Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- علاوه بر افزايش دو ساعته مجموع پخش برنامه ها، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، شهروندان استان تهران و مهاجران افغانستاني مقيم اين شهر مي توانند برنامه هاي راديويي تهيه شده براي مخاطبان همسايه شرقي کشورمان را از راديو دري معاونت برون مرزي صداوسيما و از طريق موج اف ام دريافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي معاونت برون مرزي رسانه ملي ، پخش آزمايشي راديو دري معاونت برون مرزي بر روي موج اف ام ((FM  از تاريخ 22 بهمن 97 همزمان با سالروز پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي آغاز شده و قرار است در تاريخ 7 اسفندماه به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) به صورت رسمي افتتاح شود.
اين اقدام با هدف  نشر ويژگي هاي مشترک تمدني ، فرهنگي و ادبي و زباني ميان جمهوري اسلامي ايران و افغانستان ، پوشش اخبار مربوط به جغرافيايي تمدني همسايه شرقي با توجه به اهميت رابطه فرهنگي و ديني ميان ايران و افغانستان و ايجاد همدلي بيشتر با مردم افغانستان صورت گرفته است.
گستره امواج راديو دري تا پيش ازاين از طريق موج کوتاه در سراسر افغانستان قابل دريافت بود و چهار ولايت شمالي اين کشور همچون  بلخ، قندوز، بدخشان ، تهار و شهر کابل از طريق موج اف ام برنامه هاي راديو دري را مي شنوند و پوشش داخلي راديو دري معاونت برون مرزي رسانه ملي از طريق دستگاه هاي ديجيتال خانگي(ستاپ باکس) در استان خراسان رضوي نيز قابل دريافت است.
راديو دري از 22 بهمن از ساعت 13:50 تا 15:50 هر روز براي استان تهران از طريق موج اف ام با تاکيد بر موضوعات سياسي ، اقتصادي ، اجتماعي و وجوه مشترک فرهنگي برنامه پخش مي کند.
بيش از 700 هزار نفر فارسي زبان متکلم به لهجه دري در استان تهران سکونت دارند.
راديو دري معاونت برون مرزي 13 ساعت پخش روزانه  و 12 ساعت هم برنامه توليدي دارد که با پخش دو ساعت برنامه موج اف ام استان تهران ، پخش روزانه  آن به 15 ساعت در روز افزايش مي يابد.
راديو دري معاونت برون مرزي با توجه به رسالت رسانه اي خود همچنين در مناسبت هاي تقويمي با تهيه و تدارک ويژه برنامه هايي، احياگر مناسبت هاي ملي و برجسته سازي وجوه مشترک تمدني ميان ايران و افغانستان و تببين رسالت انقلابي و رسانه اي خود است.
اين راديو همچنين علاوه بر حضور موثر و فعال در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي ، سايت خبري ويژه اي دارد که برنامه هاي خود را در اين سايت بارگذاري مي کند و مخاطبان مي توانند برنامه هاي اين راديو را از طريق وب سايت « پارس تودي» دنبال کنند.
راديو دري معاونت برون مرزي با پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي و جهاد افغانستان راه اندازي شده است و  طي 4 دهه فعاليت خود، همگام و همراه با مردم افغانستان و رنج ها و محنت هايي که مردم مسلمان و غيور همسايه شرقي جمهوري اسلامي ايران داشته اند ، همراه بوده است.
مقر اصلي راديو دري معاونت برون مرزي صداوسيما در استان خراسان رضوي و در شهر مشهد مقدس است  و هم اکنون از ساعت 5:50 بامداد تا 18:50 هر روز برنامه پخش مي کند.
پخش برنامه هاي آزمايشي اين بخش از برنامه هاي راديو از طريق موج «اف ام» رديف 5/99 در تهران از ساعت 13:50 تا 15:50 نيز قابل شنيدن است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مهاجران افغانستاني ميلاد حضرت زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تاثیر رادیو در افزایش مخاطبان صداوسیما

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • شنونده برنامه های رادیو هستم | رادیو شخصیت های ارزشمند بسیار دارد
  • ببینید | تاثیر رادیو در افزایش مخاطبان صداوسیما
  • برنامه «پل مدیریت» از رادیو تهران
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه
  • روز «میلاد صدا» در جعبه جادویی رادیو
  • گزارشی از تولد رادیو در ایران؛ از هیاهوی مردم در میدان توپخانه تا نخستین آوازخوانان
  • برنامه «باغ فردوس» از رادیو تهران
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟