Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@12:23:57 GMT

حکایت رزمنده ای که دویدن را بر خوابیدن ترجیح می داد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۷۷۲۴

حکایت رزمنده ای که دویدن را بر خوابیدن ترجیح می داد

فرمانده واحد تخریب لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس به بیان خاطره پرداخت و گفت: پاسدار بودن و در جمهوری اسلامی زندگی کردن یک ارزش است اگر این را حفظ کردی حتماً عاقبت به خیر می شوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار «مرتضی حاج‌باقری» فرمانده واحد تخریب لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس، امروز(۴ اسفند)در گردهمایی بزرگ رزمندگان استان در سخنانی به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: یکی از این خاطرات درباره شهید غلامعلی جعفری{ یکی از پیکرهای مطهر 175 شهید غواصی است که 26 خرداد ماه94 در تهران تشییع شدند؛ متولد سال ۱۳41 از شهرستان شهربابک است که در جبهه به عنوان تخریب چی فعال بود و با همین عنوان در عملیات کربلای ۴ به شهادت می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

}است.

 

وی افزود: او بچه شهربابک بود؛ روزها که بچه ها برنامه دویدن داشتند او شرکت نمی کرد و کارهای آنان را اعم از ظرف شستن و... انجام می داد اما شب ها می دوید! تا اینکه شبی از او پرسیدم چرا شب ها می دوی؟ گفت: وقتی برای نماز شب بیدار می شوم چرت می زنم می دوم که خواب از سرم برود تا بتوانم نمازشب بخوانم.

 

سردار حاج باقری ادامه داد: پیروزی ما در جنگ به خاطر توپ و تانک و تفنگ نبود بلکه به خاطر این نماز شب ها و دائم الوضو بودن بچه ها و.. بود؛ باورشان این بود وقتی نماز می خوانند خدا را می بیینند و یا حداقل اینکه خدا آنها را می بیند.

 

وی دومین خاطره خود را از اسارت بیان کرد و افزود: فکر همه چیز را می کردم جز اسارت؛ برای همین وقتی اسیر شدم سرم را تکان می دادم که نکند خواب باشم اما دیدیم بیدارم. ما در اسارت در برزخ بودیم اما تفاوت برزخ اسارت با برزخ قیامت این است که اینجا فرصت توبه و استغفار بود و هر کس در این برزخ تقوا داشت اسیر نبود بلکه عراقی ها اسیر او بودند{ پس تا فرصت هست خود را در یابیم.}

 

این یادگار دوران دفاع مقدس سومین خاطره را از شهید حاج احمد کاظمی نقل کرد و اظهار داشت: شبی در فرودگاه مهرآباد عازم کرمان بودم و حاج احمد عازم ارومیه؛  ایشان از من پرسیدند: حاج مرتضی مواظب دستت هستی؟ گفتم: بله یک دست مصنوعی گذاشته ام که به عصب‌های قطع شده دستم آسیبی نرسد. حاج احمد گفت: خدا پدرت را بیامرزد این را نمی‌گویم. می گویم مواظبش هستی که با ماشینی، درجه ای، پست و مقامی‌تعویضش نکنی؟

 

سرم را به پایین انداختم و سکوت کردم. ایشان ادامه دادند :اگر یک سکه بهار آزادی در جیبت باشد و هنگام رانندگی یک مرتبه به یادت بیفتد سریعا دستت را داخل جیبت میکنی که ببینی سکه سر جایش هست یا نه؛ در حالی که این دستی که در راه خدا داده ایی ارزشش بیش از این است . باید هر شب مواظبش باشی که این دست را از دست ندهی و یا با چیزی عوضش نکنی.»

 

 

وی خاطرنشان کرد: پاسدار بودن و در جمهوری اسلامی زندگی کردن یک ارزش است اگر این را حفظ کردی حتماً عاقبت به خیر می شوید.

 

 

گفتنی است، حاج باقری در سال های دفاع مقدس، در لشکرِ تحت امر «حاج قاسم سلیمانی» به فرماندهی تیپ و معاونت لشکر رسید و در «عملیات کربلای5 » به اسارت متجاوزان بعثی درآمده و پس از سه سال به میهن بازگشت.

 

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس آیت الله مومن بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان حادثه تروریستی زاهدان مقام معظم رهبری عتبات عالیات گام دوم انقلاب دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فرمانده لوتی‌ها» مستند شد

به گزارش قدس آنلاین، طبق اعلام علی رویین تن، این مستند به فرمانده گردان میثم، سید ابوالفضل کاظمی فرمانده گردان لات‌های دفاع مقدس می‌پردازد. مردی که از هشت سال دفاع مقدس هشتاد سال حکایت داشت و طوطی شیرین شکن روایت های دلنشین جنگ بود.
رویین تن افزود: او در تمام هیات‌ها ،زورخانه‌ها و مراسم‌ها از بچه های جنگ می گفت و چه شیرین می گفت.آخر هم پای بساط امام حسین(ع) شربت شهادت را لاجرعه سرکشید.

به گفته کارگردان فیلم دلشکسته ، او کبوترها را یاران حسین (ع) می‌دانست و پرواز را از کبوترها آموخته بود.

دیگر خبرها

  • اسارت ۳ هزار نفر از اهالی غزه از آغاز جنگ
  • پیام تسلیت استاندار در پی درگذشت رزمنده دفاع مقدس
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • حاج محمد کیانی جهادگر و راوی دوران دفاع مقدس
  • فرمانده گردان لوتی‌های دفاع مقدس کیست؟ |‌ عکس
  • «فرمانده لوتی‌ها» مستند شد
  • درگذشت رزمنده دوران دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری
  • تشییع پیکر رزمنده ۸ سال دفاع مقدس در آبادان
  • نخل‌های قصر شیرین، نمادی از ایستادگی ایران در طول دفاع مقدس + فیلم
  • پیام تسلیت وزیر کشور در پی درگذشت پدر شهیدان خرسندیان