Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس معمارنژاد در گردهمایی مدیران و سرپرستان شعب بانک صنعت و معدن با تأکید بر نقش ارزنده این بانک تخصصی در عرصه تولید کشور بیان داشت: روند همگام سازی با سیستم های به روز بانکداری توسعه ای در بانک صنعت و معدن چشمگیر است.

عباس معمارن‍ژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد در این گردهمایی با اشاره به اجرای سیستم بانکداری متمرکز (Core Banking) در بانک صنعت و معدن اظهار داشت: این بانک یک بانک توسعه ای- تخصصی است و ضرورت دارد همزمان با اجرای سیستم متمرکز بحث چابک سازی و بازمهندسی فرآیندها، اصلاح مدل کسب و کار و اجرای مدل بانکداری توسعه ای- شرکتی اجرایی شود که خوشبختانه در این بانک به اهتمام مدیر عامل و مدیران ارشد بانک با جدیت دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروزه بانک ها با عوامل مختلفی از جمله انتظارات مشتریان، توقعات سپرده گزاران، روند قانونگذاری، پیشرفت سریع تکنولوژی و افزایش جمعیت متقاضی خدمات متنوع بانکی مواجه هستند که باید همگام با تمامی بانک ها در سراسر جهان فضایی ایجاد کنند تا هر فرد بتواند از خدمت مورد نیاز خود استفاده کند.
وی همچنین از سه ناترازی موجود در نظام بانکی یاد کرده و افزود: در سیستم بانکی کنونی شاهد ناترازی دارایی-بدهی هستیم به طوریکه بانک ها دارای بدهی مشخص اما دارایی های خارج از دسترس هستند و فقط 60 تا 70 درصد دارایی آنها درآمدزا می باشد.
ناترازی درآمد-هزینه و ناترازی نقدینگی و وجوه بانکی معضلات دیگری است که بانک ها با آن روبرو هستند و لازم است هر چه سریع تر برای رفع آن چاره اندیشی شود.
همچنین در حاشیه این برنامه، از خط مشی کیفیت، منشور اخلاقی و وب سایت جدید بانک صنعت و معدن رونمایی شد.

بانکداری ایده آل/

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Cd5 برچسب ها: بانکداری ، صنعت و معدن ، بانک

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بانکداری صنعت و معدن بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳

تین نیوز

یک کارشناس حوزه انرژی گفت: از جمله اقدامات مهمی که باید در دستور کار قرار گیرد اینکه طرح های نیمه تمام بخصوص در حوزه گاز به بهره برداری برسند، در غیر این صورت زمستان سال آینده با مشکل کمبود گاز مواجه می شویم.

به گزارش تین نیوز به نقل از علی بختیار در گفت وگو با ایلنا، درباره مهمترین برنامه هایی که صنعت نفت کشور در سال آینده باید در دستور کار قرار دهد، اظهار داشت: صنعت نفت و گاز یک صنعت بین المللی است و ابتدا باید رویکرد این صنعت به سمت جهانی شدن باشد. وضعیت جهانی تولید و میزان سرمایه گذاری که باید در صنعت نفت و گاز انجام شود را باید تحت نظر قرار دهیم و متناسب با آن در بازارهای جهانی حضوری فعال داشته باشیم.

بختیار افزود: موضوع مهم اینکه چه در بعد صادرات و چه در بعد تبدیل نفت و گاز به ارزش افزوده و تولید فراورده باید اقدامات جدی انجام شود. همچنین باید برای سرمایه گذاری در حوزه بالادست و پایین دست برنامه ریزی صورت گیرد.

این کارشناس حوزه انرژی گفت: ما اکنون مشکلی در کشور داریم و آن عدم توازن تولید و مصرف در حوزه گاز است و باید برای این موضوع اقداماتی انجام شود، باید در پارس جنوبی سیستم فشارافزایی را سریع تر به اجرا برسانیم تا افت تولید اصلاح شود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه میادین گازی غیر از پارس جنوبی بیان داشت: در این حوزه باید اقدامات و برنامه های جدی تری در دستور کار قرار گیرد تا ناترازی حل شده و همچنین مشکلی برای عمل به تعهدات صادراتی نداشته باشیم. 

بختیار افزود: از جمله اقدامات مهمی که باید در دستور کار قرار گیرد اینکه طرح های نیمه تمام بخصوص در حوزه گاز به بهره برداری برسند در غیر این صورت زمستان سال آینده با مشکل کمبود گاز مواجه می شویم و از طرف دیگر صنعت کشور وابسته به گاز است و ما در اقصی نقاط کشور شهرک های صنعتی را داریم که با تداوم ناترازی دچار اختلال می شوند، همچنین اکثر نیروگاه های کشور وابسته به گاز هستند و باید سوخت مطمئن برای این بخش در دسترس قرار گیرد.

وی اظهار داشت: برق به عنوان زیرساختی است که بخش های صنعتی و تجاری برای تداوم فعالیت ابتدا وابسته به گاز هستند، بنابراین باید برای رونق بخش تولید؛ تولید گاز را جدی بگیریم، ضمن اینکه استفاده بهینه از مصرف را در دستور کار قرار دهیم و برای بهینه سازی مصرف هم باید اقدامات جدی انجام شود و این یک اولویت برای انرژی کشور است.

این عضو پیشین کمیسیون انرژی مجلس گفت: در طی سال های گذشته با فراز و نشیب های زیادی در حوزه مصرف مواجه بوده ایم، هرچند اقداماتی در حال انجام است اما همچنان مصرف انرژی در کشور ما نسبت به متوسط دنیا بالاست، به عبارت دیگر مصرف انرژی در کشور ما علاوه بر بخش خانگی در حوزه صنایع نیز بهینه نیست و باید برای حل موضوع مصرف برق و گاز که در سال های اخیر که در حوزه حمل و نقل، صنعت، خانگی، تجاری و کشاورزی چالش برانگیز شده؛ اقداماتی انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است
  • حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳
  • بومی‌سازی فن‌آوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • بومی سازی فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • تاریخ‌سازی سربازان گاز در سال ۱۴۰۲
  • استقبال گسترده و کم نظیر علاقمندان از موزه بانک ملی ایران در ایام نوروز
  • ایده‌ها و طرح‌های فناورانه صنعت غذا حمایت می‌شوند
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم