدنی کمتر و کم تحرکی در زندگی شهرنشینی امروز بیشتر است و نوع غذاها پرچرب و پرکالری بوده، بنابراین اضافه وزن و چاقی در بین افراد رواج زیادی دارد و این موارد باعث افزایش بروز بیماری‌هایی مانند کبد چرب می‌شود.

فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان تصریح کرد: کبد چرب بین بزرگسالان شیوع بیشتری داشت، اما در سال‌های اخیر سن شیوع این بیماری کاهش یافته و بین کودکان هم گسترش پیدا کرده است، به دلیل اینکه نوع بازی کودکان تغییر یافته و در تحرک لازم را ندارند و به سمت بازی‌های نشسته و رایانه‌ای گرایش بیشتری دارند.

وی بااشاره به پنهان بودن علائم خطر بروز این بیماری گفت: لازم است بدانیم تنها ۱۰ درصد چربی این عضو طبیعی است، داشتن چربی بیشتر و جایگزینی بافت طبیعی کبد با چربی می‌تواند علامت خطر باشد، بروز این بیماری در مراحل اولیه علامتی ندارد و بیمارانی که ریسک ابتلاء به این بیماری را دارند، باید مورد بررسی قرار گیرند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: خطر ابتلاء به این بیماری در برخی از افراد بیشتر است، بیماران مبتلا به دیابت از مهم‌ترین افراد پرخطر برای ابتلاء به بیماری کبد چرب هستند و حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد آنها مبتلا به این عارضه می‌شوند، کبد چرب بیماری شایعی است و حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد عموم افراد جامعه به این عارضه مبتلا می‌شوند و این آمار بالایی است.

وی با بیان اینکه در برخی افراد خطر ابتلاء به این بیماری بالاتر است، ادامه داد: طبق بررسی‌ها ابتلاء به بیماری کبد چرب در افرادی که دچار فشارخون، دیابت نوع دو، چاقی شکمی و چربی خون هستند، افزایش دارد و عوارض ناشی از بروز این بیماری بیشتر است، برای مثال در بیماران دیابت نوع دو اگر به سمت بیماری کبد چرب پیش بروند، انتظار بروز فیبروز کبدی نیز وجود دارد.

فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان گفت: افراد لاغر هم می‌توانند به کبد چرب مبتلا شوند، کسانی که زمینه ژنتیکی دارند و افرادی که چربی شکمی و زندگی کم تحرکی دارند، نیز در معرض خطر ابتلاء به این بیماری هستند و این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست.

سیروز کبدی، مرحله آخر درگیری با بیماری کبد چرب

وی در خصوص عوارض بیماری کبد چرب برای سلامتی بدن تصریح کرد: کبد چرب بیماری شایع و بدون علامتی است و احتمال دارد مورد غفلت واقع شود و نگرانی از بروز این بیماری تنها ایجاد چربی کبد نیست و بیشترین نگرانی از بروز سکته و فیبروز کبدی در بیماران است و مرحله آخر درگیری با بیماری سیروز کبدی بوده و پیوند کبد تنها راه نجات این گروه از بیماران است.

عبداللهی ادامه داد: پیوند کبد درمان مؤثری برای سیروز کبد است و کشور بهترین قطب در این زمینه است، اما برای انجام این عمل باید منتظر گرفتن عضو از افراد مرگ مغزی بود و بعد از پیوند باید بیماران مراقبت‌های طولانی مدت داشته باشند و داروها را به طور مرتب مصرف کنند تا دچار عارضه نشوند.

وی درباره روند تشخیص بیماری کبد چرب عنوان کرد: برای تشخیص این بیماری در افراد پرخطر ابتدا با آزمایش خون و سونوگرافی آنزیم‌های کبد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این آزمایش‌ها می‌توان متوجه بروز این بیماری شد و در مراحل پیشرفته‌تر تشخیص مورد تأیید نهایی قرار می‌گیرد.

فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان با تاکید به شیوه‌های درمانی عارضه کبد چرب گفت: تغییر سبک زندگی مهم‌ترین بخش برای درمان بیماری کبد چرب است، اصلاح شیوه زندگی ۹۰ درصد بخش درمان را به خود اختصاص می‌دهد، در حال حاضر دارو و درمان مؤثری برای این بیماری وجود ندارد و درمان بیماران در مسیر کاهش وزن، جلوگیری از بروز چاقی، انجام فعالیت‌های ورزشی هوازی، پرهیزهای غذایی و کم کردن مصرف کربوهیدرات‌ها، مواد قندی و شکرهای تصفیه شده است.

کد خبر 745059

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید