Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@02:27:43 GMT

نماینده کرج: سه ماه است گوشت نخریده‌ام

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۷۷۱۳

عزیز اکبریان  با اشاره به وضعیت کشور در تأمین کالا‌های اساسی گفت: دولت امسال ۱۱ میلیارد دلار برای کالا‌های اساسی در نظر گرفته بود، این رقم در بودجه ۹۸ به ۱۴ میلیارد دلار رسیده و برای کالا‌های اساسی مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود:، اما وقتی فاصله قیمتی به وجود می‌آید، دلال، قاچاقچی و رانت‌خوار سوء استفاده می‌کنند، برای همین باید برای توزیع کالا و سایر اقلام مکانیسم وجود داشته باشد، مثلاً برای سوخت تأکید ما بر توزیع با کارت سوخت بود در دولت اسبق ۱۰۰ میلیارد برای این کار هزینه شد، اما در این دولت کارت سوخت جمع‌آوری شد حالا می‌خواهند دوباره ۴۰۰ میلیارد تومان برای این کار هزینه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





اکبریان ادامه داد: وقتی تحریم‌های آمریکا شروع شد ما تأکید کردیم توزیع کالا کوپنی شود، اما دولت با این عنوان که می‌گویند به ۴۰ سال قبل برگشته‌اند قبول نکرد، وقتی مکانیسمی برای توزیع کالا وجود نداشته باشد پول مردم هدر می‌رود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن خاطرنشان کرد: این شرایط در کنار التهابی که وجود دارد باعث ناامنی اقتصادی شده است، برای بهبود وضعیت تلاش می‌شود، اما فشار آمریکا هم زیاد است.

وی تصریح کرد: در همین کرج شایعه شد که با کمبود آرد مواجه شده‌ایم و پس از انتشار این شایعه با صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها مواجه شدیم.

اکبریان ادامه داد: این شرایط جنگ اقتصادی است، این جنگ شوخی نیست چرا قبول نمی‌کنیم که جنگ اقتصادی از جنگ نظامی بدتر است؟ بنده جنگ نظامی هم بوده‌ام و قسم می‌خورم جنگ نظامی صد برابر از جنگ اقتصادی بهتر است.

این نماینده مجلس افزود: فروش نفت ایران در حال حاضر به ۷۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است، آمریکا هشت کشور را استثنا کرده است، ولی از ما نفت نمی‌خرند.

اکبریان خاطرنشان کرد: دلال‌هایی وجود دارند که در زمان جنگ هم رحم نمی‌کردند الان هم رحم نمی‌کنند، در مورد گوشت هم وضع همین است الان گوشت گوسفند ایرانی را هر کیلو هشت دلار می‌خرند، ما همه باید دست به دست هم دهیم تا از این جنگ اقتصادی پیروز خارج شویم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن افزود: بنده سه ماه است گوشت نخریده‌ام، آخرین باری که خریدم ۶۴ هزار تومان بود، اما الان دو برابر شده است و نمی‌توانم بخرم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به قانون جریمه مشمولان غایب سربازی اشاره و اعلام کرد: کسانی که می‌خواهند از این طریق نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کنند تا آخر امسال فرصت دارند، چون در سال آینده قانونی برای خرید خدمت وجود ندارد.

اکبریان در پایان به موضوع واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و گفت: من از ابتدا این کار را به صلاح نمی‌دانستم، ولی مجلس به تبصره آن رای داد، بنده از آن جهت مخالم که اگر در این وانفسا این تیم‌ها را واگذار کنند ممکن است مثل پاس و نفت نابود شوند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع شش تن گوشت منجمد در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ حسن دشتی نژاد از آغاز توزیع شش تن گوشت منجمد و هفته‌ای ۴ تن مرغ کشتارروز به قیمت مصوب دولتی در این شهرستان خبر داد.
مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان افزود: مردم می‌توانند اقلام مورد نیاز خود را در قالب طرح فجرانه کالابرگ  الکترونیک از فروشگاه‌های تعاونی جهاد واقع در کوی کارگر بلوار مرحوم دهداری و تعاونی ۹ چهل متری ذوالفقاری واقع در ایستگاه هفت و افق کوروش تهیه کنند. 
همچنین در فروشگاه‌های عامل، توزیع کالا‌های اساسی از جمله روغن، برنج و شکر با نرخ مصوب عرضه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت گوشت مرغ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت مرغ امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • توزیع شش تن گوشت منجمد در آبادان
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • بازار گوشت روی موج قرمز