Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@09:25:45 GMT

شایع‌ترین بیماری در کشور را بشناسید

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۹۲۰۱

علی اسدی در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت مردان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آخرین پیمایش ملی سلامت روان در سال ۹۰ حدود ۲۳.۶ درصد افراد جامعه گرفتار اختلالات روانپزشکی‌اند.

وی افزود: ۱۲.۷ درصد این امار مربوط به افسردگی و ۱۵.۶ درصد مربوط به اختلال اضطراب بوده است.

وی از انجام جدیدترین پیمایش ملی سلامت روان در کشور طی سال ۹۸ خبر داد و اعلام کرد: ۴۰۰ میلیون نفر در دنیا از افسردگی رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دفتر سلامت روان،اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ضمن انتقاد از الگوی موفق زن صبور در صدا و سیما گفت: این زن ۲۷ بار به دلیل کتک خوردن و خشونت از همسر خود درخواست طلاق داده بود ولی اکنون در حال زندگی با این فرد است.


اسدی گفت: اختلالات روانپزشکی شایع‌ترین بیماری در کشور است و این مرد نیز به دلیل رنج بردن از اختلال روان باید مورد بررسی قرار می‌گرفته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سلامت مردان سلامت روان جامعه افسردگی سلامت وزارت بهداشت صدا و سیما خشونت طلاق جامعه خشونت سلامت روان سلامت مردان صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۹۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

علایم ام اس، غیرقابل پیش‌بینی هستند و شدت آن‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. در حالی‌که برخی افراد دچار خستگی و بی‌حسی می‌شوند موارد شدید ام اس می‌تواند باعث فلج شدن، از دست دادن بینایی و کاهش عملکرد مغز شود.

در ادامه با نشانه‌های ام اس بیشتر آشنا شوید.

رایج‌ترین علائم ام اس 

ابتدا باید بگوییم که ام اس یک بیماری مادام‌العمر است، اما می‌توان آن را مدیریت کرد و محققان نیز به‌طور مداوم به دنبال درمان‌های موثرتر برای آن هستند. موارد زیر به شما کمک می‌کنند تا بدانید نشانه‌های ام اس چیست. این مشکلات ممکن است ابتدا بسیار کم باشند و به مرور تشدید شوند.

 خستگی

مشکلات بینایی

بی‌حسی و گزگز

اسپاسم عضلانی، سفتی و ضعف

مشکلات حرکتی

درد

مشکلات مربوط به تفکر، یادگیری و برنامه ریزی

افسردگی و اضطراب

مشکلات جنسی

مشکلات مثانه

مشکلات روده

مشکلات گفتاری و بلع

البته اکثر افراد مبتلا به ام اس فقط تعداد کمی از این علائم را دارند. اگر نمی‌دانید که علائم ام اس چیست، اما نگران هستید که ممکن است علایم ام اس را داشته باشید به پزشک عمومی مراجعه کنید. علائم این بیماری می‌تواند شبیه به چندین بیماری دیگر باشد؛ بنابراین لزوماً توسط ام اس ایجاد نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • از کجا بفهمیم غلظت خون داریم؟ | علائم غلظت خون را بشناسید
  • اینفوگرافیک: شایع ترین بیماری‌های گوارشی در کشور
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟