Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-29@10:35:01 GMT

صلاحيت رانندگان اسنپ زيرنظر ناجا تاييد مي شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۸۷۵۹


امروزه با گستردگی جوامع و شهرها،‌ مقوله امنیت پیچیدگی خاص خودش را پیدا کرده است. همه‌جا سخن از نیازی است که برای تمامی انسان‌ها حرف اول را می‌زند. اما پای پلیس که در میان می‌آید، همه‌چیز رنگ امنیت می‌گیرد. اعتماد زیاد می‌شود و ترس، تهدید و خطر کم. امنیت در گفتمان سلبی بر نبود خطر و تهدیدات استوار است و در گفتمان ایجابی به تامین و تضمین آسایش و آسودگی اشاره می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و این دقیقا همان چیزی است که با نام پلیس تداعی می‌شود.

از آن‌جائیکه امنیت یکی از ضروری‌ترین نیازهای یک جامعه است، تمام تلاش سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف این است که بتوانند حس امنیت بیشتری به همکاران و مخاطبان خود بدهند. در همین راستا سامانه هوشمند حمل‌ونقل اسنپ هم با توجه به نقش روزافزون که در زندگی مردم دارد، تمهیداتی برای تامین امنیت سفرهای خود اندیشیده و اصول و قواعدی را به این منظور در دستور کار قرار داده است.

به طور کلی مجرمان بالقوه فضاهای تاریک و غیرشفاف را برای ارتکاب جرم انتخاب می‌کنند اما سفر با اسنپ به صورت کلی دارای خاصیت بازدارندگی و پیشگیری از وقوع جرم است. شفاف بودن روی نقشه و مشخص بودن مبدا و مقصد این امکان را فراهم کرده که تیم پشتیبانی اسنپ بتواند تمامی سفرها را رصد کند.

به این ترتیب حتی اگر فردی با نیت مجرمانه قصد سواستفاده از این بستر را داشته باشد، با علم بر این‌که مشخصات او به همراه سابقه کل سفرها و موقعیت مکانی‌اش ثبت و ضبط می‌شود، احتمال تخلف یا وقوع جرمش به حداقل می‌رسد. با این حال این سامانه از آغاز فعالیت خود صلاحیت رانندگان را با دریافت گواهی عدم سوپیشینه کیفری مورد بررسی قرار می‌داد.

همچنین به منظور هوشمندسازی سازوکار جذب و افزایش دقت در ثبت مدارک و تایید آن‌ها استفاده از امکانی به نام پروموتر اپ را در دستور کار خود قرار داد و امروز بازاریابان اسنپ با استفاده از این اپلیکیشن اقدام به ثبت‌نام رانندگان می‌کنند. همچنین اسنپ با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا به امکان استعلام صلاحیت فردی رانندگان، ظرف ۲۴ ساعت، در سراسر ایران مجهز شده است. به این ترتیب فرآیند حساس احراز و تائید صلاحیت رانندگان اسنپ به مراجع قضایی انتظامی و نظارتی سپرده شده و سابقه کیفری و سوپیشینه افراد به دقت از سوی دستگاه‌های مسئول مورد بررسی قرار می‌گیرد. اما روند تایید صلاحیت ۲۴ ساعته رانندگان اسنپ در همکاری با ناجا به چه صورت است؟

بررسی همه‌جانبه؛ اقدامی در جهت تامین امنیت
نگاهی به سازوکارهای استخدامی نشان می‌دهد که اغلب سازمان‌ها و شرکت‌ها در پروسه جذب نیرو تنها به دریافت گواهی عدم سوپیشینه اکتفا می‌کنند اما از آن‌جائیکه تامین امنیت سفر همواره مهم‌ترین دغدغه اسنپ بوده و هست، این سامانه تصمیم گرفت به واسطه همکاری با پلیس ناجا بررسی همه‌جانبه‌تری را در دستور کار بگذارد.

آن‌طور که روابط‌عمومی اسنپ به نقل از مدیریت این سامانه توضیح می‌دهد، اسنپ از سال گذشته دنبال شکل‌گیری این همکاری بوده و حالا ماه‌هاست که به امکان تایید صلاحیت از سوی ناجا تجهیز شده است. بدون‌شک این نوع بررسی صلاحیت، کامل‌تر از گواهی عدم سوپیشینه قضایی است، چراکه دریافت گواهی عدم سوپیشینه فرایندی زمان‌بر است.

همچنین سوپیشینه افراد بعد از گذشت زمانی مشخص پاک می‌شود؛ یعنی این احتمال وجود دارد که سوپیشینه فردی مشمول زمان شود و از بین برود. اما پلیس امنیت بانک اطلاعاتی کامل‌تری از سوپیشینه‌های معمولی در اختیار دارد و صلاحیت راننده‌ها را از ۱۶ منبع مختلف بررسی می‌کند. به این ترتیب حتی فردی که سوپیشینه ندارد ممکن است از سوی ناجا رد صلاحیت شود. ذکر این نکته ضروری است که در همکاری اسنپ با پلیس نظارت بر اماکن عمومی، افراد دارای جرایمی مانند بدهکاران مهریه در دسته تاییدنشدگان قرار نمی‌گیرد و افراد دارای جرایم خاص رد صلاحیت می‌شوند.

به این ترتیب سامانه اسنپ هر ۲۴ ساعت یک‌بار یعنی سه بار در هفته فهرستی از نام رانندگان تازه جذب شده را به همراه مشخصات آن‌ها در پرتال مشترکی با ناجا بارگزاری و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بعد از بررسی، نتیجه را به اسنپ اعلام می‌کند. طبق اعلام ژوبین علاقبند، مدیر عامل اسنپ، کلیه افرادی که تا امروز در ناوگان اسنپ به عضویت درآمده‌اند، مورد پالایش مجدد قرار گرفته‌اند و صلاحیت آن‌ها از سوی پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا بازنگری شده است.

 

با استناد به تاییدیه صلاحیت رانندگان از سوی ناجا می‌توان گفت که اسنپ امروز به وعده خود در مورد بدل شدن به امن‌ترین سرویس هوشمند حمل‌ونقل در ایران عمل کرده و در همکاری با پلیس استعلامی فراتر از گواهی عدم سوپیشینه را در دستور کار قرار داده است. به این ترتیب ضریب امنیت مسافران اسنپ در سفرهای شهری به طرز قابل اعتنایی افزایش پیدا کرده است. حالا دیگر شنیدن نام اسنپ، یکی از امن‌ترین سامانه هوشمند حمل‌ونقل را در ذهن تداعی می‌کند.







منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اسنپ صلاحيت راننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در بزرگراه همت

سرهنگ رابعه جوانبخت گفت: مقارن ساعت ۰۱:۴۵ بامداد امروز یک دستگاه سواری اچ سی کراس در مسیر همت به شرق قبل ورودی مدرس در حال تردد بوده با یک دستگاه سواری پراید به شدت تصادف، که پس از این برخورد سواری پراید از مسیر خارج و پس از عبور از جداول حاشیه‌ای راه با تیر برق برخورد می‌کند.

وی افزود: در این حادثه متأسفانه راننده حدوداً ۳۰ ساله مرد به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و سرنشین خانم پراید نیز مصدوم که به بیمارستان منتقل می‌شود.

سرهنگ جوانبخت گفت: تیم کارشناسی پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ بلافاصله و پس از دریافت این گزارش، در موقعیت حادثه حضور یافت و ضمن ایمن سازی محدوده تصادف به منظور جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار، به بررسی علل و عوامل این تصادف پرداختند که مشخص شد علت این حادثه تغییر مسیر ناگهانی از سوی راننده اچ سی کراس بوده است.

رئیس اداره پلیس راهور فاتب اظهار داشت: رانندگان در هنگام رانندگی از تغییر مسیر‌های ناگهانی جدا خودداری کرده و برای اطلاع دیگر رانندگان حتماً از چراغ راهنما استفاده کنند. همچنین در ایام خلوتی معابر و مخصوصاً تاریکی هوا و شب‌ها با سرعت مطمئنه حرکت کنند. این همان سرعتی است که در صورت وقوع هرگونه حادثه بتوانند وسیله نقلیه خود را کنترل کنند تا از وقوع حوادث و تصادفات جلوگیری کنند و همچنین رانندگان وسایل نقلیه سنگین از توقف و پارک در سطح معابر شهری جدا خودداری کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط کلیه کاربران ترافیک شاهد وقوع چنین حوادث دل‌خراشی در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

منبع: مهر

tags # اخبار حوادث سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • اجرای تمهیدات ترافیکی شب های قدر در البرز
  • تمهیدات ترافیکی پلیس راهور سیستان و بلوچستان در شب‌های قدر
  • جریمه‌های جدید رانندگی چند برابر شد؟
  • تایید مرگ شش نفر در تصادف رانندگی جاده جندق معلمان
  • وزیر ارتباطات: بخشی از لایحه امنیت کاربران برای تایید به قوه قضاییه ارسال شده است
  • تصادف مرگبار در بزرگراه همت
  • (ویدئو) روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری
  • تشویق رانندگان قانونمند در کرمان
  • ببینید| روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری
  • ترافیک در محورهای مازندران نیمه سنگین