Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-23@16:42:42 GMT

دوره آموزشی گلیم بافی ویژه زنان عشایر

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۸۰۶۴

دوره آموزشی گلیم بافی ویژه زنان عشایر

به گزارش بسیج عشایری  خبرگزاری بسیج، سردار سیف مسئول سازمان بسیج عشایری کشور گفت: در راستای کنگره ملی بزرگداشت ده هزار شهید جامعه عشایری کشور و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و با هدف توانمندسازی و ایجاد اشتغال زنان عشایر، یک دوره آموزش گلیم بافی در حال اجرا است.

وی افزود: این دوره با مشارکت معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران و با حضور اساتید مجرب در محل حوزه عشایری شهرستان ورامین برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیف با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از صنایع دستی کشور توسط زنان عشایر تولید می شود گفت: با سرمایه گذاری و برنامه ریزی مناسب صنایع دستی عشایر ظرفیت بسیار خوبی در راستای اشتغالزایی و ایجاد درآمد برای عشایر دارد.

خانم حسینی مسئول خواهران بسیج جامعه عشایری کشور نیز گفت: با توجه به تلاقی این دوره با ایام الله 22 بهمن و شهادت حضرت زهرا(س)، ویژه برنامه هایی متناسب با این ایام برای شرکت کنندگان به اجرا درآمد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: با راهکارهای در نظرگرفته شده امیدوار هستیم صادرات صنایع‌دستی رونق دوباره‌ای پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدرضا بابایی صبح امروز برای ارزیابی کیفیت محصولات صنایع‌دستی قاین به این شهرستان سفر کرده بود و  از کارگاه‌های صنایع‌دستی در رشته‌های جاجیم‌، پلاس، گلیم و گبه، گوهرتراشی، سفره‌آردی و بخارادوزی بازدید کرد.  

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین در این بازدید ضمن آشنایی با فعالیت صنعتگران شهرستان قاینات، اطلاعاتی در مورد رشته‌های فعال، کیفیت و کمیت محصولات هنری تولیدی، شهرستان دریافت کرد و گفت:  با راهکارهای در نظرگرفته شده امیدوار هستیم صادرات صنایع‌دستی رونق دوباره‌ای پیدا کند.

حمید عباس‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات نیز در این بازدید بیان کرد: کشور چین با جمعیت یک و نیم میلیارد نفری می‌تواند بازار خوبی برای صادرات صنایع‌دستی استان در راستای صادرات غیرنفتی باشد.

وی گفت: بازار این کشور به عنوان یکی از اهداف صادراتی دارای وسعت و تنوع بوده و سیاست دولت چین مبنی بر تشویق واردات، در برنامه پویش‌های تبلیغاتی و عملیاتی می‌تواند مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ 257

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • معرفی شهید الیاس ارجمند بعنوان شهید شاخص بسیج عشایری کشور
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد
  • زمان کوچ عشایر از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت است
  • ۱۳۰۰ نفر از دوره‌های آموزشی صنایع دستی بهره‌مند شدند
  • بهره مندی بیش از هزار نفر از دوره های آموزشی صنایع دستی