Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس - ايرنا - ٣ فروند موشک کروز در دومين روز از رزمايش دريايي ولايت٩٧ از روي شناور و پرتابگرها ساحلي شليک شد.

به گزارش روز شنبه ايرنا، به نقل از پايگاه اطلاع رساني ارتش، دو شناور نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي شامل ناوشکن شهيد دريابان نقدي و ناوچه موشک انداز تبرزين، با شليک دو فروند موشک کروز قادر و قدير، اهداف دريايي مورد نظر را منهدم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علاوه بر اين دو شناور، سامانه موشکي ساحل به دريا نيز با پرتاب يک فروند موشک قادر، هدف خود را در دريا مورد اصابت قرار داد.
موشک هاي قادر با برد ٢٥٠ و قدير با برد ٣٠٠ کيلومتر، قابليت شليک از روي شناورهاي سطحي، سامانه هاي ساحلي و هواگرد را دارند.
مرحله نمايش قدرت رزمايش ولايت ٩٧ به مدت سه روز در بخش بزرگي از سواحل جنوبي کشورمان در منطقه مکران از شرق تنگه هرمز و سواحل درياي عمان تا مدار ١٠ درجه در شمال اقيانوس هند در حال برگزاري است.
اين رزمايش از روز گذشته با انجام رژه دريايي انواع يگان هاي سطحي و زير سطحي و يگان پروازي در درياي عمان آغاز شده است.
در اين زمايش، بيش از 100 فروند از يگان هاي نيروي دريايي اعم از ناوشکن‌ هاي رزمي، ناوهاي موشک ‌انداز، ناوهاي پشتيباني، زيردريايي‌ هاي سنگين و سبک، هواناوها، هواپيماهاي بال ثابت و بالگردهاي نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي ايران به سرفرماندهي ناوبالگرد بر خارک حضور دارند.
3219 /6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۹۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که روس‌ها استفاده مجدد از موشک کروز Kh-۶۹ را در برنامه خود قرار داده‌اند و در نبرد اوکراین، آن را با هواپیما‌های پنهان‌کار سوخ ۵۷ شلیک کرده‌اند.

به گزارش پارتیزان، طبق اعلام منابع خبری اوکراینی، روس‌‎ها مدتی پیش با استفاده از موشک کروز Kh-۶۹، نیروگاه تولید برق تریپیل را که بیشترین میزان تولید برق را در میان نیروگاه‌‎های استان کیف داشت، مورد هدف قرار داده بودند.

موشک کروز Kh-۶۹ در حقیقت نسخه نسل پنجم موشک کروز Kh-۵۹ MK ۲ است که طبق اطلاعات به‎ دست آمده توسط اوکراینی‎‌ها، برد آن افزایش یافته‌است. همانطور که می‌‎دانید برد نسخه صادراتی این موشک ۲۹۰ کیلومتر بوده که اوکراینی‎‌ها مدعی شده‌‎اند در حمله به نیروگاه تریپیل، موشک‎‌های کروز Kh-۶۹ از فاصله حدود ۴۰۰ کیلومتر پرتاب شده بودند.

طبق اطلاعات موجود، اصلی‎‌ترین حامل موشک کروز، جنگنده چندمنظوره نسل پنجمی سوخو Su-۵۷ فلون است و این جنگنده می‎‌تواند تا ۴ تیر از این موشک کروز را دهلیز‌های داخلی خود حمل کند؛ اگرچه بعید است که جنگنده‎‌هایی مانند سوخو Su-۳۵ S فلانکر-E و یا سوخو Su-۳۴ فولبک مشکلی برای حمل آن داشته باشند. اگر مشخص شود که این موشک توسط فلون شلیک شده باشد، سند دیگری از حضور عملیاتی جنگنده نسل پنجم سوخو Su-۵۷ روس‎‌ها در طول جنگ اوکراین خواهد بود.

موشک کروز پنهان‎کار Kh-۶۹، علاوه‌‎بر برد حداقل ۴۰۰ کیلومتری، همچنان دارای سرجنگی ۳۱۰ کیلوگرمی است. نسخه صادراتی این موشک کروز، دارای برد ۲۹۰ کیلومتر و سرجنگی ۳۱۰ کیلوگرمی است.

نکته قابل توجه دیگر مربوط به موشک کروز Kh-۶۹، نصب ماژول مکان‌یابی Kometa-M برروی این موشک است که مشابه موشک کروز Kh-۱۰۱ است. همچنین یکی از نکات قابل توجه مربوط ‎به موشک کروز Kh-۶۹، پرواز در ارتفاع کمتر نسبت به موشک کروز Kh-۱۰۱ است که این موشک را تبدیل به موشک کروز خطرناکی کرده است.

این مورد اولین مورد استفاده از موشک کروز Kh-۶۹ نیست و روس‌‎ها بار‌ها از این موشک در طول جنگ اوکراین استفاده کرده‎‌اند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اوکراین یک بمب‌افکن راهبردی دوربرد روسیه را سرنگون کرد
  • ارتش: هیچ آسیبی به تجهیزات، نیروی انسانی و اماکن اصفهان وارد نشده است
  • موشک «بالستیک» چیست و چه فرقی با موشک کروز دارد؟ (+عکس)
  • (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ضربه کاری دیگر حزب‌الله لبنان به ارتش صهیونیستی
  • (عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد
  • عکس/ رژه یگان‌های نیروی دریایی ارتش
  • تصاویری از رژه یگان‌های زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش در خلیج فارس
  • رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش
  • رژه تجهیزات نیروی دریایی در روز ارتش نیروی دریایی ارتش