Web Analytics Made Easy - Statcounter

خیلی از مردم ما جشن های عروسی را در تفنگ و تیراندازی می بینند فکر می کنند هر چقد بیشتر تیراندازی کنند مجلسشان شاد تر می شود و یا بقیه بیشتر تعریف می دهند که در فلان عروسی مثلا 10 نفر با تفنگ تیراندازی می کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، 23 شهریور ماه سال 93 تیراندازی در مراسم عروسی  در روستای بادمگان بخش پاتاوه   منجر به مرگ یک جوان 17 ساله و زخمی شدن دو جوان 18 و 19 ساله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 بهمن ماه سال 95 در مراسم جشن عروسی در یکی از تالارهای گچساران فردی مسلح برای نشان دادن نهایت شادمانی در استقبال از عروس و داماد، اقدام به تیراندازی هوایی با اسلحه کلاشینکف می کنند که بر اثر این بی احتیاطی یک دختر 13ساله از ناحیه بازو مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

فرودین سال 97 تیراندازی در عروسی در یکی از تالارهای دهدشت یک کشته و دو زخمی بر جای گذاشت.

9 آذر ماه سال 96 تیراندازی هوایی در جشن عروسی در روستای سیاهشیر لیکک، یک کشته برجای گذاشت و عروسی را به عزا تبدیل کرد ساعت 23 و 30 دقیقه چهارشنبه شب در پی تیراندازی در عروسی در روستای سیاهشیر از توابع شهر لیکک مرکز این شهرستان یک پسر بچه 14 ساله کشته شد.

2 اسفند ماه سال 97 در اثر تیراندازی در عروسی در یاسوج دو نفر زخمی شدند.

اینها داستان و دروغ نیست بلکه واقعیتی است که  وجود دارد و خیلی از ما تا کنون با آن دست و پنجه نرم کرده ایم و شاید اگر اینگونه ادامه بدهیم  ممکن در آینده نیز باید  با آن دست و پنجه نرم کنیم.

 

 

در سال های اخیر به ویژه از دهه 90 تا کنون عروسی های زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است که به عزا تبدیل شده فردی که صبح با کلی شوق و ذوق  آماده می شود که در عروسی یکی از فامیل ها شرکت کند اما دیگر هیچگاه به خانه بر نمی گردد و سر از قبرستان در می آورد.

 

فرهنگ غلطی که در کهگیلویه و بویراحمد به یک معضل بسیار جدی تبدیل شده است  فرهنگی که نه تنها هیچ دست  آورد مثبتی ندارد بلکه  دردسرهای بسیار زیادی را ایجاد و گاهی یک خانواده را عزا دار می کند و یک مجلس شادی را به هم می زند اما به راستی وقتی می دانیم چنین  خطراتی وجود دارد چرا دست بر نمی داریم؟!

 

خیلی از مردم ما جشن های عروسی را در تفنگ و  تیراندازی می بینند فکر می کنند هر چقد بیشتر تیراندازی کنند مجلسشان شاد تر می شود و یا بقیه بیشتر تعریف می دهند که در فلان عروسی مثلا 10 نفر با تفنگ تیراندازی می کردند در حالی که همین تفنگ بازی در مراسم های عروسی تا کنون زندگی خیلی ها را گرفته است و یا باعث شده است خیلی ها تا آخر عمر مجبور شوند خانه نشین باشند.

 

 

قانون حمل سلاح در کشور

 

حمل سلاح سرد و گرم در هر منطقه ای از کشور ممنوع است  سلاح هایی که مجوز دارند نیز برای استفاده چهارچوب های مشخصی برای انها در نظر گرفته شده است که باید در آن چهارچوب ها از آن استفاده کنند.

 

 در کنار ممنوعیت حمل سلاح با توجه  به اینکه در سال های گذشته افراد زیادی در جشن  عروسی در  کشور کشته شده اند استفاده از آن در عروسی ها نیز ممنوع شد اما با وجود این ممنوعیت هنوز استان های زاگرس نشین این فرهنگ اشتباه را کنار نگذاشته اند و هر ساله شاهد اتفاقات بسیار تلخ در این استان ها هستیم.

 

رئیس کل دادگستری اسان در سال 96 در گفت و گو با خبرنگاران گفته است یکی از حساسیت‌ها و اولویت‌های جدی دستگاه قضایی مربوط به مساله تیراندازی در عروسی ها و عزاداری‌ها در این استان است که به نظر می‌رسد به‌رغم هشدارها و برخورد نیروی انتظامی هنوز نارضایتی عمومی در این راستا وجود دارد.

 

وی عنوان کرد: دادستان‌های همه شهرها در کهگیلویه و بویراحمد موظف‌اند قاطعانه و حتی با حضور میدانی با این رفتار هنجارشکن و جرم مشهود مقابله و نسبت به تشکیل پرونده قضایی و ضبط سلاح فرد اقدام کنند.

 

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ریشه‌کنی این فرهنگ غلط و سنت ناصحیح نیازمند حمایت بیشتر و ورود برخی نهادهای فرهنگی تأثیرگذار از جمله رسانه‌هاست.

 

 

مردم باید کمی در این فرهنگ تامل کنند دادن تفنگ به دست افراد جوان با فشنگ واقعی ریسک بسیار بزرگی است  برای جلوگیری از این اتفاقات می توان از فشنگ های گازی استفاده کرد و یا از فشفشه  هایی که خطر کمتری دارند استفاده کنند که شاهد چنین اتفاقات تلخی در استان نباشیم.

 

چرا برای نشان دادن شادی خود از تفنگ استفاده می کنیم آن هم زمانی که عروسی به شلوغ ترین زمان خود رسیده است و در میان انبوه جمعیت شروع به تیراندازی می کنند اگر این اسلحه از کنترل خارج شود چند نفر کشته می شوند؟! در آن صورت چند خانواده گرتفار و عزا دار می شوند؟

 

گاهی لازم است کمی در رفتارمان تامل و تجدید نظر کنیم  اگر می خواهیم استفاده کنیم کمی دور تر از جمعیت  تفنگ را بدون زاویه به سمت اسمان بگیرم و بعد شلیک کنیم، این فرهنگ اشتباه یک معضل بسیار جدی در کهگیلویه و بویراحمد است که نیروی انتطامی به شدت با این موضوعات بر خورد می کند.

 

انتظار می رود مسئولان استان  به ویژه مسئولان فرهنگی چاره ای  بیندیشند با برگزاری چند همایش و جشنواره این موضوع را برای مردم استان جا بیندازند که استفاده از تفنگ با فشنگ واقعی در جشن ها ممنوع است و یک خطر جدی محسوب می شود.

 

از طرفی شاید بتوان این موضوع را به گونه ای دیگر بر طرف کنند فشنگ های گازی را جایگزین فشنگ های واقعی کنند شاید اینگونه بتوان اندکی از خطرات این رسم غلط را کاهش داد.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا با ۱۸ کشته و زخمی + فیلم

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند در پی وقوع تیراندازی در ایالت تنسی دست‌کم ۲ نفر کشته شدند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی با انتشار تصاویری اعلام کردند که در پی وقوع تیراندازی در جریان یک جشن خیابانی در شهر ممفیس در ایالت تنسی دست‌کم ۲ نفر کشته و ۱۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

گفته می‌شود افراد زخمی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

هنوز جزییات بیشتری درباره عوامل و انگیزه وقوع این حادثه منتشر نشده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد
  • برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌ها همراه با پیوست اقتصادی باشد
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • ۲ کشته و ۶ زخمی بر اثر تیراندازی در ممفیس آمریکا
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند
  • ۱۸ کشته و زخمی درپی تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا
  • (ویدئو) تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا؛ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا با ۱۸ کشته و زخمی + فیلم
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند+ فیلم