Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@03:36:32 GMT

بسترهای قانونی نظام مهندسی کشاورزی فراهم می شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۸۱۱۰

بسترهای قانونی نظام مهندسی کشاورزی فراهم می شود

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا بسترهای قانونی لازم را برای رسالت اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی فراهم کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، احمدعلی کیخا روز شنبه در همایش تجلیل روز مهندس که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، افزود: رسالت و ماموریت اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی این است که فعالیت‌های کشاورزان در بخش زارعت و تولید مهندسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: اکنون ایران دارای ظرفیت‌های زیادی در بخش کشاورزی است و برای استفاده از این ظرفیت ها باید بستر را برای تولید کنندگان تسهیل کنیم.
این نماینده مجلس بر این باور است که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای حل مشکلات مهندسان کشاورزی، بخش کشاورزی و کشاورزان شکل گرفته است و تنها برای حل مشکل مهندسان کشاورزی نیست، بنابراین علم مهندسی باید در تولیدات این بخش نهادینه شود که این امر می تواند در افزایش بهره وری تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی تصریح کرد: در شرایط فعلی که تحریم ها مشکلات اقتصادی و معیشتی عدیده ای را برای کشور بوجود آورده، فرصتی نیز برای توسعه کشاورزی کشور فراهم شده است.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تحریم ها اما فرصت هایی برای توسعه بخش کشاورزی رخ داده به طور یکه محصولات کشاورزی قدرت رقابتی در خارج از مرزهای کشورپیدا کرده است.
کیخا اضافه کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور برگ برنده در دست کسانی است که بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.
به گفته وی، در حال حاضر 250 هزار شخص حقیقی و حقوقی در سازمان نظام مهندسی فعالیت دارند که موجب تحول در این بخش شده اند.
به گزارش ایرنا، در همایش تجلیل از مقام مهندس برای نخستین بار از سرود نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ، تلویزیون اینترنتی کشاورز پلاس و تابلوی مراکز خدمات غیردولتی کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رییس کمیسیون کشاورزی مجلس رونمایی شد.
همچنین در این مراسم از تعدادی مهندسین کشاورزی تقدیر شد.
اقتصام**9186*2025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي مجلس كيخا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه تکریم و معارفه اعضای نظام دامپزشکی استان با حضور مسئولین جهاد کشاورزی ، دامپزشکی در سالن اجتماعات موزه‌  تاریخ طبیعی ارومیه برگزار شد.

در این گردهمایی دکتر خلیل زاده مدیر کل دامپزشکی استان گفت: 120 مرکز مایه کوبی داریم و ظرفیت بالایی در آموزش و فارغ‌التحصیلان دامپزشکی در استان وجود دارد و باید فکری اساسی برای اشتغال این افراد داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت :  آذربایجان غربی جایگاه ویژه‌ای در صنعت دامپروری در کشور دارد ویکی از قطب‌های کشور در بخش مهم است.

  شهبازی افزود: در حوزه دام سبک و بخصوص زنبورداری رتبه اول کشور را داریم.

در پایان این مراسم از زحمات تمامی اعضا و همچنین دکتر سعید بهرامی رییس قبلی شورا تقدیر   شد و حکم ریاست دکتر رضا اطمینان‌فر رییس جدید شورای نظام دامپزشکی استان   اعطا شد.

 

دیگر خبرها

  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • شهید «محسن صداقت» اخلاص بسیاری داشت
  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • رئیس جمهور: ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود / توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی
  • اجرای طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح در کشور
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران
  • رفع خلاء قانونی برخورد با سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان
  • گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است