Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در حوزه دفاعی زمانی می‌گفتند شما نه تنها نمی‌توانید، بلکه لیاقت ندارید که ما هم برای شما کاری انجام دهیم؛ پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه دفاعی ما ۴۰ هزار مستشار داشتیم و فقط ۵ درصد نیازهای حوزه دفاعی را با عمق بسیار کم در داخل تولید می‌کردیم، اما امروز ۸۵ درصد نیازهای نیروهای مسلح را در داخل تولید می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح شنبه در دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت که در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌الملی تهران برگزار شد، با بیان اینکه «بسیج کار معجزه آسای امام خمینی(ره) و از معجزات انقلاب اسلامی است»، خاطرنشان کرد: اینکه آذر ۵۸ قبل از مواجهه با شرایطی متفاوت امام به این فکر افتاد که بسیج تشکیل شود، یک معجزه است. امام در روز صدور فرمان تاسیس بسیج فرمودند که اگر ملتی ۲۰ میلیون رزمنده داشته باشد، کسی جرات نمی‌کند به او تعدی کند و اگر این تصمیم را بگیرند، حتما با شکست مواجه می‌شود.

وی گفت: آن روز بسیج برای تامین امنیت واجب بود و امروز برای حوزه‌های دیگر بسیج مورد نیاز است؛ البته امروز همچنان حفظ امنیت کشور اولویت اول است، اما امروز دشمنان روح مردم را هدف گرفته‌اند؛ هدف آنها مردم، انقلاب و نظام است و آنها به دنبال مایوس و بی اعتماد کردن مردم به انقلاب هستند. در این شرایط رهبری از چشمه جوشان حکمت الهی، گام دوم را برای ما ترسیم و بسیج ده ها میلیونی را عنوان کردند و افق‌هایی جدید در مسیر بسیح قرار دادند.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه گام دوم بسیار پر سرعت‌تر و پر شتاب‌تر خواهد بود، اظهار کرد: در حوزه دفاعی زمانی می‌گفتند شما نه تنها نمی‌توانید، بلکه لیاقت ندارید که ما هم برای شما کاری انجام دهیم؛ پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه دفاعی ما ۴۰ هزار مستشار داشتیم و فقط ۵ درصد نیازهای حوزه دفاعی را با عمق بسیار کم در داخل تولید می‌کردیم، اما امروز ۸۵ درصد نیازهای نیروهای مسلح را در داخل تولید می‌کنیم.

امیر حاتمی با اشاره به رونمایی از دستاوردهای پیشرفته وزارت دفاع طی سال ۹۷، خاطرنشان کرد: امسال از موشک فاتح مبین، موشک هوا به هوای فکور، موشک کروز هویزه با برد ۱۳۵۰، هواپیمای کوثر و زیر دریایی فاتح رونمایی کردیم. خون شهید هر جا که ریخته شود، این اتفاقات به برکت آن خون می‌افتد و ما مشاهده می‌کنیم که امروز در صنایع هسته‌ای و دفاعی کشور به برکت خون شهدا، دستاوردهایی نوین حاصل شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به فرمول انقلاب اسلامی در مدیریت بخش‌های مختلف، گفت: دشمن همواره مردم را هدف قرار می‌دهد و راهکار ما نیز همواره مردم هستند. در مجموعه وزارت دفاع بیش از ۵ هزار شرکت با یک هسته جم و جور اما پر توان و دانا همکاری می‌کنند. توجه به الگوی نظام نوآوری باز از دیگر اقداماتی است که در مجموعه وزارت دفاع به آن توجه شده‌ است. گرچه در حوزه دفاع با قدری محدودیت حفاظتی و امنیتی مواجه بودیم، اما توانستیم با مردم ارتباط خوبی برقرار کنیم؛ ما توانستیم برخی از نیازهای خود را از این طریق تامین کنیم.

وزیر دفاع تاکید کرد: اگر امروز در حوزه خودرو مشکلی داریم، باید به سراغ این الگوها و مردم برویم؛ با این اقدام حتما مشکلات برطرف خواهد شد.

امیر حاتمی گفت: ما در مجموعه وزارت دفاع توانستیم کارهایی را که برای ملت عزیزمان لازم بود، انجام دهیم؛ ما در سال های قبل توانستیم راهبرد دشمن را در منطقه با شکست کامل مواجه کنیم. آنها امروز در منطقه شکست کامل خوردند و در حال ترک منطقه هستند. ما با اتکا به مردم توانستیم هم صلح را ببریم هم در جنگ پیروز شویم.

وی اظهار کرد: آمریکایی ها می خواستند بگویند قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران برای دیگران خطرناک است، اما ما اثبات کردیم که در ‌کنار ملت‌های منطقه هستیم و برای آنهاصلح بردیم.

وزیر دفاع در پایان تصریح کرد: ما گام دوم را با سرعت بسیار بیشتر از قبل پیش خواهیم رفت و از ظلم هایی که بر ما اعمال می‌کنند عبور خواهیم کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی جنگ صنعت نیروهای مسلح امیر حاتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله حاتمی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان در قالب سه تیم به صورت روزانه برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان در شهرستان فعال شده است

وی اظهار داشت: متاسفانه وضعیت بازار در اقلام کالاهای اساسی مورد رضایت مردم و مسئولین نیست و همه دستگاه‌های عضو باید به وظایف قانونی خود عمل کنند

حاتمی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی بازار و رصد قیمت‌ها ادامه دارد، افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار ضروری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان باید وضعیت عرضه کالاهای اساسی را رصد کنند و اجازه سودجویی را به متخلفان ندهند.

معاون سیاسی فرماندار دهلران از عموم مردم این شهرستان خواست چنانچه اطلاعی از وقوع هرگونه تخلف دارند مراتب را طی تماس با شماره ۱۲۴ اطلاع دهند تا برخورد قانونی و قاطع شود.

حاتمی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی، تصریح کرد: نظارت در سطح شهرستان باید تقویت شود و مصوبات ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شوند

وی به راه اندازی دوشنبه بازار و جمعه بازاربرای عرضه برخی محصولات و کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت عمده و پایین‌تر از نرخ بازار در شهرستان خبر داد؛ گفت: جهاد کشاورزی و شهرداری باید به قید فوریت مکانی برای این بازار جانمایی کنند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت: مسئولان باید برابر مسولیت که پذیرفته‌اند باید پای کار باشند و مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف پیگیری کنند.

کد خبر 6088093

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • امیر سیاری: بدون حضور دانشگاهیان و جهادیان نمی‌توانستیم «موشک تاو» بسازیم
  • دستورالعمل ساترا برای تبلیغات بازرگانی در شبکه نمایش خانگی
  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود
  • به مردم پاکستان که همواره از حق دفاع کرده‌اند افتخار می‌کنیم