Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرناپلاس- يک عضو شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‎طلبان مي‎گويد که شرايط براي شکل‎گيري پارلمان اصلاحات فراهم نيست.

محمد عطريانفر عضو ارشد حزب کارگزاران در گفت‏ وگو با انتخاب از موافقت اصولي سيد محمد خاتمي با تشکيل پارلمان و يا شوراي عالي يکپارچه اصلاحات خبر داده‎است.
سيد محمود ميرلوحي، عضو شوراي عالي اصلاح‎طلبان و فعال سياسي اصلاح‌طلب درباره جزئيات طرح پارلمان اصلاحات به ايرناپلاس مي‎گويد: به موازات شکل‎گيري شوراي عالي سياست‎گذاري اصلاح‎طلبان، بعضي از دوستان معتقد بودند که مي‎توان فراتر از شوراي عالي رفت و همه اصلاح‎طلبان چه حقيقي و چه حقوقي، پارلمان اصلاحات را تشکيل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ميرلوحي با اشاره به اينکه اولين بار حسين مرعشي، سخنگوي حزب کارگزاران سازندگي ايده پارلمان اصلاحات را مطرح کرده‎است، تصريح مي‎کند: اين موضوع در کميته سياسي شوراي هماهنگي مورد بررسي قرار گرفته‎است اما به نظر مي‎رسد که شرايط آن براي انتخابات مجلس 98 آماده نشود.
اين فعال سياسي اصلاح‎طلب درباره موانع شکل‎گيري پارلمان اصلاحات، بيان مي‎کند: آيا در حال حاضر ما در شرايطي هستيم که همه اصلاح‎طلبان بتوانند به صورت سلسله مراتبي از شهرستان‌ها به استان و منتخبان آن‎ها هم از استان به پايتخت بيايند؟ در تهران نيز افراد براساس سازوکاري انتخاب شوند؟! علاوه بر اين‎ها همه اصلاح‎طلبان کشور بايد چند روز در کنگره‎اي سراسري جمع شوند و درباره سازوکار و سلسله مراتب آن اجماع کنند. به طور مثال آقاي خاتمي به عنوان کسي که رهبري اصلاحات را برعهده دارد، مي‎تواند در سازوکار اين پارلمان نقش داشته باشد؟ درحال حاضر معذورات و محدوديت‌هايي وجود دارد و به همين جهت تا زماني که شرايط کاملا مساعد نباشد، جريان اصلاحات بايد به صورت جبهه‌اي کارش را ادامه بدهد يعني مانند آنچه در شوراي عالي اصلاحات انجام مي‎شود.
شوراي هماهنگي در حال بررسي پارلمان اصلاحات
ميرلوحي همچنين مي‎افزايد: پارلمان يک مفهوم انتخاباتي است و بايد به صورت سلسله مراتبي شکل بگيرد. البته شوراي هماهنگي کارگروهي را در اين خصوص شکل داده و در حال بررسي آن است. با اين حال برآوردها نشان مي‎دهد که پارلمان اصلاحات براي انتخابات آينده شکل نمي‎گيرد. ساختار پارلمان اصلاحات در عين حال که پارلمان است شبيه يک حزب فراگير است. لذا بايد مشخصات يک حزب فراگير را فراهم بکند اما شرايط آن فراهم نيست.
او در پاسخ به اين پرسش که آيا شوراي عالي در انتخابات آينده هم مانند روال سابق ليست منتشر مي‎کند، مي‎گويد: بله، دوره سوم شوراي عالي شکل گرفته ‎است و جلسات متعددي هم در اين رابطه دارد و با همين سازوکار سال 96 و 94 کارش را ادامه مي‎دهد.
**اداره کل اخبار چندرسانه‌اي**ايرناپلاس**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست دانشجویان از مجلس درباره اصلاح ایرادات یک طرح

جمعی از دفاتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در نامه ای به اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در اصلاح ایرادات شورای نگهبان درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی شدند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، جمعی از دفاتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در نامه ای به اعضای محترم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در اصلاح ایرادات شورای نگهبان درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی شدند.

در این نامه آمده است: 

طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی بیش از 10 ماه است که در انتظار پاسخ نمایندگان مجلس به ایرادات شورای نگهبان است. با عنایت به شرایط پیچیده فعلی منطقه در زمان تهاجم رژیم منحوس صهیونیستی به نوار غزه و همچنین در پیش بودن انتخابات آمریکا و انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، فضا برای اصابت تکانه‌های خارجی به اقتصاد ایران به دلیل گسترش فعالیت‌های سوداگرانه و سفته‌بازانه فراهم است.

در نتیجه، مغفول ماندنِ این طرح می‌تواند دولت را از یک ابزار کارآمد برای مقابله با فعالیت‌های سفته‌بازانه و سوداگرایانه محروم کند. همچنین عدم توجه کافی نمایندگان مجلس یازدهم به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در چند روز باقی مانده از دوره مسؤلیت آن‌ها، می‌تواند منجر به تعویق افتادن تصویب آن یا عدم تصویب آن در مجلس بعد شود. لذا بدین وسیله ضمن تأکید مجدد بر اهمیت این طرح، خواستار رسیدگی و به جریان انداختن این امر مهم در فرصت باقیمانده هستیم.

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ مستقل‌ دانشگاه‌ آزاد اهواز

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ مستقل‌ دانشگاه‌ آزاد ایذه‌

 انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ مستقل‌ دانشگاه‌ بیرجند‌

 انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ مستقل‌ دانشگاه‌ تربیت مدرس‌

انجمن‌ اسلامی‌دانشجویان‌‌مستقل‌ دانشگاه‌‌علامه‌طباطبایی(ره)

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ مستقل‌ دانشگاه‌ علوم‌پزشکی‌ یاسوج‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ مستقل‌ دانشگاه‌ قم‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ مستقل‌ دانشگاه‌ هرمزگان‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ مستقل‌ دانشگاه‌ یاسوج‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ اصفهان‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ آبادان‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌‌پیام‌نور‌ خوراسگان‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ قم‌(خواهران)

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ سبزوار‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ رازی‌ کرمانشاه‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ دریانوردی‌ چابهار‌

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ مازندران‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ علوم‌ و فنون‌ خرمشهر‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ همدان‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌‌ یزد‌

انجمن‌ علمی‌ اقتصاد اسلامی‌ دانشگاه‌ علامه‌طباطبایی(ره)

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • آذر منصوری و تلاش برای خنثی‌سازی اظهارات مثبت خاتمی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرایم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • درخواست دانشجویان از مجلس درباره اصلاح ایرادات یک طرح
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • وکیل مدافعان شیطان در تهران!