Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@04:03:14 GMT

نداشتن جایگاه لازم مهم ترین چالش بخش کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۸۵۴۲

نداشتن جایگاه لازم مهم ترین چالش بخش کشاورزی است

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گفت: از نظر بنده مهم‌ترین چالش بخش کشاورزی نداشتن جایگاه لازم برای این بخش است؛ امام راحل امر کشاورزی را دارای اولویت می‌دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ محمدرضا جهانسوز صبح امروز در مراسم تجلیل از مقام مهندس که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند «هر کس که آب و خاک داشته باشد و در عین حال نیازمند باشد، رحمت خداوند از او دور می‌شود»؛ از نظر بنده مهم‌ترین چالش بخش کشاورزی نداشتن جایگاه لازم برای این بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی امام راحل امر کشاورزی را دارای اولویت می‌داند، ما باید کشاورزی را به جایگاه اصلی نزدیک کنیم.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی عنوان کرد: عدم توجه لازم به محوریت روستا اولویت بعدی است. بیشتر تولید ما در بخش کشاورزی در روستاها صورت می‌گیرد چرا ما باید به این بخش توجه نکنیم؟ فقدان آمار و اطلاعات و عدم وجود سامانه کنترل و نظارت مسئله بعدی است. فقدان جامعه‌نگری و عدم توجه نیز از مشکلات بعدی است.

وی ادامه داد: در سال‌های ۹۰ تا ۹۵ سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار فقط واردات محصولات اساسی بخش کشاورزی داشتیم. ما از تهدیدها صحبت کردیم اما باید از تهدید مقرون به فرصت هم صحبت کنیم.

 

کشاورزی علم‌ محور راهکار حل بسیاری از مشکلات ما است

جهانسوز بیان داشت: کشاورزی علم‌ محور راهکار حل بسیاری از مشکلات ماست. رهبر معظم انقلاب بر لزوم استفاده از ظرفیت کشاورزی تاکید داشته‌اند. سازمان بسیج هم در همین راستا مبادرت به تشکیل سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کرده است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی افزود: ده‌ها هزار عضو به صورت رسمی داریم و سایر اعضا نیز به صورت داوطلبانه و خودجوش عضو این سازمان هستند. ما طرح بسیج همگام با کشاورزی را آغاز کرده‌ایم که حدود ۱۳ جلد کتاب در رابطه با موضوعات مختلف کشاورزی چاپ شده است.

وی ادامه داد: پژوهشکده قم نیز به تحقیق‌های علمی می‌پردازد. نام این سازمان، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است. خواهش می‌کنم حتما منابع طبیعی را در این عنوان قید کنید چراکه از ابتدا منابع طبیعی بوده است، ما کارهای وسیع و توان زیادی داریم که این جمع بزرگ بخشی از آن است. خودکفایی گندم نیز از افتخارات اخیر ماست که به آن دست پیدا کردیم.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم نیز از برترین‌های بخش کشاورزی از جمله علی رعیت‌خاکی مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در حاشیه این مراسم با گرامیداشت روز هوای پاک گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید در راستای حراست و حفاظت از منابع طبیعی این سرمایه خدادادی تلاش کرد.
مراد باباخانی افزود: اهمیت و توجه به طبیعت و منابع خدادادی محیط زیست یک وظیفه است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی افزود: اگرچه اقلیم قصرشیرین گرم و خشک است، اما دارای خاک مرغوب و حاصلخیز و و منابع آبی خوبی است که می‌توان از آن برای کاشت هرچه بیشتر درختان بهره گرفت.

دیگر خبرها

  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش‌های امروزی بشر است
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش های امروزی بشر است
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد/ ممکن است دچار چالش شویم
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری