Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:47:21 GMT

گاردین: پدر دختر داعشی از ترامپ شکایت کرد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۸۵۸۳

گاردین: پدر دختر داعشی از ترامپ شکایت کرد

تهران - ایرنا - تارنمای نشریه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت: 'احمد علی مثنی' پدر 'هدی مثنی' دختر داعشی، از دونالد ترامپ به خاطر ممانعت از بازگرداندن فرزندش به آمریکا شکایت کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، گاردین افزود: احمد علی مثنی پس از آنکه دولت ترامپ به دختر وی که پیش از این به داعش در سوریه پیوسته بود، اجازه ورود به خاک آمریکا را نداد، علیه دولت ترامپ اقامه دعوی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گاردین نوشت: مقامات آمریکایی هدی مثنی که متولد ایالت آلاباما آمریکا است را به دلیل پیوستن به داعش، شهروند آمریکا ندانسته و اجازه ورود به آمریکا را به وی نداده اند، مقامات آمریکایی حق شهروندی آمریکا را از وی سلب کرده اند.
هدی مثنی 24 ساله به گاردین گفت: از اینکه خاک آمریکا را ترک و به گروه تروریستی داعش پیوسته پشیمان است و خواهان بازگشت از سوریه به آمریکا به همراه کودک 18 ماهه خود است که پدری تونسی دارد و در نبرد کشته شده است.
گاردین نوشت: پنجشنبه گذشته یک روز پس از آنکه دونالد ترامپ در توئیتی اعلام کرد که وی فرمان منع ورود هدی مثنی به خاک آمریکا را داده است، پدر این دختر با ارائه یک دادخواست اضطراری از دادگاه فدرال آمریکا خواستار تایید شهروندی دخترش به عنوان یک آمریکایی و بازگشت به این کشور به همراه پسر خردسال وی شد.
بنابراین گزارش، احمد علی مثنی در اسنادی که به دادگاه ارائه کرده، گفته است که وی تلاش کرده تا پول برای دختر و نوه خود به سوریه ارسال کند اما 'اف.بی.آی' به او هشدار داده است که این اقدام به منزله کمک و حمایت از داعش محسوب خواهد شد.
گاردین نوشت: پدر این دختر داعشی گفته است، من خواهان حمایت از داعش نیستم، من خواهان کمک به دختر و نوه خود برای بازگشت به آمریکا هستم.
به گزارش ایرنا از دفتر نیویورک، 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا در واکنش به ممانعت از ورود این شهروند آمریکایی به کشور روز چهارشنبه اول اسفند ماه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: هدی مثنی یک شهروند آمریکایی نیست و برای ورود به آمریکا مجاز نخواهد بود.
وی در این بیانیه اعلام کرد: او هیچ درخواست قانونی و گذرنامه معتبر آمریکایی ندارد و نه حقی برای داشتن این گذرنامه و نه روادیدی برای سفر به آمریکا دارد. ما قویا توصیه می کنیم که شهروندان آمریکایی به سوریه سفر نکنند.
پذیرش اعضای پیشین گروه تروریستی داعش علاوه بر آن که موضوعی اختلاف برانگیز بین مقام های کشورهای اروپایی است، در داخل این کشورها نیز به چالشی جدی برای سیاستمداران تبدیل شده است.
گفته می شود تا کنون 1300 اسیر خارجی داعش، به غیر از اسرای عراقی این گروه، به اسارت نیروهای کرد سوریه درآمده‌اند.
تعدادی از اعضای خارجی داعش در حین جنگ کشته شده و برخی خود را تسلیم کرده‌اند.
ترامپ روز شنبه در توییتی از 'آلمان، فرانسه، انگلیس و دیگر متحدان اروپایی' آمریکا خواست تا این افراد را تحویل بگیرند در غیر این صورت مجبور خواهیم شد که آنان را رها کنیم.
این در حالیست که کشورهای مانند انگلیس و هلند از جمله مخالفان اصلی پذیرش این اعضای پیشین داعش هستند.
اروپام ** 1302 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هدي مثني داعش آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم اعدام برای آزارگران ۲ دختر دانش‌آموز | ما را به بیابان‌های ورامین بردند و...

به گزارش همشهری آنلاین، یک سال قبل دختر ۱۷ ساله‌ای به نام مهتاب به همراه مادرش با مراجعه به پلیس آگاهی مدعی شد از سوی ۴ پسر مورد تعرض قرار گرفته است.

وی در تشریح ماجرا به مأموران گفت: ۲ هفته قبل در مسیر مدرسه با پسری به نام نیما آشنا شدم و چند روز با هم مکالمه تلفنی داشتیم و او به من ابراز علاقه کرد، بعد از یک هفته هم با هم قرار گذاشتیم تا همدیگر را ببینیم. من هم برای اینکه تنها نباشم با دوستم نسرین به سر قرار رفتم. نیما هم با برادر، پسرعمو و یکی از دوستانش به نام شهرام سر قرار آمد. آنها ما را سوار خودروی‌شان کردند و به بهانه تفریح و گشت و گذار در خارج از شهر ما را به بیابان‌های ورامین بردند.

وی ادامه داد: وقتی به آنجا رسیدیم، ناگهان حس بدی پیدا کردم چون آنجا محلی برای تفریح نبود. از نیما خواستم برگردیم اما آنها بدون توجه به اعتراض من و دوستم به ما حمله کرده و به زور به ما تعرض کردند. بعد هم ما را در نزدیکی خانه‌مان از ماشین پیاده کردند.

دختر نوجوان گفت: وقتی وارد خانه شدم، آن‌قدر وضعیت پریشانی داشتم که مادرم خیلی سریع با دیدن من متوجه شد اتفاقی برایم افتاده است. من هم موضوع را برایش تعریف کردم و تصمیم گرفتیم از آنها شکایت کنیم. البته نسرین به خاطر ترس از اینکه خانواده‌اش متوجه موضوع نشوند، شکایت نکرد.

با ثبت این شکایت، مأموران ۴ پسر جوان را ردیابی و بازداشت کردند. پس از بازداشت متهمان، نسرین هم با مراجعه به پلیس آگاهی از ۴ متهم شکایت کرد. در ادامه ۲ شاکی پرونده با دستور قضایی به پزشکی قانونی فرستاده شدند و کارشناسان این سازمان پس از معاینه و بررسی آثار ضرب و شتم، تعرض به دو دختر جوان را تأیید کردند.

با تکمیل تحقیقات برای ۴ متهم پرونده کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای این جلسه مهتاب به جایگاه رفت و گفت: اعتماد بی‌جای من باعث شد زندگی خودم و دوستم نابود شود. ما در آن بیابان التماس می‌کردیم و اشک می‌ریختیم اما نیما و آن ۳ نفر بدون توجه به التماس و گریه‌های ما به طرز وحشیانه‌ای کتک‌مان زدند و به ما تعرض کردند. از آن روز به بعد یک لحظه آرامش ندارم و به لحاظ روانی آسیب زیادی دیده‌ام. به همین خاطر حاضر نیستم آنها را ببخشم و برای آنها درخواست اشد مجازات دارم.

پس از آن نسرین به جایگاه رفت و در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: همه واقعیت را مهتاب گفت اما من فقط این را می‌گویم که این ۴ نفر کاری کردند که از ترسم نمی‌خواستم به خانه‌مان برگردم و در نهایت هم به خاطر عواقب این موضوع واقعیت را به خانواده‌ام نگفتم. حتی از ترس اینکه آنها دوباره آزارم دهند یا خانواده‌ام پی به این ماجرا ببرند، تصمیم گرفتم شکایت نکنم تا اینکه متوجه شدم آنها دستگیر شده‌اند و بعد شکایت کردم. حالا هم نه رضایت می‌دهم و نه می‌بخشم و درخواست حکم اعدام برای متهمان دارم.

سپس ۳ متهم یک به یک به جایگاه رفتند و اتهام تجاوز به عنف را نپذیرفتند و ادعا کردند که با ۲ شاکی پرونده دوست بودند و رابطه با میل و خواسته دو طرف صورت گرفته بود.

شهرام ۱۷ ساله هم که از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شده بود، اتهامش را نپذیرفت و مدعی شد مهتاب و دوستش را آزار نداده است.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، گزارش‌های کارشناسان پزشکی قانونی و پلیس، ۲ برادر و پسر عموی‌شان را به اعدام محکوم کردند و از آنجا که شهرام در زمان ارتکاب جرم زیر سن ۱۸ سالگی بوده، به ۵ سال حبس محکوم شد.

کد خبر 846829 منبع: ایران برچسب‌ها كودك‌آزاري خبر مهم حوادث ایران

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • (ویدیو) بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز به اعدام محکوم شدند
  • حکم اعدام برای آزارگران ۲ دختر دانش‌آموز | ما را به بیابان‌های ورامین بردند و...
  • اعدام و حبس برای عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز
  • حکم عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز اعلام شد
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد