Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴حبیب الله طاهرخانی، درباره احداث واحد‌های مشارکتی در شهر‌های جدید اظهار داشت: در حال حاضر اولین مجموعه مسکن مشارکتی میان شرکت عمران شهر‌های جدید با انبوه سازان با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید پرند کلنگ زنی شده، ولی فعلا آماده سازی اراضی در حال انجام است و هنوز عملیات اجرایی ساخت و ساز آغاز نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این در حالی است که می‌توانستیم مانند مسکن مهر، همزمان با آماده سازی اراضی، عملیات احداث واحد‌ها را هم شروع کنیم، ولی اولویت با آماده سازی اراضی است، چون وعده دادن بر روی زمینی که آماده نشده، ریسک بالایی دارد و ممکن است پروژه دچار اطاله زمان ساخت شود؛ بنابراین بعد از آماده سازی، اقدام به ساخت خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه استقبال خوبی از سوی سازندگان برای مشارکت در احداث واحد‌های مسکونی در پرند شده، ادامه داد: قراداد‌های مشارکت با سازندگان در پرند آماده شده است؛ بنابراین بلافاصله که آماده سازی اراضی به اتمام رسید، کار ساخت واحد‌های مسکونی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید یادآور شد: شروع قرارداد‌های ساخت مسکن در پرند تا پایان امسال اجرایی می‌شود و تجهیز کارگاه در بخش‌هایی که زمین‌ها آماده سازی می‌شود هم انجام خواهد شد.

طاهرخانی با بیان اینکه قرار است در شهر‌های جدید سراسر کشور، ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مشارکتی میان شرکت عمران شهر‌های جدید با آورده زمین و پروانه ساخت و انبوه سازان با آورده هزینه احداث طی ۴ سال از ۱۳۹۷ تا پایان ۱۴۰۰ ساخته شود، گفت: در مرحله اول ۱۵ هزار واحد در «سایت ۸۸ هکتاری در حال آماده سازی پرند» ساخته می‌شود؛ دو سایت دیگر نیز در سال‌ها ۹۸ و ۹۹ در این شهر جدید آماده سازی و برای ساخت و ساز در اختیار سازندگان و انبوه سازان قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: در تلاشیم تا پایان امسال در ۱۴ شهر جدید اراضی مورد نظر را برای ساخت ۶۰ هزار واحد از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مشارکتی با شرکت عمران شهر‌های جدید آماده سازی کنیم.

بر اساس این گزارش، وزارت راه و شهرسازی برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی با هدف ایجاد تعادل قیمتی در بازار مسکن هدف گذاری کرده که ۲۰۰ هزار واحد آن در شهر‌های جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد از سوی بنیاد مسکن در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر احداث می‌شود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مشارکت شهر جدید سازندگان واحد مسکونی وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکن ملی در شهرک مهرگان/ بخشی از واحدها ماه آینده تحویل می‌شود

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، محسن داوری فرماندار شهرستان مشهد در حاشیه بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن مهرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی در حوزه مسکن ملی در مهرگان در دستور کار است که بخشی تا پایان اردیبهشت‌ماه و بقیه تا پایان سال تحویل اعضا می‌شود.

وی افزود: قرعه‌کشی انجام شده و صاحبان مشخص است که تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.موضوع فاضلاب مهرگان نیز در دستور کار قرار دارد و در حال اجرا است. در حال انجام زیرسازی‌ها هستیم.

داوری ادامه داد: مشکل نانوایی در مهرگان حل شده است. در زمینه مدرسه به نتیجه مطلوب نرسیدیم، اما ادامه می‌دهیم تا مشکل مرتفع شود. در حال حاضر دو مدرسه در حال ساخت است. از بعد خدماتی پیش‌بینی‌های خوبی برای مهرگان شده که انجام می‌شود.

فرماندار مشهد در خصوص بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی حاشیه شهر عنوان کرد: بیمارستان مربوط به حوزه سفر ریاست‌جمهوری بوده و در حال انجام است. در فاز اول اورژانس افتتاح خواهد شد. رشد بیمارستان براساس برنامه است و مشکلی وجود ندارد. منابع باید تحقق پیدا کند که در تلاش هستیم، راه‌هایی پیدا شده که مشکل منابع حل خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895807

دیگر خبرها

  • آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • ۴هزار واحد از پروژه‌ نهضت ملی پرند در انتظار تأمین زیرساخت
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد
  • ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا
  • ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکن ملی در شهرک مهرگان/ بخشی از واحدها ماه آینده تحویل می‌شود
  • تلاش برای ایجاد زیرساخت‌ها در ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن
  • قطار ساخت ۲۷۶۰ واحد از پروژه «کوی پرواز» همدان به ایستگاه انعقاد قرارداد رسید