Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@00:35:15 GMT

کلاهی که املاک ترکیه بر سر ایرانیان می‌گذارند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۶۹۶۳

کلاهی که املاک ترکیه بر سر ایرانیان می‌گذارند

خبرگزاری تسنیم:مصطفی قلی خسروی در نشست خبری با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات کشور ۱۰ تا ۱۳ اسفند ماه امسال، اظهار کرد: در نمایشگاه امسال ۸ تا ۱۰ درصد واحد‌های مسکونی زیر قیمت بازار عرضه می‌شود و در داخل نمایشگاه نیز امکان امضای قرارداد وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه از ترکیه برای حضور در این نمایشگاه دعوت کرده ایم، افزود: وقتی می‌بینیم ایران با همسایگان نزدیک شود تلاش می‌کنیم به این روابط رنگ و عاب بهتری بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با یادآوری اینکه ۸۰۰ خانه در ازمیر طی ۱۰ ماه اخیر توسط ایرانیان خریداری شده است، افزود: ترکیه ای‌ها اعلام کردند که ما در ایران سرمایه گذاری کرده ایم، موسسه‌ای را ایجاد کرده ایم که صنعتی سازی در ایران را توسعه دهیم.

قلی خسروی با بیان اینکه طی سال ۲۰۱۸ میلادی ایرانی‌ها حدود ۹۵ هزار واحد مسکونی در ترکیه خریداری کرده اند، تصریح کرد: شهروندان عربستانی و عراقی نیز در سال گذشته ۱۱۲ هزار واحد و ۱۰۵ هزار واحد را در ترکیه خریداری کرده اند.

وی با بیان اینکه در ازمیر واحد‌های مسکونی به نرخ ۶ میلیون تومان و متراژ واحد‌ها از ۷۰ تا ۳۵۰ متر است، اظهار کرد: در ترکیه دو سند صادر می‌شود؛ یکی سند شهرداری که عموماً ایرانی‌ها فریب این سند را می‌خورند، سند اصلی هم است که باید حتماً تصرف شده باشد. برای سند اول یا همان شهرداری نیز به هیچ عنوان تابعیت داده نمی‌شود.

خسروی با اشاره به خرید شتابزده ملک توسط ایرانیان در گرجستان نیز گفت: دولت گرجستان اعلام کرده دیگر اجازه نمی‌دهد کسی در این کشور ملک خرید و فروش کند به همین دلیل ایرانی‌ها برای فروش املاک خود دچار مشکل شده آند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ جای دنیا برای خرید ملک ایران نمی‌شود، افزود: متاسفانه به سرمایه گذاران بها داده نشده تا در ایران خارجی‌ها بتوانند ملک خریداری کنند.

وی با بیان اینکه مشاوران املاک دارای مجوز مجاز به خرید و فروش ملک در ترکیه نیستند، تصریح کرد: در صورت مشاهده با چنین مواردی با مشاوران املاک به شدت برخورد می‌شود.

طیبی نژاد مدیر شرکت برگزار کننده نمایشگاه املاک نیز در این نشست گفت: در این نمایشگاه حدود ۴۰ شرکت خدمات، سرمایه گذاری، مشاوره و… حضور دارند. از این تعداد حدود ۵ شرکت کننده ترک هستند که به صورت نمایندگی در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور انبوه سازان و سازندگان در نمایشگاه املاک، اظهار کرد: محوریت حضور خارجی‌ها در نمایشگاه، سرمایه گذاری در بخش مسکن بوده است. در بحث صنعتی سازی و صنایع نوین ترکیه یکی از کشور‌های پیشرو است که می‌توانیم فناوری روز ساخت و ساز را از آن‌ها دریافت کنیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: نمایشگاه املاک قیمت بازار فروش واحد مسکونی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۶۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!

تویوتا چند ماه پیش از نسل نهم سدان محبوب خود یعنی کمری رونمایی کرد. این خودرو به‌زودی وارد نمایندگی‌ها می‌شود و قیمت آن هم اکنون منتشر شده است.

به گزارش خبرآنلاین، جدیدترین مدل کمری فقط دارای پیشرانه هیبریدی بوده و هیچ گزینه‌ای با موتور V ۶ در دسترس نیست. این خودرو همچنین دارای ظاهری بازطراحی شده، سیستم تعلیق دوباره مهندسی شده و فضای داخلی کاملاً جدید است.

برای تریم پایه LE قیمت ۲۹۴۹۵ دلار (معادل یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان) اعلام شده که شامل هزینه‌های مختلف هم می‌شود. کمری LE جدید در واقع ۵ دلار ارزان‌تر از مدل قدیمی کمری هیبرید است.

سیستم چهار چرخ محرک، یک آپشن ۱۵۲۵ دلاری در همه مدل‌ها است.

مدل LE قیمت ۲۹،۴۹۵ دلار / یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان

مدل SE قیمت ۳۲،۲۲۰ دلار / دو میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان

مدل XLE قیمت ۳۴،۴۹۵ دلار / دو میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان

مدل XSE قیمت ۳۵،۶۹۵ دلار / دو میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان

قیمت این خودرو برای مدل XSE AWD با پکیج Premium Plus و بدنه دو رنگ تا ۴۲۲۲۰ دلار (معادل ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان) افزایش می‌یابد. این در حالیست که هوندا آکورد ۲۰۲۴، یکی از رقبای اصلی کمری، دارای قیمت پایه ۲۸۹۹۰ دلار (معادل یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان) و حداکثر قیمت ۳۳۹۹۰ دلاری (معادل دو میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان) است.

با اینکه نسل جدید کمری به طور کلی گران‌تر است، اما این واقعیت که قیمت آن تقریباً با مدل قبلی برابری و در عین حال قدرت بیشتری را ارائه می‌کند، باعث می‌شود که این یک معامله منصفانه به حساب بیاید. این خودرو از آخرین نسل سیستم هیبریدی معروف تویوتا مانند پریوس جدید استفاده می‌کند، اما به جای پیشرانه ۲.۰ لیتری، از پیشرانه ۲.۵ لیتری استفاده می‌کند. کمری جدید همچنین دارای استایل بسیار بهبودیافته و آخرین فناوری‌های کمک راننده تویوتا است.

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • امیرعبداللهیان از سرکنسولگری ایران در استانبول بازدید کرد
  • بازدید امیرعبداللهیان از سرکنسولگری ایران در استانبول
  • حضور امیرعبداللهیان در سرکنسولگری ایران در استانبول + عکس ها
  • برپایی نمایشگاه هنری «طوفان‌الأحرار» در دانشگاه آزاد بجنورد
  • حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است
  • ثنای ایرانیان مقیم خارج
  • اتحاد مقدس ایرانیان علیه دشمن صهیونیستی
  • جنگ ستارگان انریکه و ژاوی در بارسلون/ مادرید‌ی ها به لانه زنبور‌ها قدم می‌گذارند