Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@04:00:22 GMT

شیرخام در مراکز جمع‌آوری ابرکوه پایش می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۷۴۶۲

شیرخام در مراکز جمع‌آوری ابرکوه پایش می‌شود

دکتر علی فاتحی نیا روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرآورده ‌های خام دامی برای تعیین بار میکروبی و بیماری تب مالت ( بروسلوز) توسط کارشناسان شبکه بررسی می‌شود .
وی اظهار داشت : این طرح در مراکز پرورش و نگهداری گاو شیری سنتی ، نیمه ‌صنعتی و صنعتی ، مراکز جمع‌ آوری شیر خام و مراکز عرضه فرآورده‌های لبنی در دست اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول ادامه داد : علاوه بر نمونه‌گیری روزانه توسط مسئولان ایستگاه‌های جمع ‌آوری شیر ، امسال از چهار پایش ، حدود 60 مورد نمونه ‌گیری از شیرخام در واحدهای تولیدی و مراکز جمع‌ آوری انجام‌ شد.
این مسئول تصریح کرد: کارشناسان دامپزشکی علاوه بر نظارت بر مراکز جمع‌ آوری شیر،با انجام آزمایش‌ها تشخیصی بروسلوز سعی در تأمین سلامت این فرآورده و در نهایت پیشگیری از این بیماری دارند.
فاتحی نیا همچنین از مردم خواست برای پیشگیری از ابتلا به تب مالت در صورت خرید شیر خام الزاماً شیر را جوشانده و سپس استفاده کنند.
هم ‌اکنون 600 واحد دامداری صنعتی و نیمه ‌صنعتی در ابرکوه فعال است و روزانه 65 تن شیر در این واحدها تولید می شود.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 شیر فرآورده های لبنی یزد مراکز آوری 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۷۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش

سرهنگ محمد محمدی نسب گفت: طرح جمع آوری معتادان متجاهر به منظور افزایش احساس امنیت برای شهروندان و سالم سازی محیط از معتادان و خرده فروشان مواد مخدر در این شهرستان اجرا شد.

او می‌گوید: در راستای اجرای این طرح ماموران پلیس ۲۳ نفر معتاد متجاهر از سطح شهر را جمع آوری و تحویل مراکز ترک اعتیاد دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان شوش از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدار‌های پلیسی، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار
  • ۱.۵ میلیون تن شیرخام به بازار‌های هدف صادر می‌شود
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین