Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@11:01:47 GMT

یوسف‌نژاد: حداقل حقوق کارگری ۲ میلیون تومان باشد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۹۰۷۹

علی اصغر یوسف نژاد نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 98، در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه دستمزد کارگران ایرانی در مقایسه با مزد کارگران در دنیا بسیار کمتر است، گفت: در کمیسیون تلفیق به موضوع دستمزد کارگران ورود پیدا نکردیم، این موضوع از اختیارات دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان تامین اجتماعی و انجمن های کارگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان تامین احتماعی هر ساله مزد کارگری را تعیین می کند، ادامه داد: دولت وظیفه دارد قبل از اتمام سال، حداقل حقوق را بررسی و اعلام کند، اکنون در حال مذاکره و بحث بر سر تعیین حداقل حقوق کارگری هستند.

دستمزد کارگران واقع بینانه تعیین شود

نماینده مردم ساری در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه دستمزد کارگری باید واقع بینانه تعیین شود، عنوان کرد: برای تعیین حداقل حقوق کارگران باید به نرخ تورم، خطر فقر و وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور توجه کرد.

وی با اشاره به شرایط شاخص های اقتصادی، اظهار داشت: در حال حاضر نرخ تورم برای سال 97 بالغ بر 27 درصد اعلام شده است و خط فقر 2 میلیون و 700 هزار تومان بوده با این حساب باید حقوق کارگران را به نحوی تعیین کرد تا از پس هزینه های زندگی روزمره خانواده شان برآیند.

یوسف نژاد با تاکید براینکه تعیین حداقل حقوق کارگری غیردولتی است، گفت: حقوق کارگران در سال جاری، یک میلیون و 200 هزار تومان بود که با توجه به شرایط حکم بر فضای اقتصادی کشور، تصور می کنم حداقل حقوق کارگری در سال 98 باید 2میلیون تومان باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص پذیرش چنین پیشنهادی از سوی وزارت تعاون، بیان داشت: باید تمام پیشنهادات وموارد در شورای حقوق و دستمزد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد تا نرخ نهایی و حداقلی تایید شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش ۳۵ درصدی که در حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ صورت گرفت، در مقایسه با سایر اقشار و کارمندان بیشتر بوده است.

محمدرضا چکشیان در حاشیه نشست تبیین برنامه‌های هفته کارگر درباره افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران گفت:«افزایش حقوق دستمزد در شرایط تورمی ممکن است مطلوب جامعه کارگری نباشد، ولی باید دقت داشته باشیم که افزایشی که در حوزه دستمزد کارگری در سه سال دولت سیزدهم صورت گرفته بسیار بیشتر از افزایشی بوده که در حوزه کارمندی صورت گرفته است.»

براساس گزارش ایسنا، چشیان در ادامه افزود:«دولت و وزارت کار قطعا با این دغدغه وارد شده‌اند که بهبود وضع معیشت کارگران صورت گیرد، ولی موانع و محدودیت‌هایی وجود دارد و برخی سیاست‌های کلان اقتصادی باعث می‌شود آنطور که اعضای شورای عالی کار می‌خواهند اتفاق نیفتد.»

چکشیان خاطرنشان کرد:« مقایسه میانگین افزایش حقوق در این سه سال نسبت به باقی دوره‌ها و خیلی از سال‌ها و بقیه گروه‌ها مثل کارمندی حتما بیشتر بوده است با این حال دستمزد کارگران نیاز به بهتر شدن دارد و در شورای عالی کار این دغدغه را دارند که چه خدماتی را پیگیری کنند که بخشی از این کمبود را جبران کنند.»

دیگر خبرها

  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  • خوفی که به جان کارگران افتاد | کاهش حقوق در صورت تعطیلی پنجشنبه ها
  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • ارگران مهاجر در کشورهای همسایه ایران چقدر حقوق می‌گیرند؟
  • جدیدترین خبر درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • مبلغ حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد
  • افزایش مبلغ حق مسکن؛ عیدی کارگران در هفته کارگر
  • وزیر کار : لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در مراحل پایانی تدوین
  • یک پیشنهاد جدید برای تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳