Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@14:00:17 GMT

کهگیلویه و بویراحمد| حکایت ۲۰۰ فرشته نجات در راه ماندگان +فیلم

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۶۸۵۴

کهگیلویه و بویراحمد| حکایت ۲۰۰ فرشته نجات در راه ماندگان +فیلم

‍‍‍‍‍‍

۲۰۰ نارنجی پوش راهدار از ۶ هزار و ۸۰ کیلومتر جاده اعم از اصلی، فرعی و روستایی کهگیلویه و بویراحمد نگهداری می‌کنند و نقش یک فرشته نجات را برای در راه ماندگان دارند. ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 189 کیلومتر بزرگراه، 506 کیلومتر جاده اصلی، یک هزار و 93 کیلومتر راه فرعی، دو هزار و 319 کیلومتر راه روستایی آسفالته، یک هزار و 462 کیلومتر جاده خاکی و 511 کیلومتر راه شوسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمستان امسال متفاوت‌تر از 6 سال اخیر با لباسی پوشیده از برف، کولاک و یخندان به این استان سلام کرد، امنیت جاده‌ها به خطر می‌افتد، ترافیک سنگین می‌شود و عده‌ای مسافر و راننده جانشان به خطر افتاد اما چشمشان به نارنجی پوشان راهداری است زیرا می‌دانند آمده‌اند تا آب در دل مردم تکان نخورد، شبانه روز تلاش می‌کنند تا نقش خود به عنوان «فرشته نجات در راه ماندگان» را درست و حسابی اجرا کنند.

خودروها در جاده‌های مختلف استان از یاسوج-بابامیدن، سپیدار-دهدشت، یاسوج-اقلید، یاسوج-سمیرم، یاسوج-شیراز، مارگون-یاسوج و یاسوج-سی سخت در نبرد با کولاک و جاده انباشته از برف و یخ، دنبال راهی برای خروج و غلبه بر این شرایط سخت بوده که به یکباره نارجی پوشان راهدار فرشته نجات آنان می‌شود.

نارنجی پوشان بی ادعا از آرامش و جان خود می‌گذرند و به نبرد با برف، کولاک و سوانح می‌روند تا راه را بر مردم باز کنند و با گام‌های استوارشان یخ را بشکنند تا دلی در فراق نبودن یار نشکند.

دمای هوا چندین درجه زیر صفر، بارش برف برای لحظه‌ای توقف نمی‌کند و راهدار بی ادعا دل از جاده نمی‌کند تا راه باز کند و تردد خودروها روان شود، زیرا می‌ترسد مسافری در راه مانده و دلی در انتظار آمدنش باشد.

شبانه روز تلاش می‌کنند برای آرامش و رفاه حال مردم، حقوق و دستمزدشان جوابگوی زندگی خانواده‌شان نیست ولی کارشان آمیخته با عشق است به عشق نجات مردم شب تا صبح در جاده‌ها برف روبی و ریزش‌برداری می‌کنند، حقوق کم نمی‌تواند در مقابل اراده پولادین آنان برای خدمت به مردم صف آرایی کند.

شب و روزهای سختی است و کار هر کسی نیست رفتن به جنگ برف، یخ و سنگ با خودروهای فرسوده سنگین و نمیه سنگین با عمر مفید بالای 30 سال و باید پذیرفت « فرشته نجات در راه ماندگان» با عشق به جاده می‌زنند.

تلاش برای بازگشایی 290 راه روستایی آذربایجان شرقی در محاصره برف80 روستای مراغه در محاصره برف/ تلاش برای بازگشایی راه‌ها ادامه داردبازگشایی محورهای چهارمحال و بختیاری توسط 70 اکیپ راهداری انجام شد

جنگ با یخ و سنگ با دست خالی

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: 200 راهدار با 150 خودروی سنگین، نیمه سنگین و سبک در 23 راهدارخانه ثابت و سیار هنگام بارش‌ها به صورت شبانه روزی مشغول عملیات راهداری و بازگشایی جاده‌ها هستند.

محمد نصیری‌راد افزود: بیش از 70 درصد خودروهای سنگین و نیمه سنگین اداره فرسوده بوده و عمر مفید آن‌ها بالای 20 و 30 سال است و همین موضوع برای راهداران به یک مشکل تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه با کوچکترین بارش برف و باران راه ارتباطی برخی روستاها به دلیل خاکی بودن قطع می‌شود، عنوان کرد: دلیل قطعی راه ارتباطی این روستاها وجود محورهای فاقد زیرسازی، آسفالت و ابنیه فنی بوده که جزو وظایف اداره کل راه و شهرسازی است.

نصیری‌راد ابراز کرد: برخی پروژه‌های راهسازی نیمه کاره رها شده در محورهای روستایی از جمله موشمی و مورزرد زیلایی، پیچاب و برخی روستاهای شهرستان بهمئی در زمستان امسال برای عملیات راهداری مشکل ساز شده است.

یادی کنیم از راهدارانی که در برف و یخبندان برای خدمت به مردم جان خود را از دست دادند تا از جان انسان‌های دیگر حفاظت کنند و امیدواریم روزی برسد که ماشین آلات راهداری زمستانه کهگیلویه و بویراحمد نوسازی شده و نارنجی پوشان قُرص و محکم دل به جاده بزنند.

 

 

انتهای پیام/ن

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۶ هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی توسط ناوگان عمومی قم جابه‌جا شدند

محمد پورتیموری گفت: طی این مدت سه هزار و ۲۰۶ سفر توسط اتوبوس‌های برون‌شهری قم انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کمتر بوده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم،  همچنین با اشاره به آمار ورودی خودرو به استان قم، گفت: تاکنون سه میلیون و هفت هزار خودروی سواری وارد استان و ۲ میلیون و ۷۰۹ خودرو سواری نیز وارد شهر قم شده‌اند.

او ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی حدود ۳۴۰ سانحه رانندگی نیز در طول جاده‌های استان قم به وقوع پیوسته‌است.

پورتیموری با بیان اینکه متوسط سرعت در محور‌های قم طی این مدت ۸۹ کیلومتر بر ساعت بوده‌است، ادامه داد: در مجموع ۱۷ درصد رانندگان ورودی به قم سرعت غیرمجاز داشته‌اند.

او بیان کرد: در این مدت ۹۱ درصد از خودرو‌های ورودی به استان قم وسایل نقلیه سبک بوده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم در پایان گفت: به صورت متوسط هر ساعت ۲۷ هزار خودرو از محور‌های مواصلاتی این استان تردد داشته‌اند.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد
  • ۴۶ هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی توسط ناوگان عمومی قم جابه‌جا شدند
  • جاده بابا میدان - گچساران پرترددترین محور ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مناطق سیل زده کهگیلویه و بویراحمد
  • برفروبی ۱۶۰۰ کیلومتر باند از راه‌ های استان مرکزی
  • خسارت سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد ارزیابی می‌شود
  • خسارت سیلاب به مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در حال برآورد است
  • برف‌روبی ۱۶۰۰ کیلومتر از راه های استان مرکزی
  • آبگرفتگی بیش از ۵۰۰ خانه مسکونی در استان در سیل دیروز
  • خسارت سیل به ۳ هزار کیلومتر راه عشایری کهگیلویه و بویراحمد