Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- از سوی برخی کارشناسان مصرف بالای سوخت خودرو‌ها یکی از عوامل مهم در شدت گرفتن شیب مصرف بنزین در کشور است، به همین خاطر به بررسی میزان مصرف بنزین در خودرو‌های متفاوت پرداختیم. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، شدت مصرف مهارنشدنی بنزین در کشور طی سال‌های اخیر به عنوان یکی از معضلات حوزه انرژی طی بازه‌های زمانی مختلف و به مناسب‌های گوناگون مطرح بوده و کارشناسان برای این موضوع چاره اندیشی متعددی کرده اند که بخش اعظم آن متوجه خودرو‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  خودرو‌هایی که به دلیل عمر بالا و یا تکنولوژی مورد استفاده برای تولید، میزان مصرف بیشتر از حد متوسط جهانی دارند که سبب فاصله گرفتن میزان متوسط کل مصرف بنزین کشور در مقایسه با متوسط جهانی شده، به گونه‌ای که رقم آن در ایران به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر و برای سایر کشور‌ها ۷ لیتر اعلام شده است.   آسیب شناسی دلایل بالا بودن مصرف بنزین از وجود مواردی مانند مصرف بالای خودرو‌های عرضه شده به بازار، عمر بالای خودرو‌های مورد استفاده، تکنولوژی قدیمی ساخت خودروها، جایگزین نشدن فناوری روز و سوخت‌های پاک به جای بنزین و فرهنگ نامناسب رانندگی اشاره کرد.   مواردی که با وجود سهیم بودن مالکان خودرو و شرکت‌های تولیدکننده آن، بنا بر اعلام و تاکید بیژن زنگنه وزیر نفت دلیل رشد مصرف بنزین را باید در کارخانه‌های تولید خودرو پیگیری کرد.   برای سنجش میزان مصرف سوت خودر‌ها به صورت سوخت ترکیبی یعنی مصرف بنزین هنگام رانندگی در ترافیک و داخل شهر و هم در اتوبان و خارج از شهر در صورت ملاک قرار می‌گیرد که به صورت متوسط میزان مصرف را مشخص می‌کند.   گفتنی است مصرف سوخت خودرو‌ها در شرایطی مختلف رانندگی در داخل یا برون شهری، سربالایی، کولر گرفتن، ترافیک متغییر از حد متوسط است.   نگاهی به میزان مصرف ترکیبی خودرو‌ها براساس اعلام کارخانه سازنده برای خودرو‌های پرتقاضا و پرتیراژ مانند سمند ال ایکس به میزان ۸٫۳۴ لیتر، سمند ۸٫۷ لیتر، پرشیا ۸٫۱۵ لیتر، پژو ۴۰۵ به میزان ۹ لیتر، پراید به میزان ۶٫۴۴ لیتر، تیبا به میزان ۶٫۹۵ لیتر، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به میزان ۶٫۴ لیتر، ال ۹۰ به میزان ۶٫۹ لیتر است.   همچنین، مصرف سوخت ترکیبی برای سایر گروه‌های خودرویی مانند نیو مزدا ۳ به میزان ۷.۶ لیتر، سوزوکی گرند ویتارا ۹ لیتر، سوخت هیوندای i۲۰ به میزان ۵.۵ لیتر، کیا سراتو ۷.۷ لیتر، تیگو ۵ به میزان ۸.۹ لیتر، جک s۵ به میزان ۸.۵ لیتر، هیوندا i۱۰ به میزان ۵.۹ لیتر، آریزو ۵ به میزان ۶.۸ لیتر برلیانس H۳۳۰ به میزان ۶.۷ لیتر، لیفان X۶۰ به میزان ۸.۲ لیتر، رنو ساندرو ۸.۳ لیتر ثبت شده است.

کارشناسان این حوزه برای کاهش مصرف بنزین خودرو‌ها در کنار رانندگی با سرعت مناسب که کاهش ۳۳ درصدی سوخت را به دنبال دارد راهکار‌هایی مانند کاهش وزن خودرو، پارک کردن خودرو در جای خنک، تنظیم باد لاستیک، تنظیم موتور خودرو، تعویض شمع‌های خراب، تعویض فیلتر هوا و فیلتر سوخت، کاهش مصرف کولر، استفاده از لاستیک‌های باریک، استفاده از نقشه برای کاهش طول مسیر، جلوگیری از تغییر دنده ناگهانی و بالا دادن شیشه خودرو را برای مدیریت مصرف بنزین معرفی می‌کنند.



انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مصرف سوخت خودرو بنزین سنجش مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۹۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف ۹۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی استان در اجرای طرح برخورد با خودروهای شوتی، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی سطح استان در 72 ساعت گذشته به 21 دستگاه خودروی سواری و سنگین مشکوک و جهت بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از خودروها، 96 هزار لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآوردهای نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان بیان داشت: ماموران در این رابطه مجموعا 21 دستگاه خودرو توقیف و 18 نفر را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: پلیس با اقتدار کامل در حوزه برخورد با خودروهای شوتی و حامل فرآورده های ملی در چارچوب قانون با قانون شکنان قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی/ بازبینی آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم
  • کشف ۹۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • دولت با چالش بزرگ مصرف و واردات بنزین چه خواهد کرد؟
  • سال گذشته چه میزان فراورده نفتی در خراسان جنوبی توزیع شد؟
  • دولت با چالش بزرگ مصرف و واردات بنزین چه خواهد کرد؟ / واردات لیتری ۶۰هزارتومان، فروش ۳هزارتومان
  • با توجه به تشدید واردات بنزین با بررسی جداول بودجه، راهکار حل معضل ناترازی بنزین در 1403 چیست؟
  • تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید؛ پادشاه سبز شهر و جنگل
  • افزایش ۴۰ درصدی مصرف بنزین در ۳ سال گذشته
  • صرفه جویی ۱۰۷ میلیون لیتر بنزین با مصرف سی ان جی در خراسان شمالی
  • افزایش40 درصدی مصرف بنزین در 3 سال گذشته/ مصرف به ۱.۴ لیتر در روز بر نفر رسیده است