Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@20:57:36 GMT

فرهنگ سازی در گربه ها با ویدئوی آموزشی

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۶۹۳۷

فرهنگ سازی در گربه ها با ویدئوی آموزشی

اگر تا به حال تولید ویدئوهای آموزشی تنها مختص انسان ها بوده، ژاپنی ها با تولید ویدئوی آموزش عبور از خیابان و حفظ جان در برابر خودروها برای استفاده گربه ها، خلاقیت منحصر به فردی به خرج دادند.

خیابان ها و جاده ها همیشه یکی از عوامل مرگ حیوانات مختلف و به خصوص حیواناتی مانند سگ ها و گربه ها بوده اند و بیم آن می رود که تداوم این روند نسل برخی حیوانات را به انقراض بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این چالش یک شرکت فناوری ژاپنی به نام Yellow Hat ویدئوی آموزشی را برای مشاهده و آموزش به گربه ها تولید کرده تا آنها بتوانند از جان خود در زمان عبور از خیابان ها محافظت کنند.

شرکت سازنده مدعی است گربه ها قادر به درک این ویدئو و لذت بردن از آن هستند. در ویدئوی یادشده یک گربه پلیس به سه گربه در مورد کارهایی که آنها نباید به عنوان گربه در جاده ها و خیابان ها انجام دهند توضیحاتی ارائه می دهد. در ویدئوی یادشده بیشتر بر روی حرکات و اصوات تاکید شده تا حیوانات متوجه کارهای بدی که نباید انجام دهند، مانند پریدن ناگهانی در خیابان ها بشوند.

در این ویدئو تعداد زیادی گربه و همین طور انسان هایی که مانند عروسک لباس پوشیده اند، حضور دارند. تولید این ویدئو با همکاری یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه کیوتو صورت گرفته که به طور تخصصی بر روی ویژگی های روانشناختی گربه ها کار کرده اند. علاوه بر وجود اشیای متحرک فراوان در این ویدئو برای جلب نظر گربه ها، موسیقی پس زمینه نیز که تصور سر و صدای موش را در ذهن گربه ها ایجاد می کند، به افزایش تمرکز آنها کمک می کند.

شرکت سازنده مدعی است آزمایش های انجام شده نشان می دهد ویدئوی یادشده توجه گربه ها را به خود جلب کرده و باید منتظر ماند و دید آیا مشاهده این ویدئو عملا بر روی رفتار گربه ها تاثیر خاصی می گذارد یا خیر./ مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم فرهنگ آب رفت

  زندگی فرهنگی اغلب با هزینه همراه است و محصولات فرهنگی همچون فیلم، کتاب، سفر، پوشاک و... نیاز به هزینه دارد. شاخص هزینه‌کرد فرهنگی خانوار، نسبت جامعه را با صنایع فرهنگی پیش روی ما می‌گذارد. جالب این‌که با وجودی که میانگین هزینه‌کرد فرهنگی خانوارهای ایرانی از نظر اسمی روند صعودی داشته و درسال۱۴۰۱به ۲۶۱ هزار میلیارد تومان رسیده اما نکته حائز اهمیت ارزش واقعی هزینه‌کرد بوده که کاهش یافته است.با احتساب تورم، میانگین هزینه‌کرد فرهنگی خانوارهای ایرانی ازسال۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱، روند نزولی داشته است. به‌طوری که سهم هزینه‌ فرهنگی خانوار از سبدخرید آنها از۱۱.۵درصد درسال۱۳۹۶ به ۹.۳درصد در سال۱۴۰۱کاهش یافته است. رشد ریالی بازار سینما، کتاب و موسیقی در سال گذشته، بیش از آن‌که ناشی از افزایش تعداد مخاطبان و میزان فروش باشد، ناشی از افزایش تورم بوده است. اتفاقی که برای سال جاری هم ضعیف‌تر شدن بازارهای فرهنگی را پیش چشم می‌گذارد. به‌عنوان مثال و بر‌اساس گزارش خانه کتاب و ادبیات ایران، سال گذشته، بالغ بر ۱۱۵هزارو۱۴۱عنوان کتاب منتشر شده که نسبت به سال۱۴۰۱رشد ۵.۸درصدی داشته است. بدون پرداختن به محتوای عناوین منتشر شده، دقت بیشتر به آمار تفکیکی نشر، گویای این است که این افزایش بیشتر از آن‌که نشان‌دهنده بهبود انتشار کتاب در حوزه فرهنگ عمومی و بزرگسال باشد متأثر از تیراژ کتاب‌های کمک‌آموزشی بوده است. به‌عنوان مثال از اردیبهشت تا مرداد سال گذشته انتشار کتاب‌های کمک‌آموزشی نسبت به سال۱۴۰۱ از ۸۲ تا ۱۵۵‌درصد افزایش داشته‌ است.همچنین به‌جز فروردین واسفند۱۴۰۲که افزایش کتاب‌های کمک‌آموزشی به ترتیب رشدهای منفی۲ ومنفی۱۵درصدی را تجربه کرده‌، درسایر ماه‌های سال انتشار آنها بیش از ۲۲‌درصد رشد داشته است. همین رویه به نوعی در حوزه‌های سینما و موسیقی با بلیت‌های۹۰۰هزارتومانی ادامه دارد. هرچه هست، تورم همه اجزا حوزه فرهنگ چه در بخش تولید و چه در بخش مصرف را تحت تأثیر قرار داده و به کاهش یا حذف کامل سهم آن از سبد خانوار منجر شده است. 

دیگر خبرها

  • فرهنگ ما_ فرهنگ عبور از خیابان
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • وضعیت خیابان های چین بعد از بارندگی‌های شدید | ویدئو
  • وضعیت خیابان های چین بعد از بارندگی‌های شدید در چین + ویدئو
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • خیابان‌های چین در آب غرق شد + ویدئو | حجم سیلاب را ببینید
  • فرهنگ سازی برای جامعه ۱۵ میلیونی کارگری/شعار روز کارگر امسال مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی
  • فضای فانتزی «سال گربه» کار را سخت کرد/ بازی مسلط بهرام افشاری
  • (ویدئو) لحظاتی از زاویه دید گربه را ببینید