Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@15:00:44 GMT

پرواز قيمت مرغ در قطب مرغداري کشور

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۷۷۴۳

پرواز قيمت مرغ در قطب مرغداري کشور

خبرگزاري آريا - ساري - ايرنا - در حالي که چهار روز از مصوبه ستاد تنظيم بازار در تعيين نرخ 11 هزار و 500 توماني براي هر کيلوگرم گوشت مرغ مي گذرد ، قيمت اين ماده پروتيئني در مازندران همچنان در اوج است.

بررسي هاي ميداني حبرنگار ايرنا از سطح شهر ساري مرکز مازندران نشان مي دهد که هم اکنون قيمت مرغ در بازاهاي پروتيئني اين شهر و فروشگاههاي زنجيره اي 140 تا 142 هزار ريال در هر کيلوگرم است و هيچ خبري از مرغ 11 هزار و 500 توماني مصوبه ستاد تنظيم بازار کشور نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالي بازار پروتيني مازندران خالي از مرغ با قيمت تنظيم بازاري است که دستگاههاي نظارتي هم براي اجرايي کردن مصوبه اين ستاد تاکنون پا پيش نگذاشته اند و هر يک از اين دستگاهها توپ برخورد با متخلفان را به زمين دستگاه ديگري پاس مي دهند.
** اما و اگر هاي دستگاههاي نظارتي
معاون بازرسي سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت : مصوبه ستاد تنظيم بازار بايد از درب کشتارگاه و مرحله توليد مرغ اجرايي شود تا بتوان برخورد با فروشندگان خرد در بازار را به ثمر رساند.
حسين اصغرزاده افزود : در شرايط فعلي استدلال مرغداران اين است که به دليل قيمت بالاي نهاده هاي دامي امکان فروش مرغ به قيمت 78 هزار ريالي که ستاد تنظيم بازار براي درب کشتارگاه تعيين کرده ، وجود ندارد و حداقل قيمت با حاشيه سود اندک حدود 100 هزار ريال است.
وي گفت : ما به دنبال متقاعد کردن مرغداران براي کاهش قيمت مطابق با مصوبه ستاد تنظيم بازار هستيم و در صورتي که بتوانيم نهاده ها را به قيمت مصوب در اختيارشان قرار دهيم به نظر مي رسد اين برنامه اجرايي خواهد شد.
اصغرزاده افزود : دستورالعمل ستاد تنظيم بازار به شهرستان هاي استان نيز ارسال شد تا بتوانيم با هماهنگي اين مصوبه را اجرايي کنيم.
** کورسوي اميد براي کاهش قيمت
مسئول ستاد تنظيم بازار سازمان جهادکشاورزي مازندران هم گفت : با مصوبه اخير ستاد تنظيم بازار و نرخ گذاري مرغ در هر کيلوگرم 11 هزار و 500 تومان، قيمت اين ماده پروتيئني در هر کيلوگرم تا 18 هزار ريال کاهش يافته است .
سليمان حاتم نژاد ابراز اميدواري کرد که با توزيع مرغ به قيمت تنظيم بازاري 11 هزار و 500 تومان در هر کيلوگرم و کاهش نرخ نهاده هاي مورد نياز مرغداران ، روند کاهشي قيمت اين مواد پروتيئني در مازندران استمرار يايد.
وي گفت : در شرايط فعلي به دليل گراني نهاده ها از جمله جوجه يکروزه ، قيمت نهايي مرغ بنا به اظهار مرغداران حدود 100 هزار ريال در هر کيلوگرم است و با اين روند اجراي دستورالعمل تنظيم بازار تا حد زيادي دشوار است.
او افزود : در استان مازندران از دي ماه تا پايان بهمن به مدت دو ماه حدود يک هزار و 850 تن گوشت مرغ گرم توزيع شد و اين روند براي پايان سال و شب عيد نيز ادامه مي يابد.
** تعزيرات در انتظار پرونده و شاکي
مديرکل تعزيرات حکومتي مازندران هم گفت که دستگاه متبوعش بر اساس قانون مسئول برخورد با گران فروشان است و اين برنامه زماني محقق مي شود که از سوي بازرسي سازمان صمت پرونده اي ارسال شود و يا مردم شکايتي ارائه دهند.
يدالله ملکي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : تاکنون نه سازمان صمت پرونده گرانفروشي مرغ نسبت به مصوبه ستاد تنظيم بازار به تعزيرات حکومتي ارسال کرد و نه اين که مردم شکايتي از طريق تماس با سامانه 124 و 135مطرح کردند که بتوانيم برخوردي داشته باشيم.
وي افزود : قضات تعزيرات حکومتي آماده اجراي مصوبه ستاد تنظيم بازار و برخورد با متخلفان فروش مرغ بيش از قيمت 11 هزار و 500 توماني است و اين کار منوط به ارسال پرونده است.
مديرکل تعزيرات حکومتي مازندران گفت : مصوبه ستاد تنظيم بازار پس از کارشناسي ميداني و با حضور نمايندگان توليدکنندگان و مصرف کنندگان و ساير مسئولان مرتبط اتخاذ شد و به نظر مي رسد نرخ 11 هزار و 500 تومان با رعايت تمام جوانب حمايتي اتخاذ شد.
ملکي اظهار داشت : با اين روند ما آماده برخورد با متخلفان در صورت ارائه پرونده و شکايت خصوصي هستيم.
مازندران افزون بر 2 هزار و 500 واحد مرغداري با توليد سالانه 200 هزار تن گوشت مرغ دارد. اين استان 11 درصد از نياز کشور به مرغ را تامين مي کند.
6982/1654
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۷۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد


محمدمهدی اسماعیلی  در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه بسیار با کیفیت و تبلور هنر ایران در زمینه قرآنی است.

وی با اشاره به نقش مهم و موثر بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه افزود: دولت وظیفه خود را تنها حمایت از بخش‌های خصوصی می‌داند. هر قدر حضور جریان‌های مردمی در یک فعالیت پررنگ‌تر باشد، می‌توان به تداوم آن فعالیت امیدوار شد.

اسماعیلی با بیان اینکه هنر‌های قرآنی ریشه دیرینه در بخش‌های مختلف هنر ایران دارد، اظهار داشت: توصیه شد که بخشی از غرفه ایران در شصتمین دوسالانه هنری ونیز که این روز‌ها در کشور ایتالیا برپا شده، به هنر‌های قرآنی اختصاص پیدا کند.

وی درباره برگزاری بازار‌های بزرگ برای هنر‌های تجسمی به ویژه هنر‌های قرآنی گفت: اواخر سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری بازار هنر ایران را تصویب و رئیس جمهور هم آن را ابلاغ کرد که یک گام مهم به شمار می‌آید. در حال حاضر برای اجرای بازار هنری قانون مصوب وجود دارد. البته خود بنده پیش از این هم آثار هنرمندان را به مسئولان فرهنگی دیگر کشور‌ها هدیه می‌دادم.

 نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی با عنوان روایت باران تا ۳۱ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران برقرار و بازدید از آن برای علاقه‌مندان آزاد است.

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • جوجه یک روزه
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد