Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ جلسه هم اندیشی هیئت زورخانه ای استان به منظور توسعه این رشته ورزشی در استان با حضور جانعلی مدیر کل ،ایزدبخش معاون ورزش اداره کل ، نصیری رئیس گروه فرهنگی اداره کل ،اصغرزاده رئیس گروه ورزش همگانی ، کردی مسئول روابط عمومی ، سبزواری رئیس هیئت زورخانه ای استان واعضای هیئت در محل اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان بر انتقال این نوع ورزش به نسل آینده تاکید کرد و گفت:ورزش زورخانه ای دارای ارزشهای فردی و اجتماعی ، ساختار ورزشی مناسب ، رسوم مبتنی بر فتوت و جوانمردی است. وی با اشاره به اینکه ورزش زورخانه ای باید الگو سایر رشته های ورزشی قرار گیرد ، افزود: در ورزش کشور دو بعد همگانی، قهرمانی مد نظر است که باید نگاه ویژه‌ای به بحث ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای که از ورزش‌های اصیل و تاریخی ‌است‌‌ داشته باشیم و اگر ورزش را کالبد و جسم محسوب کنیم ، فرهنگ پهلوانی و جوانمردی روح این کالبد است‌، که باید این روح پهلوانی تقویت شود. مجتبی جانعلی با تاکید بر اینکه به دنبال فرهنگ پهلوانی هستیم تا در همه رشته‌های ورزشی ورود کرده و توسعه پیدا کند گفت: ورزش پهلوانی نسبت به سایر ورزش ها، از بعد مذهبی و معنوی بیشتری برخوردار است و همین توجه به معنویات باعث شده است تا این ورزش ها جایگاه ویژه ای در بین فرهنگ عام داشته باشند. مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با بیان اینکه امروزه با وجود هجمه های ضد فرهنگی غرب مخصوصا در بین نسل جوان نیاز به اشاعه فرهنگ ایرانی، اسلامی و توجه به معنویات بیش از بیش احساس می شود گفت: می توان با جذب جوانان به سوی ورزش پهلوانی موجبات نزدیکی این قشر یا نسل به معنویات را فراهم آوریم. سیدحسن سبزواری با بیان اینکه استان سمنان دارای 2 هزار ورزشکار باستانی است، افزود: در سال 94 استان سمنان به عنوان تیم منتخب پهلوانی و زورخانه ای به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به جشنواده فرهنگی ورزشی ایران در الجزایر اعزام شد. وی با اشاره به این که در استان سمنان 6 هیات فعال ،53 مرشد ، 32 مربی و 11 داور حضور دارند افزود : سومین آکادمی ورزش زورخانه ای نیز در سمنان افتتاح شده است. رییس هیات زورخانه ای استان سمنان با اشاره به اینکه استان به عنوان دبیرخانه منطقه یک، استان‌های خراسان رضوی و شمالی، گلستان و مازندران شده است، بیان داشت: هماهنگی مسابقات این استانها، کلاس‌های آموزشی بر عهده این استان است. سبزواری با بیان اینکه 21 سالن باستانی در استان سمنان فعال است گفت: در چهار سال اخیر چهار زورخانه مولا علی(ع) شهر سمنان، حضرت ابوالفضل (ع) شاهرود، علی ابن ابیطالب(ع) گرمسار و زورخانه حضرت علی (ع) دامغان به بهره‌برداری رسیده است. وی با بیان اینکه زورخانه مهدی‌شهر، شهرستان میامی، مجن شاهرود و ایوانکی در دست احداث است خاطرنشان کرد: زورخانه شهرستان مهدی‌شهر، میامی و مجن با پیشرفت فیزیکی مطلوب‌تری همراه بوده است. سبزواری به جمیعت 702 هزارنفری استان سمنان اشاره کرد و گفت: با توجه به تراکم جمعیت استان سمنان یکی از برترین‌ها استان‌ها در کشور در ساخت زورخانه شناخته‌شده است. دبیر مناطق زورخانه‌ای کشور در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت : ورزش ملی یک عزم ملی می خواهد و تنها اداره کل ورزش و جوانان و وزارت خانه مربوطه دررسیدن به اهداف این رشته کافی نیستند که امیدواریم تمام مسئولین استان و شهرستانها در امر همگانی شدن هر چه بیشتر این رسته به ما کمک کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان سمنان باستانی رشته های ورزشی فردی و اجتماعی ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیک بوکسینگ در بام سبز

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در این برنامه حدود صد ورزشکار رشته رزمی کیک بوکسینگ به صورت هماهنگ تمرینات این رشته را در بام سبز اجرا کردند و در پایان بخشی از مهارتهای این رشته ورزشی را به شکل مبارزه رودررو به نمایش گذاشتند.

ورزش شافل بورد و کورن هول از دیگر برنامه‌هایی بود که در کنار نمایش کیک بوکسینگ کاران در یکشنبه ورزشی ایران‌مال در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6080906

دیگر خبرها

  • بازگشایی گود زورخانه پایگاه پدافند هوایی کیش
  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • برگزاری مجمع هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • میراث ورزشی خراسان چگونه به نام یک نفر سند خورد؟
  • «گود و ماه» در ۱۸ زورخانه شهر اصفهان اجرا شد
  • بردسکن میزبان سیزدهمین همایش ورزش‌های پهلوان زورخانه‌ای
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • کیک بوکسینگ در بام سبز
  • آمادگی ایجاد کمپ بین‌المللی کاراته کشور در همدان را داریم