Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-23@07:57:01 GMT

نیاز کشور سالی ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار واحد مسکن است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۸۱۰۷

نیاز کشور سالی ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار واحد مسکن است

مازیار حسینی در همایش روز مهندس در سالن همایش‌های وزارت کشور در پاسخ به این سوال که آیا ساخت‌وساز و عرضه مسکن متناسب با تقاضا پیش رفته است یا خیر، گفت: مسکن یک کالایی است که از روابط و ضوابط حاکم بر اقتصاد کلان کشور تاثیر می‌گیرد. بنابراین اصل بدیهی در مسکن نظام عرضه و تقاضا است.

وی افزود: سیاست‌های انقباضی در سال‌های گذشته در بخش مسکن باعث شد که حاکم شدن این سیاست عرضه مسکن را کاهش دهد و طرف تقاضا بیش از عرضه خودنمایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سالانه باید حداقل ۶۰۰ تا ۸۰۰ واحد مسکونی برای پاسخگویی به تقاضا احداث شود، اما در حال حاضر میزان ساخت و ساز کمتر از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در سال است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن روستایی در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته با همکاری بانک‌ها در طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، چهار هزار فقره وام کم‌بهره ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: وام نوسازی و ساخت مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و نرخ سود آن ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است.

وی به ابلاغ هفت هزار فقره سهمیه تسهیلات مسکن روستایی به استان بوشهر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تاکنون برای پنج هزار و ۵۰۰ واحد پرونده تشکیل و به بانک‌ها برای عقد قرارداد معرفی شده که در حال حاضر با سه هزار واحد قرارداد منعقد و در حال ساخت است

برومند بیان کرد: ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن روستایی در استان طی سال گذشته پرداخت شد.

وی ادامه داد: طی تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام (ره) تاکنون هزار و ۵۰۰ واحد پرونده مددجویان در حال ساخت است و در هفته گذشته نیز ۶۰۶ واحد آن افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان نیز ۵۵۷ واحد مسکن ویژه افراد کم درآمد در دست اقدام و ۸۶۷ میلگرد و ۲ هزار و ۳۰۰ تن سیمان برای ساخت این واحدها توزیع شده است.

وی از آغاز ساخت چهار هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان خبر داد و اضافه کرد: در این راستا ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن و هزار و ۸۰۰ واحد دیگر به‌صورت گروه ساخت در حال اجرا است.

کد خبر 6084689

دیگر خبرها

  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن روستایی در استان بوشهر
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • اجرای ۲۴۰ پروژه بنیاد مسکن در روستا‌های اردبیل
  • گلستان رتبه نخست کشور در تملک زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن
  • پرداخت وام مسکن روستایی در مازندران
  • تحقق شعار سال را فراموش نکنیم/ جهش تولید با مشارکت مردم در انتظار پایان انحصار زمین‌های دولتی است