Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يادمان نودمين سالگرد تولد استاد حسن کسائي با رونمايي از سه اثر موسيقي عصر روز گذشته با حضور هنرمندان برجسته موسيقي کشورمان در مرکز موسيقي پارس برگزار شد.
اين مراسم که با همت موسسه نغمه گشايش به مديريت محمد جواد کسائي، مرکز موسيقي پارس و موسسه نوخسرواني باربد و با حضور هنرمنداني چون اسماعيل تهراني، وارطان ساهاکيان، مهدي آذرسينا، صديق تعريف، پري ملکي، فخري ملک پور، پشنگ کامکار، سودابه سالم، اردشير کامکار، مسعود حبيبي، محمدعلي کياني نژاد، رضا شفيعيان، محمد سلماني، کريم قرباني، بيژن بيژني، رضا خرم و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برگزار شد، ابتدا نماهنگي از زندگي استاد کسائي با عنوان «حسن کسائي در گذر زمان» پخش و سپس اسماعيل تهراني نوازنده و آهنگساز ،محمدعلي کياني نژاد نوازنده ني، مهدي آذرسينا نوازنده کمانچه و زيد الله طلوعي نوازنده تار به درباره سخناني را در وصف استاد کسائي مطرح کردند و در ادامه نماهنگ «حسن کسائي از نگاه ديگران» پخش شد.
در ادامه به دعوت عباس سجادي که اجراي برنامه را برعهده داشت محمد جواد کسائي فرزند استاد کسائي پشت تريبون قرار گرفت و گفت: «امروز به بهانه تولد نود سالگي پدر گرد هم آمديم که از علاوه بر زنده نگاه داشتن ياد و خاطر ايشان از سه اثر موسيقي همچون آلبوم هاي «وقتي نيسيتم» و«گذرگاه نسيم» و کتاب «قصه شمع» رونمايي کنيم .حدود چهار سال پيش تصميم گرفتم که کاري بر پايه تکنوازي و دونوازي با ساز تنبک به ياد پدر با عنوان «وقتي نيستيم »تهيه و ضبط کنيم بر اين اساس از هنرمندان شاخص سرزمين مان دعوت به همکاري کرديم و در قالب سه سي دي که 23قطعه را در خود جاي مي داد آثار تکنوازي استادان همراه با تنبک را ضبط کرديم به طوري که در سي دي اول اين مجموعه آثاري از استادان شامل فخري ملک پور،همايون خرم،فضل الله توکل، رحمت الله بديعي،رضا شفيعيان، حسن ناهيد، اسماعيل تهراني با تنبک محمود رفيعيان، در سي دي دوم تکنوازي استادان مليحه سعيدي، محمدعلي کياني نژاد، هادي منتظري ،شهرام ناظري ،منوچهر غيوري ،کيوان ساکت، سعيد ثابت ، با همراهي تنبک محمود رفيعيان و در سي دي سوم تکنوازي محمد خليل کسائي، پشنگ کامکار ،شهرام ميرجلالي، اردشير کامکار ،اردوان کامکار علي کريم زاده ، محمدرضا مرتضوي و بنده با تنبک محمود رفيعيان جاي گرفته است.»
اين نوازنده سه تار و تحليل گر موسيقي ادامه داد: «من معتقدم اين مجموعه به لحاظ حضور هنرمندان چند نسل موسيقي ايران کنار هم بي نظير است چرا که در روزگاري که هنر اصيل به حاشيه رانده شده حضور وگردآوري هنرمندان متعدد از نسل‌هاي مختلف کنار هم بسيار ارزشمند است . درست است که در روزگار ما هنر تکنوازي خواهان و مخاطبيني ندارد؛ اما سعي بر اين بوده که در پس نام بزرگ پدر بتوانيم اين مجموعه را فراهم و به جامعه موسيقي و دوستداران موسيقي اصيل ايراني تقديم کنيم.»
محمدجواد کسائي درباره آلبوم «گذرگاه نسيم » نيز گفت: «اين آلبوم شامل دو اثر در دستگاه شور و ابوعطاست که هيچ گاه منتشر نشده بودند .بخش اول شور که شامل سه نوازي تار و ني و تنبک است که همگان با آن آشنايي دارند و در سال 1356 در مزار حافظ توسط پدر و استاد جليل شهناز در همراهي جهانگير بهشتي نوازنده تنبک اجرا شده و بخش دوم آن دو نوازي ني و تنبک در دستگاه ابوعطاست که سال 1358 کاملا به صورت بداهه توسط پدر و و محمدعلي کياني نژاد به عنوان نوازنده تنبک اجرا شده که ما در قالب يک آلبوم اين دو اثر را منتشر کرديم. کتاب «قصه شمع» نيز شامل شانزده قطعه از آثار پدر است که توسط مهدي قره خاني و محسن بيگلري نت نويسي شده و استاد حسن ناهيد بازنگري و مقدمه را برعهده داشتند.»
بعد از صحبت‌هاي فرزند استاد کسائي به دعوت عباس سجادي هنرمندان حاضر در برنامه روي سن حضور يافتند و از اين سه اثر به صورت رسمي رونمايي کردند.
ياد بود نودمين سالگرد تولد استاد حسن کسائي با اجراي دونوازي کمانچه و تنبک هادي منتظري و محمود رفيعيان پايان يافت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۷۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عالی زاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج با حضور ۱۰ گروه دختر و ۱۰ گروه پسر در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره که توسط خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج استان بوشهر برگزار می‌گردد، در ۲ بخش سرودهای ملی و محلی خواهد بود و گروه‌های سرود دختران و پسران استان آثار تولیدی یا بازخوانی خود را به صورت زنده در حضور داوران این جشنواره به اجرا خواهند گذاشت.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر افزود: امید مهرنیا مسؤول خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، مهمان ویژه این جشنواره می‌باشد که داوری این جشنواره نیز در کنار داوران برجسته استان به عهده خواهد داشت.

وی یکی از برنامه‌های جانبی این جشنواره را برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و سرپرستان گروه‌های سرود استان دانست و افزود: این برنامه توسط مسؤول خانه سرود و موسیقی بسیج در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در سالن ۲۲ بهمن سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر برگزار می‌شود.

عالی زاده، اهدای جوایز به برگزیدگان مرحله استانی در ۲ بخش دختران و پسران در بخش‌های ملی و محلی، تک خوان برتر پسران و همخوان برتر دختران، رهبر برتر و همچنین معرفی گروه‌های برتر به مرحله کشوری، را از شاخصه‌های این جشنواره بیان کردند.

کد خبر 6086160

دیگر خبرها

  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • یادمان و جایزه معماری میرمیران برگزار می‌شود
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • گزارشی از تولد رادیو در ایران؛ از هیاهوی مردم در میدان توپخانه تا نخستین آوازخوانان
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟
  • راز و رمزهای موسیقی سنتی خراسان: پیوندی فرامرزی از اعماق تاریخ
  • مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی برگزار می شود