Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@22:43:33 GMT

ترکمنستان اجازه ورود واگن‌های غیرترکمن را نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۸۰۴۲

ترکمنستان اجازه ورود واگن‌های غیرترکمن را نمی‌دهد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: ترکمنستان اجازه ورود واگن های غیرترکمن را به کشور خود نمی‌دهد.

محمد صمدی در گفت و گو با ایسنا درباره مشکلات صادرکنندگان به کشور مذکور اظهار کرد: واگن های حمل کالا به ترکمنستان فقط باید از نوع ترکمن باشد در غیر این صورت اجازه ورود به خاک آن کشور را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی چند ماه گذشته سفارش سیمان برای صادرات به کشور ترکمنستان و ازبکستان از این استان داشته ایم اما به علت مشکل مذکور نتوانسته ایم مقدار قابل توجهی از آن را صادر کنیم.

صمدی در ادامه بیان کرد: ایجاد مرکز تجاری و اقتصادی ایران در ترکمنستان یکی از ضرویات بحث صادرات در این استان است که البته تصمیم بر این گرفته شد تا در چند نقطه‌ای مرکزی اجاره شود اما به علت بروز مشکلاتی موفق به انجام آن کار نشدیم.

وی با اشاره به اینکه صدور ویزا و روادید از دیگر مشکلات تجار در این استان در ترکمنستان است، توضیح داد: یک ماه تا 40 روز طول می کشد که تاجر برای انجام کار بازرگانی خود در ترکمنستان ویزا اخذ کند که این امر طولانی بوده و برای وی مشکل ساز شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: برای حل این مشکل باید این مسئله بین دو کشور حل شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركمنستان صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر)، مهرداد اقلیمی گفت: در جهت پیگیری و توسعه همکاری‌های صنعت برق و انرژی دو کشور ایران و ترکمنستان، هیاتی از این کشور وارد تهران شد.

وی ادامه داد: باهدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در شرکت توانیر برگزار و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های مشترک، روند تسهیل تأمین منابع مالی احداث طرح خط سوم ارتباطی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر با بیان این که با احداث و بهره‌برداری از خط مذکور ظرفیت ارتباط الکتریکی بین دو کشور همسایه به حدود سه برابر افزایش می‌یابد، گفت: در این زمینه مطابق مناقصه برگزار شده از سوی طرف ترکمنی، پیمانکار ایرانی انتخاب و مقرر شده تا احداث بخش ترکمنستان خط انتقال سرخس (ایران) - ماری (ترکمنستان) به طول ۱۵۵ کیلومتر تا دو سال آینده احداث و تکمیل شود.

وی ادامه داد: بخش ایرانی این خط انتقال پیش‌ازاین احداث و تکمیل شده است.

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر خاطرنشان کرد: با احداث و تکمیل خط مذکور، ترانزیت برق ترکمنستان به کشور‌های ثالث از طریق شبکه سراسری برق ایران نیز در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

به گفته اقلیمی، همچنین در جهت راهبرد توسعه و تقویت همکاری با کشور‌های همسایه در زمینه صدور کالا و تجهیزات برقی و خدمات فنی مهندسی بین دو طرف مذاکراتی انجام و توافق شد از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌های فعال و توانمند ایرانی در این بخش استفاده شود.

در این نشست همچنین تطبیق حساب‌های مالی میان دو کشور انجام و نهایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • ورود هیات قزاقستان به کابل
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • وزارت کشور و شهرداری تهران، صلاحیت یکدیگر را برای واردات واگن مترو قبول ندارند / سفارشی که ۷سال پیش به چینی ها داده شده، بلاتکلیف است