Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@15:08:02 GMT

یک باگ در ویژگی جدید واتس اپ کشف شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۸۴۴۴

یک باگ در ویژگی جدید واتس اپ کشف شد

ساعت24-در ویژگی جدید واتس اپ که با کمک احراز هویت بیومتریک از اطلاعات اپلیکیشن در آیفون محافظت می کرد، یک باگ جدید کشف شده است.

 یک باگ نگران کننده واتس اپ به تازگی در ویژگی جدید این اپلیکیشن کشف شده است. جالب آنکه این ویژگی در ماه جاری برای حفظ حریم شخصی کاربران در آیفون ارائه شده است.

در این اواخر واتس اپ قابلیت احراز هویت بیومتریک را ارائه کرد که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از Face ID یا Touch ID قفل اپلیکیشن مذکور را باز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از عرضه این ویژگی حفظ اطلاعات دستگاه از دسترس دوستانی است که هنگام باز بودن قفل موبایل پیام های فرد را جستجو می کنند.

اما یکی از کاربران وب سایت Reddit شکاف امنیتی را کشف کرده که هر فردی با کمک آن می تواند مرحله احراز هویت با Face ID یا Touch ID را میانبر بزند.

به طور کلی کاربران می توانند فرایند احراز هویت برای ورود به اپلیکیشن را طوری تنظیم کنند که فرد برای هر بار باز کردن واتس اپ باید بلافاصله اطلاعات Face ID یا Touch ID خود را ارائه کند. روش دیگر فراهم کردن این اطلاعات در فواصل زمانی یک ساعت یکبار است.

اما هنگامیکه کاربران هرگونه گزینه دیگری غیر احراز هویت آنی را انتخاب کنند، سیستم امنیتی دچار اختلال می شود.

به هرحال خبرگزاری رویترز نیز این باگ را تایید کرده است. سخنگوی واتس اپ در ایمیلی اعلام کرده است: ما از این مشکل آگاه هستیم و درمدت زمانی کوتاه آن را حل می کنیم. اما تا آن زمان به افراد توصیه می کنند در تنظیمات قفل نمایشگر، گزینه «بلافاصله» را انتخاب کنند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام هشدارآمیزی که جعلی بود | کلاهبرداران شاد!

به گزارش همشهری آنلاین، چند روزی است که برخی ‌کاربران در شبکه شاد پیامی هشدارآمیز مبنی بر اینکه اگر اطلاعات خود را در اختیار اپلیکیشن شاد قرار ندهند، حساب کاربری‌شان تا ۲۴ساعت آینده مسدود خواهد شد، دریافت کرده‌اند؛ پیامی که تیم پشتیبانی شاد آن را جعلی و با هدف کلاهبرداری از کاربران اعلام کرده و نسبت به آن هشدار داده است. این پیام‌ها معمولا شناسه‌های جعلی با نام‌های «اپلیکیشن شاد»، «پشتیبانی شاد»، «شاد»، «ثبت هویت» و غیره را انتخاب می‌کنند و خواستار اطلاعات شخصی کاربران هستند.

اما شبکه شاد تأکید کرده که هیچ‌گونه درخواستی برای ارسال اطلاعات از طریق پیام‌های خصوصی ندارد و اینگونه عملیات تنها از طریق اشخاص متخلف و سودجو انجام می‌شود و کاربران می‌توانند درصورت مشاهده چنین درخواستی گزارش فرد متخلف را به شناسه report@ برای پیگیری موارد لازم ارسال کنند. ضمن اینکه پشتیبانان رسمی شبکه شاد دارای «تیک آبی» یا همان حساب تأیید شده‌اند که آنها نیز از کاربران درخواست ارسال اطلاعات شخصی نخواهند کرد.

فعلا هم پلیس فتا پیگیر ماجراست و به‌زودی دست این کلاهبرداران را رو می‌کنند. تا آن موقع حواستان باشد که گولشان را نخورید و موارد مشکوک را گزارش کنید.

بیشتر بخوانید: کلیک‌های بخت باز کن! کارتخوان های جعلی برای دور زدن مالیات! کد خبر 844005 برچسب‌ها شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) خبر مهم پلیس فتا کلاهبرداری - قمار - شرط‌بندی

دیگر خبرها

  • رو دست وایبر به واتساپ و تلگرام؛ رسما هوش مصنوعی را ادغام کردند!
  • وایبر از تلگرام و واتساپ سبقت گرفت!
  • گواهینامه let's encrypt چیست و چه کاربردی دارد؟
  • پیامی عجیب که کلاهبرداران برای کاربران شاد ارسال کردند
  • :اشتراک نیترو دیسکورد تجربه جدیدی از گفتگو و هم‌بازی با دوستان
  • برگزاری دور دوم انتخابات در دو حوزه خوزستان/ اتصال عمده دستگاه‌های احراز هویت به بانک اثرانگشت
  • امکان مخفی‌کردن تیک آبی از دسترس کاربران پریمیوم ایکس خارج خواهد شد
  • اعلام هویت ضارب حمله به مرکز خرید سیدنی
  • آزمایش ویژگی پیام‌رسانی در تردز
  • پیام هشدارآمیزی که جعلی بود | کلاهبرداران شاد!