Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:52:09 GMT

زنجان، 19 صندوق خرد محلی زنان روستایی دارد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۶۶۸۰

زنجان، 19 صندوق خرد محلی زنان روستایی دارد

زنجان - ایرنا - مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان گفت: این استان 19 صندوق خرد محلی زنان روستایی برای توانمند سازی جوامع محلی از طریق ایجاد بستری مناسب برای مشارکت جمعی در قالب گروه های اعتبار پس انداز دارد.

هادی بابایی مهر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روستائیان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی و دیگر کالاها برای تامین سرمایه و اعتبار مورد نیاز خود در توسعه محصول به روش های مختلفی از جمله پس انداز شخصی و دریافت تسهیلات از منابع مالی و اعتباری عمل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: صندوق های خرد محلی از جمله منابع تامین سرمایه و اعتبار مورد نیاز تولید کنندگان روستایی به شمار می روند که با ایجاد و گسترش فعالیت های درآمدزا توسعه جوامع محلی را ممکن می کند.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان، ماهیت صندوق خرد محلی زنان روستایی را توسعه ای خواند و خاطرنشان کرد: این صندوق علاوه بر تامین منابع مالی دیگر خدمات توانمندسازی اجتماعی را نیز ارائه می دهد.
به گفته بابایی مهر، ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی اعضا از طریق برنامه های آموزشی، تجهیز پس انداز خانوارهای عضو، افزایش درآمد خانوارهای کم درآمد با پرداخت وام های کوچک برای انجام فعالیت های درآمدزا، دسترسی آسان به منابع مالی، تقویت خانواده های جامعه زنان روستایی، ایجاد ارزش آفرینی در محصولات تولیدی زنان روستایی و اعضای صندوق ها، کاهش فقر در مناطق روستایی و بین زنان روستایی، از اهداف صندوق خرد محلی زنان روستایی به شمار می رود.
وی ادامه داد: منظور از صندوق های خرد، حسابی است که با نام حساب 'صندوق های خرد محلی' افتتاح و چرخه نقدینگی برای تامین مالی خرد برای اعضا هیات امنا ایجاد می شود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان گفت: اعضای صندوق های خرد محلی، زنان روستایی ساکن همان محل هستند و تعداد اعضای هر صندوق در یک روستا نیز بین 25 تا 40 نفر است.
بابایی مهر اضافه کرد: اعضای هر صندوق به گروه های شغلی پنج تا هفت نفره تقسیم و سرمایه هر صندوق نیز متعلق به همه اعضای همان صندوق است.
وی اظهار داشت: حداقل پس انداز ماهانه هر زن روستایی در صندوق خرد محلی به اتفاق آرای و نظر اعضای آن تعیین می شود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان گفت: دریافت تسهیلات از این صندوق نیازی به وثیقه و ضامن ندارد و حداقل سرمایه صندوق خرد محلی در زمان دریافت وام از صندوق کارآفرینی امید باید در روستا 15 میلیون ریال باشد.
بابایی مهر تاکید کرد: شهرستان های زنجان، ماهنشان، طارم، سلطانیه هر کدام یک مورد و خرمدره و ایجرود 2 مورد و ابهر نیز سه صندوق خرد محلی زنان روستایی را دارد.
وی یاد آور شد: تا سقف 200 میلیون ریال برای 19 صندوق موجود در استان زنجان اعتبار تخصیص یافته است و پرداخت این مبلغ در دست انجام است.
به گزارش ایرنا، صندوق کارآفرینی امید استان زنجان حامی کسب و کارهای خرد و کوچک، توسعه زنجیره های تولید، توزیع و فروش محصولات، فعالیت و تولیدات شرکت های دانش بنیان، صندوق های خرد محلی زنان روستایی، توسعه تولید صنایع دستی، گردشگری و بوم گردی در استان است.
حمایت و رفع مشکلات کسب و کارهای خرد و اشتغالزایی در این استان در قالب طرح' روستای بدون بیکار' و ' یک روستا، یک محصول' انجام می شود.
9505/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صندوق كارآفريني اميد صندوق خرد محلي زنان روستايي اشتغال روستايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: کارگاه‌های آموزشی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، برگزار می‌شود.

اعظم ملائی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۶ کارگاه آموزشی توانمندسازی زنان روستایی در شهر‌های مختلف برگزار شده است، افزود: زنان در مدیریت پایدار منابع طبیعی نقش بسیار حائز اهمیتی دارند.

ملائی حفظ معیشت روستائیان را در گرو حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی دانست و گفت: زنان روستایی به عنوان پرچم‌داران پیشرفت جامعه، سهم بزرگی در حوزه اقتصاد و خانواده ایفا می‌کنند.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود: همچنین نقش مشارکت زنان در راستای تحقق اهداف توسعه روستایی را تأثیرگذار دانست و گفت: توانمندسازی زنان روستایی علاوه بر تأثیر مستقیم بر معیشت خانواده، نقش مهمی در اقتصاد روستا و توسعه جوامع روستایی دارد.

ملائی جلب مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی را از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه‌ها دانست و گفت: زنان به عنوان مربیان نسل آینده و مدیر خانواده می‌توانند منشأ اثر فراوانی در امر حفظ و احیا منابع طبیعی در جامعه باشند.

وی با بیان اینکه در این کارگاه‌ها علاوه بر آموزش چگونگی تولید نهال با استفاده از بذر و قلمه، قلمه و بذر گونه‌های مختلف جنگلی و مرتعی نیز بین حاضرین توزیع می‌شود، افزود: این کارگاه‌ها با همکاری شورای همیاران طبیعت خراسان رضوی، جمعیت هلال‌احمر، مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی و اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال ۱۴۰۳، کارگاه‌های توانمندسازی بانوان را در شهرستان‌های مختلف استان با هدف آموزش کاشت نهال‌های گونه‌های مختلف جنگلی و مرتعی بومی هر شهرستان برگزار کنیم و در سال ۱۴۰۳ این برنامه با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارگاه‌ها با حضور بانوان شامل مسئولین خانه‌های هلال روستایی، تسهیلگران بخش کشاورزی، کارآفرینان کمیته امداد و بانوان بسیجی شهرستان‌ها برگزار می‌شود، مشارکت مردم را به‌عنوان پایه و اساس فعالیت‌های بخش منابع طبیعی برشمرد و یکی از سیاست‌های کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی را بها دادن به مشارکت بهره‌برداران و عموم مردم در حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی دانست.

 

 

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی مردم نوعدوست زنجان به همنوعان در غزه
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • بیمه رایگان ظرفیت ویژه برای آینده زنان خانه‌دار است
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • برخورداری از خدمات صندوق عشایری و روستایی با تولد فرزند سوم