Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@20:28:59 GMT

احداث قطعه های جدید باغ رضوان ارومیه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۸۳۳۷

احداث قطعه های جدید باغ رضوان ارومیه آغاز شد

حجت الاسلام امیرعباس عابدینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خاکبرداری و تسطیح این زمین ها با مشارکت یک شرکت پیمانکاری و با حداقل هزینه انجام می شود و با توجه به حجم خاک و دشواری تسطیح، بهره برداری قسمتی از این زمین ها از اوایل سال آینده امکان پذیر است.
وی اظهار داشت: پس از حل مشکل زمین های بادکی و الحاق این زمین ها به آرامستان، این سازمان جهت پیشبرد اهداف توسعه نسبت به آماده سازی این زمین ها اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با اجرای طرح توسعه آرامستان و اضافه شدن 212 هکتار زمین به آن، باغ رضوان ارومیه تا 100 سال آینده برای دفن اموات جوابگوست.
وی اضافه کرد: کار دفن اموات در این آرامستان از سال 1351 و در زمینی به وسعت 51 هکتار آغاز شد و تاکنون افزون بر 100 هزار نفر در آن به خاک سپرده شده اند.
رییس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه گفت: طرح توسعه باغ رضوان ارومیه از سال 1393 آغاز و اگرچه در سال 1380 به الحاق 90 هکتار به این آرامستان رای داده شد ولی این اتفاق نیافتاد و طرح توسعه باغ رضوان از سال 1393 وارد چرخه اجرایی شد و در نهایت 90 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به مساحت آرامستان اضافه کردیم.
حجت الاسلام عابدینی افزود: از 90 هکتار الحاقی در حدود 16 هکتار جهت ساخت یادمان شهید باکری و 74 هکتار برای دفن اموات اختصاص یافت.
وی اظهار داشت: علاوه بر 74 هکتار الحاقی، 124 هکتار زمین نیز از اشخاص جهت توسعه آرامستان در مرحله خرید قرار دارد و الحاق 14 هکتار از اراضی روستای بادکی به آرامستان مورد موافقت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی قرار گرفته است.
وی بیان کرد: وسعت کنونی آرامستان که اموات در آن دفن شده اند، 84 هکتار است و با اجرای طرح های توسعه، وسعت آرامستان به 296 هکتار می رسد.
به گزارش ایرنا، ارومیه بزرگترین شهر آذربایجان غربی بوده و 700 هزار نفر در مساحت 11 هزار هکتاری این شهر زندگی می کنند.
8137/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 آذربایجان غربی اداره کل راه زمین شهید باکری منابع طبیعی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت و بهسازی ۷۳ قطعه آببندان در مازندران

علیرضا علیزاده مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره عملکرد ۶ ماهه مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تاریخ ۱۶ مهر سال گذشته تا ۱۶ فروردین امسال، گفت: پروژه مرمت و بهسازی ۷۳ قطعه آببندان به مساحت هزار و ۸۰۰ هکتار شامل ۱۰ پروژه دیون دار، ۴۱ پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد، ۱۵ پروژه استعلام شهرستانی و ۷ پروژه مناقصه استانی تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ عملیاتی می‌شود.

او افزود: انعقاد قرارداد و انجام نظارت بر اجرای آببندان‌ها با مشاورین در سه حوضه مرکز، حوضه شرق و غرب و یک مشاورز پایش و ارزیابی و اجرای سامانه نوین آبیاری به مساحت ۴۲۱ هکتار شامل ۹۳ هکتار کم فشار، بی شاز ۲۲ هکتار موضعی و ۳ هکتار بارانی از اقدامات این مدیریت در حوزه آب و خاک در زمان فوق بود.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی مازندران طرح سامانه نوین آبیاری کم فشار به مساحت ۱۱۸.۵ هکتار در روستای خردونکلا محمودآباد با پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصد، طرح سامانه نوین آبیاری کم فشار به مساحت ۸۰ هکتار در روستای تیر تاش گلوگاه با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد، طرح سامانه نوین آبیاری کم فشار به مساحت ۱۴۱.۲ هکتار در روستای نوایی محله فریدونکنار با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد را از دیگر فعالیت‌های آب و خاک این سازمان برشمرد.

او به شروع عملیات اجرایی ۵۰ هکتار طرح خرد سامانه نوین آبیاری در استان، برگزاری استعلام سامانه نوین آبیاری کم فشار به مساحت ۱۷.۷ هکتار در روستای طوله سرا فریدونکنار و تصویب کمیته فنی طرح سامانه نوین آبیاری کم فشار به مساحت ۵۶ هکتار در روستای ملاکلا شهرستان سیمرغ اشاره کرد و گفت: انعقاد قرار داد مطالعات تفصیلی زهکشی ۸ هزار هکتار از اراضی نواحی پایین دست حوضه‌های نکا رود، قره سو، تجن، تالار، بابلرود، هراز و غرب استان و انعقاد قرار داد و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های تجهیز و نوسازی ۳۲۱ هکتار اراضی شالیزاری استان را از پروژه‌های دیگر این مدیریت در این مدت اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • احداث مجتمع فرهنگی و ورزشی ویژه کارگران در ارومیه
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان
  • مرمت و بهسازی ۷۳ قطعه آببندان در مازندران