Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا علیاری در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعتصاب بازیکنان سایپا و شرکت نکردن آنها در تمرینات این تیم بیان کرد: مشکلات باشگاه سایپا ما را خسته کرده و تاکنون هم به دلیل علی دایی صبر کردیم. مسئولان باشگاه هم اصلا به این مسائل توجهی ندارند. شنیده ایم رضا درویش هم از مدیریت باشگاه استعفا داده است اما مشکل اصلی از بالا و مدیران کارخانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره اینکه آیا استعفای رضا درویش قطعی است یا خیر، گفت: در روز‌های اخیر درویش را ندیده ایم. آخرین بار او را در سفر تیم به قطر دیدیم، اما متاسفانه او به عنوان مدیرعامل باشگاه سایپا ۱۰۰ دلار هم پول توجیبی به بازیکنان نداد. برای برگزاری بازی با الریان با جیب خالی به قطر رفته و با جیب خالی هم بازگشتیم. اعتقاد دارم با توجه به مشکلات باشگاه سایپا بهتر شد الریان به مرحله گروهی لیگ قهرمانان رسید چراکه در این وضعیت عدالت فوتبال هم رعایت شد و تیمی که هزینه‌های بیشتری انجام داده باید به حقش برسد.

علیاری افزود: من با نفت تهران هم در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده ام، اما در آن زمان برای سفر به کشور‌های مختلف دست کم ۲۰۰ دلار پول توجیبی می‌گرفتیم. ۵ تا ۶ بازیکن سایپا پیش از سفر به قطر به دلیل مشکل روادیدشان در فرودگاه گیر کرده بودند، اما مدیران سایپا در این وضعیت توقع بالایی داشتند و به ما می‌گفتند چرا حذف شدید.

مدافع تیم سایپا درباره حمایت علی دایی از بازیکنان این تیم تصریح کرد: ۳ تا ۴ بازیکن سایپا در این فصل مشکلات بسیار زیادی داشتند، اما به جای اینکه باشگاه فکر آن‌ها باشد، علی دایی از جیبش برای آن‌ها هزینه می‌کرد، اما تا چه زمانی قرار است این وضعیت ادامه پیدا کند. علی دایی هم با باشگاه سایپا قرارداد دارد و خودش هم پول نگرفته است. سقف قرارداد بازیکنان سایپا پایین است و مبلغ قراردادمان بالا نیست که مسئولان باشگاه نتوانند آن‌ها را پرداخت کنند. در چنین شرایطی همین امسال به ما می‌گفتند باید سهمیه آسیا بگیرید.

علیاری افزود: باشگاه سایپا از لحاظ هزینه‌ای که برای تیمش در این فصل انجام داده بین تیم‌های سیزدهم یا چهاردهم لیگ برتر است. از جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به دلیل اینکه در تعطیلات نیم فصل اردویی برگزار نکردیم حذف شدیم. حتی به اردوی کیش هم نرفتیم، اما باشگاه به خودش زحمت نداد و پولی خرج نکرد. نمی‌گویم بازیکنان در نتایج ضعیف اخیر مقصر نیستند، اما باشگاه هم هیچ حمایتی از ما نکرد و به نظر می‌رسید مدیران شرکت و باشگاه سایپا دلشان نمی‌خواهد این تیم نتیجه بگیرد.

او با اشاره به نحوه تمدید قراردادش با باشگاه سایپا گفت: ابتدای فصل می‌خواستم با دریافت رضایت نامه ام از تیم سایپا جدا شوم، اما با توجه اینکه چندین سال است با علی دایی کار می‌کنم به احترام او قراردادم را تمدید کردم. باشگاه سایپا از بیرون خیلی زیبا است، اما وقتی وارد آن شوید متوجه خواهید شد که این باشگاه نه زمین تمرین دارد و نه پیراهن باکیفیت به بازیکنانش می‌دهد که این مسائل در لیگ برتر خنده دار است. در ۲ ماه اخیر تمریناتمان را در ۳ تا ۴ زمین مختلف برگزار کردیم. تیممان بلاتکلیف است و نمی‌دانیم وضعیتمان چه می‌شود.

علیاری افزود: پیش از تمدید قراردادم با سایپا به مدیرعامل باشگاه گفتم پاداش آسیایی ما را پرداخت کنید که او اعلام کرد تیم باید در پلی آف لیگ قهرمانان شرکت کند و اگر توانستید به مرحله گروهی برسید پاداش می‌دهیم. در واقع با این کار گروکشی انجام دادند. دیگر خسته شدیم. فکر می‌کنم مسئولان باشگاه سایپا تنها فکر سقوط نکردن تیم هستند و در صورتی که تیم سقوط نکرد ما را به این بهانه که در لیگ برتر ضعیف نتیجه گرفتیم، ۲۰ تا ۳۰ درصد جریمه می‌کنند.

او درباره اینکه سایپا با این وضعیت چگونه می‌خواهد به مصاف تراکتورسازی برود، گفت: تراکتورسازی مدعی قهرمانی است، اما تیم ما ۹ هفته بازی اخیرش را نبرده است. بازی سختی داریم و تراکتور تیم خوبی است. تاکنون برای این بازی تمرین نکرده ایم و از خدایمان است اردوی پیش بازی مان هم برگزار نشود. هیچ انگیزه‌ای برای ادامه لیگ برتر نداریم و انگیزه را از ما گرفته اند. مسئولان باشگاه می‌توانستند با جذب بازیکنان باکیفیت در نیم فصل تیم را از لحاظ روحی و فنی به سطح بهتری برسانند، اما این کار را هم انجام ندادند. در حال حاضر هم فقط می‌خواهیم برای خودمان بازی کنیم.

علیاری درباره میزان دریافتی بازیکنان سایپا در فصل جاری اظهار داشت: خودم حدود ۳۷ درصد قراردادم را گرفته ام، اما ۳ ماه دیگر بازی‌های لیگ برتر تمام می‌شود و با این شرایط نمی‌دانم چه اتفاقی قرار است رخ بدهد. من نمی‌توانم قبول کنم که به دلیل تغییر مدیرعامل شرکت سایپا پرداخت دستمزدمان به تاخیر افتاده باشد چراکه در نیم فصل لیگ برتر مدیرعامل قبلی شرکت سایپا سر کارش بود و باز هم پولمان را ندادند. مشخص نیست داخل مجموعه باشگاه چه اتفاق‌هایی رخ می‌دهد. خیلی زشت است مسئولان باشگاه سایپا برای اینکه با تیم به سفر قطر بیایند با هم جر و بحث می‌کردند. رضا درویش با خیال آسوده و جیب خالی به قطر آمد و خیالش هم نبود که بازیکنان تیمش هیچ پولی ندارند. آیا مسئولان باشگاه بچه خودشان را هم با جیب خالی به مدرسه و دانشگاه می‌فرستند که ما را به عنوان نماینده ایران با این وضعیت به قطر فرستادند. به نظر من با این وضعیتی که تیم‌های ایرانی دارند فوتبال را تعطیل کنند. با تداوم این روند فوتبال داغان می‌شود.
مدافع میانی تیم سایپا افزود: بسیاری از بازیکنان فوتبال خرج خانواده هایشان را می‌دهند. در همین بازی‌های اخیر سایپا و ذوب آهن در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا سعید آذری از روی سکو‌ها برای پیروزی ذوب آهن به تکاپو افتاده بود و بلافاصله پس از پایان بازی هم به بازیکنانش در رختکن پاداش داد، اما اگر سایپا الریان را شکست می‌داد بدون اینکه پاداش بگیریم باید به ایران باز می‌گشتیم.

او ادامه داد: ابتدای فصل به مدیران باشگاه گفتیم نه تنها به ما بلکه به نفراتی، چون محمد دانشگر، علی قلی زاده، حامد شیری که در راه کسب سهمیه آسیا و بیشترین امتیاز تاریخ سایپا در لیگ برتر نقش داشتند باید پاداش بدهید، اما آن‌ها در کمال تعجب می‌گفتند هر وقت به مرحله گروهی رسیدید پاداش می‌گیرید. حق مسلم بازیکنان سایپا پرداخت نشد.

علیاری درباره پاداش بازیکنان سایپا برای پیروزی مقابل مینروا پنجاب هندوستان در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: علی پروین، اسطوره فوتبال ایران است و احترامش برای تمام اهالی فوتبال واجب است، اما زمانیکه تیم مینروا را بردیم رضا درویش علی آقا را به رختکن سایپا آورده است و می‌گوید این هم پاداش بردتان! جالب اینجاست پیش از اینکه پروین به رختکن سایپا بیاید مدیرعامل باشگاهمان می‌گفت: می‌خواهم با یک پاداش سورپرایزتان کنم و وقتی دیدیم حضور آقای پروین در رختکن پاداشمان است خنده مان گرفت. جیب بازیکنان‌سایپا خالی بود و می‌توانستیم علی آقا را جای دیگری هم ببینیم، اما مدیران باشگاه هزار تومان هم به ما ندادند.

مدافع سایپا در پایان تصریح کرد: بازیکنان سایپا جوان هستند و شاید تنها ۲ بازیکنمان بالای ۳۰ سال سن داشته باشند. حیف است این جوان‌ها ابتدای فوتبالشان اینگونه دلسرد شوند. امیدوارم مسئولان باشگاه زودتر به فکر رفع مشکلات تیم بیفتند.

بیشتر بخوانید:

مهرانپور: شب عید اعصاب کل تیم سایپا به هم ریخته است/ علی دایی به همه مسائل جز بحث فنی فکر می‌کند

تداوم اعتصاب شاگردان علی دایی/ سایپا بدون تمرین به مصاف تراکتورسازی می‌رود؟

انتهای پیام/

اظهارات علیاری درباره حواشی اخیر تیم فوتبال سایپا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی لیگ برتر فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ والیبالیست ایرانی در لیست خرید لیگ کره جنوبی!

به گزارش "ورزش سه"، طبق عادت هر ساله لیگ والیبال کره جنوبی، مسئولان فدراسیون این کشور اسامی بازیکنان آسیایی که تیم های کره ای مجاز به خرید آنها هستند را اعلام کرد که بازیکنان ایرانی بسیاری در آن حضور دارند.

سید محمد موسوی، محراب  ملکی، طیب عینی، محمد بربست، امیرحسن فرهادی، امیرحسین ساداتی، علیرضا ابلوچ، علی طبری، عارف مرادی، محمد علی فلاح، علی حق پرست، محمد صادقی، فرهاد سال افزون، شهروز همایونفر منش، سعید رنجبر،سهیل کمال آبادی و علی فضلی هفده بازیکن ایرانی هستند که مسئولان والیبال کره جنوبی به همراه تعدادی دیگر از بازیکنان کشور های آسیایی آن‌ها را در لیست خرید باشگاه های کره ای گذاشته اند.

مراسم درفت یا خرید این بازیکنان اردبیهشت اول تا سوم ماه می در هنگ کنگ برگزار خواهد شد که با توجه به مصافت طولانی بعید است بازیکنان ایرانی همه در آن حضور یابند.

لازم به ذکر است در بخش زنان هم مهسا صابری و مائده برهانی می توانند در بخش زنان شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • بازیکنان استقلال در بازی فردا به‌طور کامل از سرمربی‌شان محروم‌ند؟
  • دعوت سه بانوی قمی به مسابقات آسیایی پایوهوت
  • جشن و پایکوبی بازیکنان بایرن مونیخ در رختکن، پس از صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • آغاز توزیع آسیایی سهمیه المپیک قایقرانی
  • جشن بازیکنان دورتموند در رختکن پس از پیروزی مقابل اتلتیکو مادرید و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا / فیلم
  • ۱۹ والیبالیست ایرانی در لیست خرید لیگ کره جنوبی!
  • با احترام به اسطوره پرسپولیس؛ جای بازیکن پولکی در قلب‌ها است
  • پروین به کدام بازیکنان پرسپولیس طعنه زد؟
  • علی پروین: درویش باید به این بازیکنان بگوید خداحافظ | پرسپولیس جای آنها نیست!
  • پیکار سه بانوی رزمی کار قمی در مسابقات آسیایی پایوهوت