Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر شنبه هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با محوریت انتخاب شهردار برگزار و سرانجام پس از ۷ ماه کش و قوس «حسین علیقلیزاده» با کسب ۱۱ رأی موافق به عنوان شهردار رشت انتخاب شد.

رئیس شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به وجود وفاق در میان همه اعضا برای برگزاری رأی‌گیری و انتخاب شهردار برای شهر رشت، اظهارکرد: در این مدت همه اعضای شورای شهر رشت پیگیر امورات شهر بوده و تلاش کردند در فقدان شهردار در انجام برنامه‌ها وقفه ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرحسین علوی با اشاره به حضور «حامد عبدالهی» و «حجت جذب» منتخبان گذشته تصدی سمت شهرداری رشت که از سوی وزارت کشور احراز صلاحیت نشدند، افزود: این عزیزان با از خودگذشتگی در این مسیر شورا را همراهی کردند.

علوی در ادامه با تأکید براینکه شورای پنجم در ابتدای شروع فعالیت تلاش کرد تا در راستای احقاق حقوق مردم گام بردارد، افزود: به رغم وجود اختلاف نظرها تلاش شد بهترین تصمیم اتخاذ شود.

بررسی نهایی صلاحیت مدیریتی کاندیدا بر عهده وزارت کشور است

وی همچنین به روزمه دو کاندیدای تصدی سمت شهرداری رشت نیز اشاره و بیان‌کرد: روزمه این افراد بررسی و مقرر شد فرد جدیدی به این لیست اضافه نشود. اما براساس تصویب‌نامه وزارت کشور که تفسیر و جزییات آن اعلام نشده، شرایط تطبیق سوابق مدیریتی در نهایت از سوی وزارت کشور بررسی می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه به سوابق مدیریتی ساغری به عنوان یکی از نامزدها اشاره و تصریح‌کرد: مدیریت دولتی تطبیق داده شده ولی در بخش خصوصی معادل سازی با وزارت کشور است.  

وی با اشاره به علقلیزاده یکی دیگر از نامزدهای تصدی سمت شهرداری رشت افزود: ۹۹ درصد سوابق مدیریتی این فرد در شهرداری است. علیقیلزاده ۲۵ سال سابقه مدیریتی در شهرداری‌ شهرهای مختلف کشور را دارد.

علوی با اشاره به فضای ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی برای انتخاب یک شهردار بومی و جوان، گفت: بومی بودن یکی از شاخص‌های ما برای انتخاب شهردار رشت است اما با توجه به شرایط ابلاغ آیین نامه جدید، انتخاب شهردار جوان سخت بود. از ورود جوانان استقبال می کنیم اما جوانی که همه شرایط را داشته باشد، نداشتیم.  

وی با بیان اینکه رشت دیگر فرصت آزمون و خطا ندارد، افزود: گزینه‌های بومی زیادی دعوت شدند و آمدند ولی این مسئولیت را نپذیرفتند.

هیچ غرض ورزی در تأخیر انتخاب شهردار وجود نداشته است

احمد رمضانپور یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در ادامه این جلسه با تاکید بر وحدت و همدلی بین اعضای شورا، اظهارکرد: در ۷ ماه گذشته شاهد سختی‌های زیادی بودیم و امیدوارم این وحدت زمینه ساز عمران و آبادی باشد.

وی ادامه داد: در این مدت مردم و مسئولان جایگاه مدیریت شهری را به حساب نمی آوردند اما امروز همه چشم به جایگاه شورا و شهرداری دوخته‌اند و امیدواریم همه مسئولان با توجه به اهمیت جایگاه مدیریت شهری و شورا این خلا را جبران کنند.

رمضانپور ضمن عذرخواهی از شهروندان، گفت: در تأخیر به وجود آمده غرض‌ورزی در کار نبوده امیدوارم بهترین انتخاب را داشته باشیم و شاهد تحول شهر باشیم.

عدم احراز صلاحیت حجت جذب شرایط آیین نامه وزارت کشور بود

در ادامه این جلسه یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت با بیان اینکه معتقدیم وجود اتحاد در میان اعضای شورا سبب بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های می شود، اظهارکرد: یکی از دلایل اصلی وزارت کشور، در نپذیرفتن حکم حجت جذب، آیین نامه جدید و عدم تطبیق با شرایط اعلام شده بود.

حامد عبداللهی در ادامه خطاب به رئیس شورا افزود: به عنوان رئیس شورا این مسئولیت را می پذیرید که فرد منتخب شرایط را طبق آیین نامه جدید داشته باشد؟ شهر دیگر رمق ندارد که دوباره رای منفی گرفته شود. مسئولیت بررسی رزومه‌ها و شرایط برعهده شخص رئیس شورا است.  

در پایان این جلسه اعضا با برگزاری رأی‌گیری میان دو کاندید «حسین علیقلیزاده» را به عنوان شصت و ششمین شهردار رشت انتخاب کردند.

کد خبر 4550005

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری رشت شورای شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب شورای شهر انابد به عنوان شورای شهر نمونه شهرستان بردسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار شهرستان بردسکن گفت: ۳۰ آیتم برای انتخاب شورای نمونه شهر و روستا از استانداری به شهرستان‌ها ابلاغ شد و براین اساس در شهرستان کمیسیونی تشکیل و بعداز بررسی عملکرد شورا‌های روستا توسط شورای هر بخش دو روستا از هر بخش با تایید بخشداران و شورای شهرستان و شورا‌های ۳ شهر به کمیسیون مرتبط معرفی شدند.

علی دهقان زاده افزود: بعد از بررسی عملکرد شورا‌ها در کمیسیون طبق آیتم‌های ۳۰ گانه، شورای اسلامی شهر انابد به عنوان شورای شهر نمونه شهرستان و شورای اسلامی روستای جلال آباد به عنوان شورای نمونه روستایی شهرستان و شورای اسلامی بخش مرکزی نیز به عنوان شورای نمونه بخش در شهرستان انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • شورای شهر رأی به استیضاح شهردار ارومیه داد
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • انتخاب شورای شهر انابد به عنوان شورای شهر نمونه شهرستان بردسکن