Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@04:43:37 GMT

دلار کاهشی شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۸۵۵۹

دلار کاهشی شد

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز به نقل از رویترز، تنها هفت روز تا مهلت زمانی مقرر شده توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای رسیدن به توافق تجاری با چین زمان باقی مانده است.

 

دولت آمریکا پیش‌تر تهدید کرده که در صورت نرسیدن به توافق تا پایان ماه جاری میلادی، بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار از چین تعرفه ۱۰ تا ۲۵ درصدی اعمال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با این حال به نظر می‌رسد طرفین در مسیر دستیابی به توافق حرکت می‌کنند و هم ترامپ و هم شیء جین پینگ، رئیس جمهور چین در سخنانی جداگانه از وجود پیشرفت چشمگیر در مذاکرات خبر داده‌اند. آلفونسو اسپرزا، کارشناس ارشد بازار در مؤسسه " اواندا" گفت: با اقبال معامله‌گران به دارایی‌های پرریسک‌تر، دلار تحت فشار قرار گرفته است.

 

در آخرین دور معاملات هفتگی، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل شش ارز جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۶.۴۹۳ واحد رسید.

 

با وجود اعلام خبر توافق آلمان و فرانسه بر سر اتخاذ موضع واحد در مبحث بودجه اتحادیه اروپا، هر یورو نسبتاً بدون تغییر و به ازای ۱.۱۳۳۴ دلار معامله شد.

 

پس از آن که چین اعلام کرد کماکان به واردات ذغال سنگ از استرالیا ادامه خواهد داد، ارزش دلار استرالیا با صعود ۰.۶ درصدی به ۰.۷۱۳۴ دلار آمریکا رسید.

 

به دنبال انتشار شایعاتی مبنی بر توقف واردات ذغال سنگ استرالیا توسط چین، دلار استرالیا یک درصد ارزش خود را از دست داده بود و بورس سیدنی این کشور نیز دچار ریزش سنگینی شد.

 

در برابر سایر ارزها، هر دلار آمریکا به ازای ۷۱.۰۴۴۸ روپیه هند، ۱.۳۱۱۳ دلار کانادا، ۱.۰۰۰۷ فرانک سوئیس، ۱۱۰.۶۶۱۶ ین ژاپن و ۶.۷۱۳۵ یوان چین مبادله شد. هم‌چنین تابلوی معاملات به ازای هر پوند رقم ۱.۳۰۵۰ دلار را نشان داد.

110

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گرانی دلار نرخ دلار قیمت دلار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش ۲.۵ درصدی، به زیر کانال ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رفت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

بر همین اساس، قیمت اونس طلا افت ۶۰دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۴۳ دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش ۱۷۷ دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228116 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • کاهش قیمت نفت همزمان با کاهش مخاطرات ژئوپلتیک منطقه
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • قیمت طلا کاهش یافت