Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

خط آهن قزوین-رشت آماده بهره‌برداری است. جواد حق‌لطفی، مدیرکل راه‌وشهرسازی قزوین با اعلام این خبر افزود: قرار است اواسط اسفندماه جاری در مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری سیر قطار در این مسیر آغاز شود و مسافران نوروزی امسال می‌توانند با این قطار به سفر بروند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، حق‌لطفی افزود: این پروژه به طول 165 کیلومتر، دارای هشت ایستگاه، 28 کیلومتر تونل و 9 کیلومتر پل بوده و برای انجام آن 22میلیون مترمکعب عملیات خاک‌برداری صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: 50درصد این مسیر ریلی در دشت، 10درصد آن در تپه و 40درصد نیز در مناطق کوهستانی واقع‌شده و پیشروی مسیر یادشده از رشت به سمت بندرانزلی و آستارا در دستور کار قرار دارد.

حق‌لطفی یادآور شد: این خط ریلی در ادامه، از محل سیاه چشمه واقع در مسیر قزوین-تاکستان، مسیر خود را به سمت کوهین به طول 30کیلومتر و در یک خط ادامه داده و از کوهین تا ایستگاه لوشان به طول 40کیلومتر نیز دوخطه است.

او اضافه کرد: ایستگاه‌های واقع‌شده در طول مسیر با پیشرفت 98درصدی روبرو بوده و محوطه ایستگاه رشت نیز به پایان رسیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سرعت قطارهای مسافری در این مسیر 160کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی‌شده و قابلیت جابه‌جایی یک‌میلیون مسافر در سال را دارد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان قزوین سرعت قطارهای باری این مسیر را 120 کیلومتر بر ساعت دانست و گفت: ظرفیت حمل و جابه‌جایی کالا نیز در این مسیر 6میلیون تن در سال خواهد بود.

حق‌لطفی یادآور شد: برای انجام این پروژه 18هزار و 500میلیارد ریال اعتبارات دولتی هزینه شده و ارزش کنونی آن نیز بالغ‌بر 60 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه و شهرسازی قزوین راه آهن قزوین رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر صنعتی چرمسازی بوئین زهرا، همزمان با هفته زمین پاک، راه اندازی شد.
50 واحد تولیدی در این شهرک فعالیت می کند.
طبق قانون شهرک های صنعتی ملزم به راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا هستند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
.جمعی از دوست داران محیط زیست در آوج هم برای جمع آوری زباله ها از طبیعت دست به کار شدند

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس
  • فیلم| تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است