Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@07:18:32 GMT

هر آنچه باید درباره طرح جدید زوج و فرد بدانید

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۷۸۸۶

هر آنچه باید درباره طرح جدید زوج و فرد بدانید

طرح زوج و فرد نیز پس از ۱۳ سال اجرا، از سال آینده به صورت شکلی و ساختاری تغییرات بنیادی خواهد داشت.

تغییرات طرح ترافیک در دومین سال اجرا به تعیین تکلیف سهمیه آژانس ها و وانت بارها، امتیاز جدید به ساکنان محدوده، تغییر جزئی نرخ و بازگشت پنحشنبه ها به طرح محدود شده است. طرح زوج و فرد نیز پس از ۱۳ سال اجرا، از سال آینده به صورت شکلی و ساختاری تغییرات بنیادی خواهد داشت درحالی که محدوده آن تغییری نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلیات طرح ترافیک در سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷ تغییرات چندانی نخواهد داشت، تنها اصلاحات صورت گرفته به شرح زیر خواهد بود.

امتیاز جدید برای ساکنان محدوده طرح ترافیک

ساکنان محدوده طرح ترافیک با ثبت نام در سامانه «تهران من» علاوه بر یک خروج رایگان تا قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک ورود رایگان پس از ساعت ۱۷ به محدوده، به ازای هر واحد مسکونی یک خودرو از تخفیف ۵۰ درصدی بهره مند خواهد شد.

نرخ طرح ترافیک ۹۸ برای آژانس ها و وانت بارها

آژانس ها و وانت بارها در سال ۹۸ از تخفیف ۵۰ درصدی در سقف سهمیه بهره مند می شوند و این تخفیف در مورد هرکدام با ارائه «سندسفر» و «باربرگ» تا ۷۰ درصد قابل افزایش خواهد بود.

نرخ های جدید طرح ترافیک

حداقل نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک بر اساس مصوبه شورای شهر برای خودروهایی با معاینه فنی برتر و تردد در ساعات غیر پیک ترافیک در سال آینده ۱۴ هزار و ۴۹۰ تومان و حداکثر نرخ برای خودروهای بدون معاینه فنی برتر در ساعات پیک ۴۱هزار و ۴۰۰ تومان خواهد بود.

افزایش حداکثری نرخ طرح ترافیک ۱۵ درصد پیش بینی شده است که بر اساس اعلام تورم بانک مرکزی متغیر خواهد بود، براین اساس در صورتی که نرخ تورم پایین تر از ۱۵ درصد باشد افزایش حداقلی نرخ طرح به اندازه نرخ تورم اعلامی خواهد بود و اگر میزان آن از ۱۵ درصد بیشتر باشد همین ۱۵ درصد لحاظ می شود.

سهمیه های مربوط به جانبازان، خبرنگاران و سایر موارد بدون تغییر اعمال خواهد شد.

محدوده زوج یا فرد تاریخی و حلقه دوم متولد شد

از تیرماه سال ۹۸ محدوده زوج یا فرد با عنوان «محدوده کنترل آلودگی هوا» یا حلقه دوم همراه با تغییرات اساسی در ساختار اعمال می شود.

براساس این طرح، تمامی خودروها بدون توجه به پلاک خود می‌توانند در هر فصل ۲۰ روز رایگان در محدوده زوج یا فرد تردد داشته باشند. ثبت تردد بیش از ۲۰ روز مشمول پرداخت عوارض می شود و عملاً دیگر محدوده زوج یا فرد وجود نخواهد داشت.

تمام خودروها باید برای حضور در حلقه دوم ترافیکی در سامانه «تهران من» ثبت نام کنند در غیر این صورت مشمول تردد غیر مجاز و جریمه خواهند شد.

یک بار ثبت نام برای تمام خودروها کافی است تا سامانه، ترددهای هر پلاک را در محدوده شمارش کند و در صورت عدم ثبت پلاک خودرو در سامانه و حضور در محدوده، پلاک مورد نظر مشمول جریمه می شود.

خودروهای پلاک شهرستان نیز برای ورود به حلقه دوم ترافیک تهران با ثبت نام در سامانه «تهران من» می توانند در هر فصل ۱۵ روز به صورت رایگان در این محدوده تردد کنند.

امتیازات ساکنان محدوده حلقه دوم(زوج و فرد)

ساکنان این محدوده با ثبت نام در «تهران من» علاوه بر یک خروج رایگان تا قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک ورود رایگان پس از ساعت ۱۷، از تخفیف ۵۰ درصدی برای ورود به این محدوده برخوردار خواهند بود.

افرادی که بتوانند با پرداخت عوارض و یا سهمیه خود در روزهای پنجشنبه وارد محدوده حلقه دوم شوند، می توانند پس از ساعت ۱۳، به صورت رایگان وارد محدوده طرح ترافیک نیز شوند.

امتیاز آژانس ها و وانت بارها در حلقه دوم

آژانس ها و وانت‌بارها بدون سقف سهمیه از ۵۰ درصد تخفیف برخوردارند و در صورت داشتن «سند سفر» و یا «باربرگ» این تخفیف به ۷۰ درصد می‌رسد.

نرخ ورود به محدوده حلقه دوم

حداقل نرخ ورود به حلقه دوم ترافیک در سال آینده ۷ هزار و ۲۴۵ تومان برای خودروهایی با معاینه فنی برتر و تردد در ساعات غیر پیک ترافیک و حداکثر ۲۰ هزار و ۷۰۰ در ساعات پیک و بدون معاینه فنی برتر خواهد بود.

شورای حمل و نقل ترافیک ۳ ماه فرجه برای اجرای طرح حلقه دوم در نظر گرفته است تا مردم به خوبی با آن آشنا شوند./ مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌ها و راه‌های درمانی حساسیت به گردو را بدانید

به گزارش تابناک، افرادی که دچار واکنش آلرژیک نسبت به گردو می‌شوند ممکن است نسبت به سایر مغز‌های درختی نیز آلرژی نشان دهند و این امکان نیز وجود دارد که نسبت به آن‌ها آلرژی نداشته باشند.

حساسیت به گردو نوعی آلرژی نسبت به مغز یا آجیل درختی است. آلرژی یا حساسیت به گردو در میان کودکان بسیار شایع است. افرادی که دچار واکنش آلرژیک نسبت به گردو می‌شوند ممکن است نسبت به سایر مغز‌های درختی نیز آلرژی نشان دهند و این امکان نیز وجود دارد که نسبت به آن‌ها آلرژی نداشته باشند.

همانند سایر انواع آلرژی‌های غذایی، این آلرژی همچنین با دارا بودن یک سیستم ایمنی بسیار حساس ایجاد می‌شود. اکثر افراد معمولاً در زمان کودکی خود دچار آلرژی نسبت به گردو می‌شوند. با این حال، همچنین امکان دارد در طول مراحل بعدتر زندگی خود نیز دچار این آلرژی شوند.

گردو جزء مغز‌های مغذی و بسیار مفید است. گرم گردو شامل ۱۲۳ کالری است. همچنین گردو از اسید‌های چرب امگا ۳ غنی بوده و خواص درمانی زیادی دارد.

واکنش‌های آلرژیک معمولاً با مصرف بیش از حد گردو مرتبط است. برخی از افراد ممکن است واکنش‌های آلرژیک جزئی داشته باشند درحالی‌که برای دیگران حساسیت به گردو می‌تواند به یک بیماری دائمی تبدیل شود.

خیلی مراقب باشید! اگر شما پس از مصرف گردو واکنش‌های آلرژیک دارید، مصرف آن را متوقف کرده و به دکتر مراجعه کنید.

گردو یک ماده حساسیت‌زا است و حاوی آنتی‌بادی‌هایی است که باعث تحریک سلول‌های سفید خون برای تولید هیستامین در بدن می‌شود. هیستامین موجب افزایش واکنش‌های آلرژیک مانند تهوع، درد معده و اسهال می‌گردد.

گردو به‌عنوان یک آلرژی‌زا، در گروه غذا‌های “غیر امن ” برای زنان باردار و شیرده محسوب می‌شود. اگر شما در دوران بارداری یا شیردهی هستید برای جلوگیری از هرگونه عوارض جانبی، از مصرف گردو اجتناب کنید.

علائم و نشانه‌های حساسیت به گردو

هم بزرگسالان و هم کودکان می‌توانند دچار حساسیت به گردو شوند. با این حال، این نوع آلرژی بیشتر در میان کودکان رواج دارد.

علائم واکنش آلرژیک می‌تواند از خفیف تا شدید و خطرناک باشد. به طور کلی، می‌توان علائم و نشانه‌های ذیل را که می‌توانند بلافاصله و یا در ظرف چند ساعت پس از مصرف گردو تظاهر نمایند را مشاهده نمود.

- خارش و کهیر

- تورم غیر معمول دهان، زبان، یا لب

- آب آمدن از چشم‌ها

- آبریزش بینی و عطسه

- سرفه

- احتقان بینی

- تنگی نفس

- خس خس سینه

- درد یا گرفتگی شکمی

- تهوع و استفراغ

- سوء هاضمه و اسهال

- سریع شدن ضربان قلب

- سرگیجه یا سبکی سر

- از دست دادن هوشیاری

از میان این علائم، تنگی نفس، تورم گلو، زبان، لب‌ها و دهان، سرگیجه و از دست دادن هوشیاری علائم جدی به حساب می‌آیند.

آنافیلاکسی چیست؟

این علائم می‌توانند توسط یک واکنش آلرژیک شدید به گردو، که تحت عنوان آنافیلاکسی نامیده می‌شود، ایجاد شوند.

آنافیلاکسی یک بیماری تهدید کننده حیات بوده که می‌تواند به شوک بیانجامد. جدای از این موارد، افرادی که از آسم رنج می‌برند ممکن است دچار حملات آسم ناشی از واکنش حساسیت به گردو شوند.

علل ایجاد حساسیت به گردو

همانطور که پیش از این عنوان شد، هم آلرژی‌های غذایی و هم محیطی با یک سیستم ایمنی بسیار حساس در ارتباط می‌باشند. در خصوص یک آلرژی غذایی، سیستم ایمنی به اشتباه ماده غذایی خاص و یا ماده موجود در آن را به عنوان ذرات خارجی مهاجم در نظر گرفته و از اینرو به منظور نابودسازی آن، شروع به تولید آنتی بادی‌ها و مواد شیمیایی همچون هیستامین می‌کند.

هیستامین عمدتاً مسئول تولید نشانه‌ها و علائم مشخصه از یک واکنش آلرژیک است. آلرژی به مغز‌های درختی زمانی ایجاد می‌شود که سیستم ایمنی واکنشی آلرژیک را در پاسخ به پروتئین موجود در مغز‌های درختی تولید می‌کند.

داشتن سابقه خانوادگی در خصوص آلرژی، از جمله آلرژی غذایی مهمترین عامل خطر جهت توسعه حساسیت نسبت به گردو است.

پیشگیری از ابتلا به حساسیت به گردو

به طور کلی مؤثرترین روش پیشگیری در آلرژی غذایی اجتناب و پرهیز از مصرف ماده غذایی مورد نظر می‌باشد. به عبارتی بعد از معاینات و شناسایی دقیق ماده خوراکی عامل واکنش‌های آلرژیک در فرد، باید با هماهنگی با پزشک متخصص، ماده خوراکی مزبور از رژیم غذایی حذف شده و یا مصرف آن کنترل گردد.

تشخیص و درمان بیماری حساسیت به گردو

حساسیت به گردو معمولاً به کمک آزمایش خون و آزمایش خراش پوست تشخیص داده می‌شود. بهترین راه جلوگیری از این آلرژی اجتناب از مصرف گردو و یا هر ماده غذایی و یا محصولی است که حاوی این مغز باشد.

در خصوص درمان، آنتی هیستامین‌ها در صورتی که واکنش آلرژیک علائمی مانند خارش، کهیر و رینت آلرژیک ایجاد نمایند، می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

دارو‌های آنتی هیستامین نمی‌توانند موجب تسکین از علائم آسم گردند. جهت درمان آسم، پزشکان معمولاً دارو‌های برونکودیلاتور یا گشاد کننده برونش را تجویز می‌کنند. برای آلرژیک شدید و یا آنافیلاکسی، تزریق آدرنالین بکار برده می‌شود.

امکان جلوگیری و کنترل این آلرژی با خودداری از مصرف هرگونه ماده غذایی و یا محصولی که حاوی گردو باشد، وجود دارد.

بسیاری اوقات، افرادی که مبتلا به این آلرژی می‌باشند همچنین ممکن است با مصرف سایر انواع مغز‌های درختی مانند بادام، کاشو، و پی‌کان یا گردوی آمریکایی دچار آلرژی شوند.

نشانه‌ها و علائم این آلرژی می‌تواند برخی اوقات خفیف باشد، اما آن‌ها را نبایستی نادیده گرفت. حتی علائم خفیف یک واکنش آلرژیک به منظور جلوگیری از هرگونه عوارض و پیچیدگی‌های جدی بایستی به کمک یک پزشک طور صحیح مورد ارزیابی قرار گیرد.

منبع: صد آنلاین

دیگر خبرها

  • نکاتی که باید در مورد کلسترول بدانید/ اینفوگرافیک
  • آنچه که باید درباره شصتمین دوسالانه هنر ونیز بدانید از زبان امیر عبدالحسینی، کیوریتور ارشد پاویون جمهوری اسلامی ایران
  • ترافیک سنگین در محور هراز/ فاقد مداخلات جوی در محورهای شمالی
  • راهنمای انتخاب ایزوگام در دلیجان: همه چیزی که باید بدانید
  • نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G بدانید
  • هرآنچه درباره پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک باید بدانید
  • ترافیک سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • ترافیک صبحگاهی در کدام معابر سنگین بود؟
  • هدآپ دیسپلی چیست؟ طرز کار، مزایا و هر آنچه باید بدانید
  • نشانه‌ها و راه‌های درمانی حساسیت به گردو را بدانید