Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حبیب الله خنجری فرماندار زرند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان حادثه دلخراش زمین لرزه چهارم اسفند ۱۳۸۳ گفت: این زمین لرزه به بزرگی ۴/۶ ریشتر ساعت ۵:۵۵ دقیقه صبح جمعه چهارم اسفندماه شهرستان زرند را لرزاند که در این حادثه متاسفانه تعداد ۶۱۲ نفر از همشهریان زرندی کشته و بیش از ۱۵۰۰ نفر مجروح شدند و همچنین نزدیک به ۸۰۰۰ واحد مسکونی به شکل جدی آسیب دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود گسل‌های زلزله خیز و نیز وقوع زلزله‌های متعدد از جمله زمین لرزه‌های پی در پی مهرماه سال ۹۵ افزود: بدلیل مقاوم سازی بسیاری از واحد‌های مسکونی پس از زلزله ۸۳ خوشبختانه زمین لرزه‌های اخیر، هیچگونه خسارت جانی در پی نداشت و امیدواریم شهروندان زرندی همواره مقاوم سازی را در ساخت و ساز‌های خود با حساسیت ویژه دنبال کنند.

وی بیان کرد: بعد از زلزله سال ۸۳ اقدامات بسیار ارزشمندی در خصوص ایمن سازی واحد‌های مسکونی، تجاری، آموزشی، فرهنگی وصورت گرفته است و اعتبارات قابل توجهی نیز در بخش‌های مختلف هزینه شده است، به طوریکه تا کنون قریب ۲۰ هزار واحد مسکونی بازسازی و بهسازی شده است.

 خنجری برلزوم مقاوم سازی واحد‌های مسکونی غیر مقاوم تاکید کرده و افزود: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی غیر مقاوم در کل شهرستان وجود دارد که امید است با تخصیص اعتبارات لازم و همکاری مردم این واحد‌ها نیز مقاوم سازی گردند.

انتهای پیام/ح

سالگرد زلزله 4اسفندماه زرند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله کرمان خسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،غلامرضا صالحی عصر سه‌شنبه با حضور در جلسه چهار ساعته شورای معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: حدود پنج درصد برنامه نهضت ملی روستایی کشور برای آذربایجان‌غربی برنامه ریزی شده است و با توجه به تعریف ۳۵۰ هزار واحدی، ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در برنامه نهضت ملی روستایی این استان قرار دارد.   وی ادامه داد: در این میان ۲۴۰ هزار واحد به بانک معرفی شده است که این رقم در آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد است.   صالحی با اشاره به تعداد قرداد‌های نهضت ملی روستایی گفت: از این تعداد نیز ۱۱۰ هزار واحد قراردادشان عقد شده که ۶ هزار و ۸۰ واحد آن مربوط به آذربایجان‌غربی است.

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • بهاباد امروز لرزید
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» را لرزاند
  • زلزله ۳.۲ ریشتری در خرم آباد
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» لرستان را لرزاند