Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@09:01:21 GMT

تغذیه فکری مردم بر دوش عالمان است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۷۵۷۳

تغذیه فکری مردم بر دوش عالمان است

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در مراسم سالگرد تدفین شهید گمنام حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: هر وقت ما به عنوان روحانی صحبتی می کنیم، جامعه سخن ما را به عنوان دین می گیرد و اگر کار ما براساس ضابطه و ملاک باشد، جامعه قانونمند داریم.
وی تصریح کرد: امروز قرائت های حزبی و گروهی به اسم دین، جامعه قدرتمند ما را که در بهترین شرایط هستیم، آسیب پذیر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ما امروز در بهترین شرایط هستیم ولی متاسفانه حرف های نامربوط عده ای گمراه، مردم عزیز ما را سرگردان کرده و این در حالی است که مردم نسبت به بیعتی که با اسلام و انقلاب خود داشته اند بر آن پایبندند و عده ای همان چیزی که ترامپ و انگلیس می خواهد را تلقین می کنند.
وی ادامه داد: کشورهای غربی پاسخ دهند که این چه نوع حکومتی در غرب است که 99 درصد ثروت دست یک درصد جمعیت است و یک درصد ثروت بین 99 درصد جمعیت نوکرمابانه توزیع می شود و امروز در فرانسه جلیقه زردها کشته می شوند و عده ای از فرانسه می خواهند که کشور ما را سامان دهید و این فکر بسیار جاهلانه است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: دین یعنی پاسخگوی همه نیازهای انسان و متاسفانه عده ای در طول تاریخ با انواع سوءاستفاده ها به اسم دین، خود دین را منحرف کردند و اسمش را دین می گذارند در حالی که وقتی بررسی می کنیم در دین چنین چیزی نبوده است.
وی گفت: در مسیحیت کتاب انجیل تحریف شده و 100 نوع انجیل وجود دارد که معلوم نیست کدام یک متعلق به حضرت عیسی (ع) است و این تنها به اسم دین است.
امام جمعه بیرجند افزود: همیشه کسانی که اهل زور و زر بودند از این تزویر به عنوان دین استفاده کردند، هم خودشان گمراه بودند و دیگران را هم گمراه کردند و تنها برای توجیه جامعه و زیر سلطه انسان فاسد، فاجر و فاقد شرایط با عنوان های مختلف این سوءاستفاده ها شده است.
وی تصریح کرد: دین ما دین خداست که خدا آن را حفظ کرده و اگر کسی دنبالش نرود خودش مسئول است، حفظ دین خدا در خاندان اهل بیت (ع) است و متکی به وحی و علم است.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: امروز عده ای تلاش می کنند القا کنند که دین از سیاست جداست پس باید جامعه را رها کرد و اگر یک جامعه بدون هیچ تشکیلاتی باشد مثل یک شکارگاه حیوانات می شود و بیگانه ها از اطراف مردم را از یک سمت شکار می کنند و ممکن است فرد متدینی هم بگوید دین با سیاست کاری ندارد پس باید شکار شدن مردم به دست بیگانه را هم بپذیرد.
وی گفت: اگر فردی بگوید تشکیلات لازم است اما حاکم هر فردی حتی یک انسان کافر باشد، آیا این قابل قبول است که یک کافر سرنوشت مردم مومن را رقم بزند و اگر بگوییم دین با سیاست کاری ندارد پس باید این موضوع را بپذیریم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: اگر فردی مسلمان باشد آیا یک مسلمان فاسق ظالم باید دین را سرپرستی کند قابل قبول است و اگر بگوییم دین به سیاست کاری ندارد باید این را بپذیریم.
وی در ادامه سخنانش گفت: یاد و ذکر شهید فلسفه ای دارد و مشخص است که شهید به این جلسه یادبود نیاز ندارد چون او به تکلیفش عمل کرد و در مقام «عند ربهم یرزقون» قرار گرفت اما ما به شهید نیازمندیم.
وی اظهار داشت: همه شهدا در طول تاریخ در زمان هر پیغمبری بازوی پیغمبران بودند و باید ببینیم هدفشان از شهادت چیست و پیامبران زیادی به شهادت رسیدند که آن هدف دفاع از دین خداست چون دین خدا ناموس خداست.
امام جمعه بیرجند تاکید کرد: حرکت انسان باید در ریلی باشد که در سیر تکاملی الی الله مقصد حکیمانه حضرت عزت را برآورد و اگر دین خدا نباشد انسان بدترین موجود می شود و حیات دنیوی برای تثبیت دین خدا حالت عالی دارد و انسان فدا می شود تا دین خدا بماند.
وی گفت: انسان هم در عالم تکوین مدنی الطبع آفریده شده و مجموعه استعدادهای نامتنهایی است اما تا در مکتب دین استعدادش پرورش نیابد ضایع می شود و یکی از عوامل مهم پرورش استعداد انسانی جامعه است و لازمه جامعه قانون و ضمان اجراست که در سیاست و حکومت خلاصه می شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: ولایت، سیاست و حکومتی که خدا پسندیده و همه وسایل را به قانون لطف برای بشر آماده کرده و عالمان دین امانتدار دین هستند که باید به مردم ابلاغ شود.
وی با اشاره به اینکه ما دو حیات شخصی و اجتماعی داریم گفت: اینکه در خانه فردی چه می گذرد به هیچ کسی ربطی ندارد مگر اینکه فرد مجرم بوده و حکم قاضی برای تفتیش خلوت وی موجود باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: زندگی شخصی عوارض بیرونی ندارد اما در زندگی اجتماعی صرفا به فرد مربوط نیست چون گفتار و اظهارنظرش هم در جامعه اثر دارد و زندگی دیگران را تغییر می دهد.
وی افزود: این دیگر چیزی نیست که به حساب شخص گذاشته شود چون فرد در خانه خود می تواند هر نوع نانی را طبخ کند اما اگر جواز نانوایی گرفته باشد باید یک نان با استاندارد مخصوص طبخ کند.
7559*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 اسلام و انقلاب خراسان جنوبی دین مسیحیت نماینده ولی فقیه 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سین سلامتی مردم بر سفره هفت سین قشر بی‌تعطیلات جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، اقشاری از جامعه هستند که تعطیلات نوروز را برای امنیت و سلامت سایر مردم، دور از خانواده مشغول خدمت‌رسانی هستند و از دید و بازدیدها و تعطیلات بهره ‌ی نمی‌برند. افرادی چون نیروهای نظامی و انتظامی، پزشکان و پرستارها، نیروهای امداد و اورژانس، راهداری، هلال احمر و ... که سین سلامتی مردم را بر سفره هفت‌سین نوروز خود می‌گذارند و لذت خدمت‌رسانی را شیرینی عید خود قرار می‌دهند.

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مهاباد یکی از این دستگاه‌های امدادی است که با ۵۰  نفر نیروی ورزیده و پا به کار، از ۲۰ اسفند پارسال تا ۱۵ فروردین امسال در آمادهباش کامل است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲
  • دولت باید زمینه‌ایی برای سوق دادن سرمایه سرگردان مردم به سمت تولید فراهم آورد
  • جامعه‌ای که مرگ را کشت؛ راز عمر ۱۰۰ ساله مردم سنگاپور چیست؟
  • نوروز به مثابه توسعه
  • قرآن جامع‌ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشریت است
  • پیامبران بسترهای لازم فهم و ارتقای فکری مردم را فراهم می‌کردند
  • هم فکری و مشارکت مردم خارگ در حوزه عملیات عمومی افزایش می‌یابد
  • یک دهه تورم اقتصادی و رکود فکری در گیشه
  • سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است
  • سین سلامتی مردم بر سفره هفت سین قشر بی‌تعطیلات جامعه