Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@11:37:34 GMT

در بلوک زایمان بیمارستان قروه چه می گذرد؟

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۷۹۵۸

در بلوک زایمان بیمارستان قروه چه می گذرد؟

متاسفانه این برای چندمین بار است که شاهد شنیده شدن خبرهای ناگوار از بلوک زایمان بیمارستان شهید بهشتی قروه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، در طول سال هایی که به عنوان یک خبرنگار در شهرستان قروه فعالیت نموده ام کمتر پیش امده است که شرح حال خودم را بنویسم ، یا بهتر بگویم اصلا پیش نیامده است، اما در این نوشتار می خواهم ابتدا از شرح حال خانواده ام در بلوک زایمان قروه بنویسم و پس از ان به بیان حوادثی که در هفته گذشته در این قسمت از بیمارستان شهید بهشتی قروه رخ داده بپردازم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روز 22 بهمن ماه بود که همسرم درد عجیبی را تحمل می کرد و شرایط مناسبی نداشت و ما می دانستیم که بر اساس تشخیص شبکه بهداشت قروه در هفته 39 بارداری قرار دارد.

 

عصر روز دوشنبه 22 بهمن ماه همسرم را به بلوک زایمان قروه بردم و در حالی که پشت درب حیاط آن قرار داشتم صدای بلند مامایی که با همسرم بحث می کرد را شنیدم و همسرم که با ناراحتی از ان اتاق خارج شد را مشاهده کردم .

 

در پی این بی ادبی و بی احترامی به بیمار با سرپرستار بیمارستان تماس گرفتم و مسئله را برای وی بازگو کردم و پس از ان همان مامایی که با بی احترامی با بیمار روبرو می شد به حالت مظلومانه ای از اینکه اقدامی نداشته است صحبت می کرد و بر این نظر بودند که همسرم هنوز در هفته 39 بارداری است و دلیلی ندارد پیش از موعد زایمان در بلوک زایمان حضور یابد.

 

به زبانی ساده باید بگویم در بلوک زایمان قروه این اعتقاد وجود دارد که تا اخرین لحظه زن باردار باید در خانه بنشیند و در شرایطی که قابل بیان نیست خود را به بیمارستان برساند.

 

پس از بی احترامی هایی که مشاهده کردم تصمیم بر این گرفتم که همسرم را برای تشخیص مناسب تر به بیمارستان همدان ببرم و صبح روز سه شنبه 23 بهمن ماه به همدان رفتیم که در کمال تعجب و بر اساس تشخیص پزشکان همدان اعلام شد که همسرم در آخرین روز از هفته 40 بارداری قرار دارد و تنها یک روز از موعد زایمان وی باقی مانده است.

 

در چنین شرایطی همسر بنده در بیمارستان همدان بستری گردید و یک روز بعد نوزاد ما به دنیا آمد.

 

حال قضاوت با شما مردم، که اگر ما در قروه می ماندیم باید دو هفته بعد برای زایمان به بیمارستان مراجعه می کردیم که معلوم نبود چه حادثه ای در انتظار فرزند و همسرم قرار داشت!!

 

لابد پس از وقوع هر حادثه ای نیز پرسنل بیمارستان می خواستند بگویند که مقصر خودشان بودند دیر امدند یا دیر تشخیص دادند؛

 

مرگ یک جنین در هفته چهلم بارداری

 

به گفتگو با خانواده خانم (ن . ف ) می پردازم ، خانواده ای که پس از 40 هفته انتظار باید با نبض خاموش فرزندشان در بیمارستان شهید بهشتی قروه روبرو شوند.

 

ساعت 9:30 صبح روز 24 بهمن ماه به شبکه بهداشت مراجعه نمودیم که با توجه به علائم مادر اعلام نمودند باید سریعا به بیمارستان مراجعه کنیم.

 

در ساعت 11 همان روز به بیمارستان مراجعه کردیم که پس از بررسی اولیه کودک سالم و ضربان قلب ان را معمولی اعلام نمودند و اظهار داشتند که جهت اطمینان بیشتر نیاز به تصویربرداری سونوگرافی می باشد.

 

با توجه به تعطیل بودن سونوگرافی بیمارستان با تلاش و مشقت فراوان در کلینیک شخصی یکی از پزشکان قروه پس از حدود 8 ساعت انتظار به دلیل شلوغی بیش از حد موفق به انجام سونوگرافی شدیم.

 

نتیجه تمامی علائم جنین نرمال بود و باید باز هم برای مداوا و اعلام نتیجه سونوگرافی به بیمارستان مراجعه می کردیم.

 

مجددا در ساعت 21 به بیمارستان مراجعه کردیم و پس از بررسی مجدد اعلام نمودند که جنین هیچگونه موردی نداشته و تمام علائم نرمال می باشد و در پایان مداوا یکبار دیگر اقدام به ضربان گیری نمودند که این بار اعلام داشتند با دستگاه های موجود ضربان جنین کار نمی کند بنابراین باز هم به سونوگرافی مراجعه کنید .

 

در پی این خبر باز هم با مشقت فراوان در سونوگرافی موفق به دریافت نوبت شدیم که سونوگرافی اعلام نمود جنین فوت کرده است.

 

حال آیا با توجه به این شرایط و یک روز آزمایشات و تصویربرداری ها و غربالگری های متفاوت و صرف زمان فراوان آیا لازم نبود که زودتر نسبت به بستری نمودن بیمار اقدام می شد؟ که هم اکنون با عدم رسیدگی به موقع و عدم اهمیت دادن به وضعیت بیمار موجب مرگ یک فرزند و داغ دار شدن خانواده ای که 40 هفته در انتظار بوده اند شد؟

 

چرا بیشتر مردم برای عمل زایمان به شهرهای مجاور سفر می کنند؟

 

راستش را بخواهید تا پیش از اینکه به همدان بروم فکر نمی کردم با تعداد زیادی از خانواده های قروه ای در بیمارستان همدان روبرو شوم .

 

در طول ساعاتی که ما در شهر همدان بودیم بیش از 5 خانواده قروه ای برای عمل زایمان به همدان و به ان بیمارستانی که ما در انجا بودیم مراجعه کردند که اکثر آنان نیز بی احترامی های موجود در بلوک زایمان و نیز عدم رسیدگی به موقع را عامل اصلی حضور خود در همدان اعلام می کردند.

 

حال سوال اینجاست که چرا باید حضور برخی از افراد در محیط مقدسی چون بیمارستان تقدس آن محیط را خدشه دار کند؟

 

چرا باید با وجود پرستارانی دلسوز و کار آمد در بیمارستان شهید بهشتی قروه برخی افراد وجهه بیمارستان را از بین ببرند؟

 

متاسفانه باید گفت برخی از ماماهای بیمارستان شهید بهشتی قروه به گونه ای با انسان برخورد می کنند که انگار فقط انها هستند که تحصیلات دارند و توانسته اند خود را به جایی برسانند!! این در حالی است که تنها برخی از ماماهای بیمارستان این شیوه را در پیش گرفته اند و ما منکر ادب و متانت بسیاری از ماماهای این بیمارستان نیستیم.

 

بدون شک این در شان و منزلت بیمارستان شهرستان قروه نیست که با کمبود نیرو روبرو باشد که هر کسی را به عنوان پرسنل خود بپذیرد ان هم در بلوک زایمان که باید محل آرامش و آسایش بیمار باشد.

 

در واقع باید گفت جای تاسف دارد که مجبور باشیم برای عمل زایمان به خارج از شهر قروه مهاجرت کنیم.

 

پس تکلیف ان روستایی ناتوان چیست که با هزار امید و آرزو به بیمارستان قروه می آید تا پس از ماه ها انتظار شاهد تولد فرزندش باشد؟

 

چقدر باید شنونده ماجراهای تلخ مرگ جنین در بدو تولد در بیمارستان شهید بهشتی قروه باشیم تا مسئول و یا مدیری فکری به حال ان کند؟

 

اینجا جا دارد تقدیر و تشکر کنیم از تمامی پرسنل دلسوز و مهربان بیمارستان شهید بهشتی قروه که به صورت شبانه روز برای نجات جان بیمار تلاش می کنند و این مطالبه مردمی را داشته باشیم که بیمارستان جای هر شخصی نیز نیست.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب هوشیار در حاشیه بازدید مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی از پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز اظهار کرد: شهرداری تبریز از سال گذشته اقدام به احداث مسکن ارزان و استاندارد در قالب قرارگاه مسکن کرده است که مناطق دهگانه موظف به مولدسازی اراضی خود در این راستا شده‌اند.

وی افزود: در کنار تأمین مسکن ارزان و استاندارد، مولدسازی اراضی شهرداری تبریز در مناطق دهگانه، به نوعی درآمد شهرداری در سال‌های آینده است.

هوشیار با اشاره به عملیات اجرایی احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی در شهرک جوانان اعلام کرد: شهرک جوانان با ۱۳۵ هکتار راهکار ساماندهی بافت‌های ناکارآمد و پرخطر شهر است که ۵۰ هکتار آن کاربری فضای سبز و ۸۵ هکتار آن مسکونی است.

وی اضافه کرد: مقرر شده است که هفت هزار واحد مسکونی در این شهرک احداث شود که سهم شهرداری تبریز ۱۵۰۰ واحد است.

شهردار تبریز با اشاره به دیگر پروژه بازآفرینی شهری در منطقه اسدگلی خاطرنشان کرد: پروژه طرح ساماندهی حاشیه نشینی اسدگلی در زمینی به مساحت ۱۱ هزار و ۴۱۲ مربع در قالب ۱۵ بلوک با گنجایش ۲۴۰ واحد مسکونی، ۱۳ واحد تجاری و ۶ واحد خدماتی در دست اجرا و احداث است.

وی یادآور شد: در مرحله اول اجرای این طرح، دو بلوک مسکونی A۳ و A۴ از ۱۵ بلوک به پایان رسیده است و هم اکنون نیز ادامه عملیات اجرایی نصب قطعات بتنی آپارتمانی بلوک‌های A۲ و A۱ نیز در حال اجرا است.

هوشیار با اشاره به تداوم تملک و آزادسازی قطعات برای احداث واحدهای مسکونی جدید گفت: برای عملیات ساخت مابقی بلوک‌های مسکونی واقع در طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی اسدگلی با تملک و آزادسازی زمین پروژه ادامه خواهد یافت.

وی همچنین از احداث مجتمع ۵۴ واحدی شهرک صدرا خبر داد و افزود: پروژه شهرک صدرا در زمینی به عرصه ۲۰۱۱ مترمربع در اعیانی ۱۵ هزار مترمربع در قالب ۵۴ واحد مسکونی در متراژهای ۱۲۰ الی ۱۷۰ متر مربع با یک باب تجاری در ۱۰ طبقه سازه‌ای طراحی و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در شهرک صدرا احداث می‌شود.

شهردار تبریز تأکید: قرارگاه مسکن یکی از پروژه‌های مهم شهرداری تبریز بوده که با هدف تولید مسکن ارزان قیمت، زیست پذیری محلات و رونق اقتصادی و ساماندهی ساخت و سازها در منطقه پیگیری می‌شود.

کد خبر 6064421

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۵ نفر در تصادف دو خودرو در آزادراه قزوین-همدان
  • احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان
  • تقسیم استان اصفهان به ۲۱۲ بلوک انتظامی / ارتقای امنیت حاشیه زاینده‌رود
  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • بازدید نماینده ولی‌فقیه در استان همدان از بیمارستان اکباتان
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • ماجرای سقوط مرگبار زن ۱۹ ساله در عید‌ دیدنی
  • اعتراض استقلالی ها به ارزش گذاری ۱.۸ هزار میلیارد تومانی ۵۱ ...
  • بدترین عید زندگی مسعود پزشکیان
  • حضور امام جمعه همدان در بیمارستان فوق تخصصی کودکان