Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@03:57:12 GMT

رفع مشکل آرد واحدهای صنفی نانوایی از روز پنجشنبه

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۶۸۸۳

به گزارش فارس، طی یکی، دو هفته گذشته گزارش‌هایی از نانوایان کشور به ویژه سنتی‌پزها وجود داشت که در دریافت سهمیه نان با مشکل مواجه هستند و به حد کافی سهمیه به آنها داده نمی‌‌شود. 

با محمدجواد کرمی رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و صنعتی تهران گفت‌وگویی کردیم، وی در این باره گفت: تا پنج‌شنبه گذشته نانوایان مشکل دریافت سهمیه آرد داشتند اما پس از آنکه هفته گذشته وزیر جهاد کشاورزی دستور داد آرد به حد کافی در اختیار نانوایان داده شود این مشکل برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی افزود: امروز هم سهمیه نانوایان صنعتی و حتی سنتی را رصد کردم و آنها هیچ مشکلی در تأمین آرد نداشتند. 

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و صنعتی تهران گفت: مشکل از آنجا آغاز شده بود که شرکت بازرگانی دولتی گندم را به صورت قطره چکانی در اختیار کارخانه‌ها قرار می‌داد و به تبع آن کارخانه‌ها هم به صورت قطره چکانی آرد در اختیار واحدهای صنفی می‌گذاشتند و به مشکلی برای تأمین نیاز آنها بدل شده بود. 

به گزارش فارس، موضوع تأمین قطره چکانی پیش از این مدیرعامل شرکت بازرگانی، دولتی سؤال شده بود و پاسخ داد که برای تأمین نیاز کشور در شرایط خاص باید ملاحظات کامل انجام شود. 

کرمی گفت: شرکت بازرگانی دولتی توسط «سامانه توزیع آرد» سهمیه‌های نانوایان را تحویل می‌دهد که در این سامانه مشخص است که گندم از کدام کارخانه خریداری می‌شود، آرد به کدام واحد صنفی و با چه قیمتی تحویل داده می‌شود و خرید از طریق سامانه شفافیت لازم را ایجاد کرده است اما به نظر من عدم مدیریت در این سامانه باعث شد که در ابتدای کار مشکلاتی برای نانوایان بوجود بیاید.

وی ادامه داد: امیدوارم که در روزهای آینده این سامانه با دقت بیشتری مدیریت شود تا اینکه مشکلاتی برای نانواها به وجود نیاید. 

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و صنعتی تهران توضیح داد که پس از آنکه حجتی وزیر جهاد کشاورزی دستور دادند همه نانوایان سهمیه‌بندی شدند و همه نانواها با حضور رؤسای اتحادیه‌شان سهمیه‌بندی شدند و هر نانوایی مشخص است که در طول ماه چه میزان سهمیه آرد دریافت کند و همه اینها از طریق سامانه دریافت می‌شود.

کرمی در عین حال اعلام کرد: در حال حاضر اگر چه شفافیت توزیع در سامانه آرد صد درصد نیست اما حدود 70 درصد شفافیت لازم رسیده و نقایص کار احتمالاً روز به روز برطرف خواهد شد.

وی در عین حال تصریح کرد: سال 89 بهترین دوران شکوفایی در نانوایی کشور بود چرا که در آن زمان با توجه به اینکه یارانه به مصرف‌کننده داده شد رقابت جدی بین نانوایان ایجاد شد اما متأسفانه از سال 92 دوباره این یارانه به نانوایی‌ها تزریق شد و باعث شد که دوباره مشکلاتی در نانوایی‌ها ایجاد شود.

*تک نرخی کردن گندم و آرد راه فرار از رانت

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و صنعتی تهران با بیان اینکه وجود چند نرخ در گندم و آرد باعث ایجاد رانت شده است، گفت: راه خروج از این رانت‌خواری یکسان‌سازی قیمت گندم و آرد است و بهتر است دولت در سال‌ آینده قیمت گندم و آرد را یکسان کند و به جای آن یارانه را به مصرف‌کننده بدهد. 

کرمی توضیح داد: دولت می‌تواند با بررسی یارانه‌ای که امروز به مردم می‌دهد را افزایش دهد و در قبال آن قیمت گندم و آرد را با یک نرخ عرضه کند که در این صورت جلوی بسیاری از رانت‌ها گرفته خواهد شد. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حبیبی روز سه شنبه در جلسه عفاف و حجاب اسلامشهر تشکیل ستاد عفاف و حجاب را تأکیدی بر اهمیت این فریضه مهم دینی دانست و گفت: این جلسات سبب می‌شود، تا همه نهادهای دست اندرکار به وظایف خوب بیش از گذشته واقف باشند.

فرماندار اسلامشهر بیان داشت: قطعاً اصناف نیز همچون سایر اقشار که همواره پیشگام بوده اند در راستای رعایت حریم خانواده به این مهم توجه بیشتری خواهند داشت.

حبیبی افزود: در موضوع عرضه پوشاک مناسب که یک دغدغه برای بانوان است با ابلاغ وزارت کشور حداقل یک فروشگاه بزرگ مد اسلامی می‌بایستی هرچه سریع‌تر در اسلامشهر راه اندازی شود و حمایت‌های لازم نیز صورت بپذیرد که بتواند پاسخگوی نیازی بانوان اسلامشهری باشد.

فرماندار اسلامشهر تاکید کرد: این اراده برای سالم سازی هرچه بیشتر محیط شهرستان وجود دارد و همه دستگاه‌های دست اندرکار می‌بایستی پای کار باشند.

حبیبی همچنین بر این نکته تاکید کرد که سایر اولویت‌های شهرستان از جمله ستاد تنظیم بازار، نیازهای ساختاری شهرستان، بخش درمان، راه‌های ارتباطی و… در جای خود با قوت پیگیری می‌شود.

کد خبر 6086987

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • مشخص شدن دلیل کیفیت پایین نان خوزستان