Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر رشت با محوریت انتخاب شهردار برای این شهر به صورت فوق العاده برگزار شد این جلسه که تا ظهر امروز (شنبه) ادامه داشت با انتخاب «حسین علیقلیزاده» به عنوان شصت و ششمین شهردار رشت پایان یافت. در ادامه به دعوت اعضای شورای شهر علیقیلزاده در صحن شورا حاضر شد.

حسین علیقلیزاده در ادامه این جلسه رشت را شهر مهربانی‌ها دانست و تاکیدکرد: کار در پنج استان کشور و همچنین ۲۵ سال سابقه مدیریتی در ۸ شهر در کارنامه کاری بنده وجود دارد سوابق مدیریتی من نشان می دهد که به نوعی بومی شهرداری هستم امیدوارم با عملکرد خود بتوانم رزومه خوبی از خود در شهر رشت به یادگار بگذارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیقلیزاده با بیان اینکه در راستای توسعه شهر رشت گام برداریم، افزود: یکی از اولویت‌های بنده ایجاد روحیه تعامل، همدلی و وفاق  است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات مربوط به سیستم‌های شهرداری است، تصریح کرد: با جابجایی افراد مشکلی حل نخواهد شد اما قول می دهم ظرف ۳ تا ۶ ماه با گرفتن تراز مالی درست و بستن حساب‌های مالی شهرداری بتوانیم آمار درستی از وضعیت موجود، مطالبات و بدهی‌ها جمع آوری کرده و  یک نقشه راه برای اداره شهر تدوین کنیم.

شهردار رشت در ادامه به بدهی شهرداری رشت اشاره و بیان‌کرد: در سوابق کاری بنده شهرداری وجود دارد که زمان تحویل بدهی آن ۴ برابر بودجه تعیین شده بود اما خوشبختانه با مدیریت مناسب و تعامل و همکاری توانستیم طی یک سال و نیم بدهی‌های شهردار را پرداخت کنیم.

دستگاه‌های اجرایی با شهردار رشت همکاری کنند

امیر حسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه این جلسه با بیان اینکه شورا با توجه به منفعت عمومی و آیین نامه جدید وزارت کشور تلاش کرد شهرداری با تجربه انتخاب کند، گفت: حساسیت‌هایی در مورد انتخاب یک گزینه غیربومی وجود دارد و از شهردار انتظار می رود این وفاق و همدلی اعضای شورا را قدر بداند همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی استان و بدنه شهرداری نیز انتظار می رود با شهردار منتخب همکاری لازم را انجام دهند.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه امروز ۲ تن از اعضای شورا حاضر به رای گیری نبودند، اظهارکرد: هدف این بود ۱۱ رای پشت این انتخاب باشد تا حمایت عملی خود را از شهردار منتخب نشان دهیم.

محمدحسن عاقل منش ادامه داد: تجارب ۲۵ ساله شهردار منتخب در انتخاب وی موثر بوده امیدواریم که بتواند با تجارت خود شهرداری رشت را از این وضعیت نجات دهد.

وی با اشاره به بدهی‌های کلان شهرداری رشت و معوقات حقوق کارگران، تصریح کرد: علاوه بر رسیدگی به وضعیت کارگران انتظار داریم کارهای عمرانی خوبی در شهر رشت انجام شود.

شهردار جدید، رشت را به جایگاه اصلی خود بازگرداند

احمد رمضانپور یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت در ادامه این جلسه با بیان اینکه ما به یک شهردار بومی رای داده‌ایم، افزود: گرچه وی بومی گیلان نیست اما کار در شهرداری را به خوبی می شناسد. 

سخنگوی شورای شهر رشت هم در ادامه این جلسه خطاب به شهردار منتخب گفت: به اعتماد اعضای شورا و مردم متعهد باشید و با توجه به سابقه ۲۵ساله در شهرداری و وزارت کشور انتظار داریم خبرهای خوشی برای مردم داشته باشیم.

فاطمه شیرزاد با اشاره به اینکه انتظار داریم تجارب شهردار جدید رشت بتواند این شهر را به جایگاه اصلی آن بازگرداند،  ادامه داد: امیدوارم با حضور این شهردار پای سرمایه‌گذاران نیز به رشت باز شده و شاهد عمران به ویژه در حوزه زیست محیطی باشیم.

شهردار رشت ویژگی‌های فرهنگی رشت را برای برنامه مدنظر قرار دهد

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه خطاب به شهردار اظهارکرد: جنابعالی با نگاه مثبت ۱۱ عضو به این سمت رسیده‌اید امیدواریم این اتحاد در امتداد مسیر توسعه بتواند دوران ضعف گذشته را جبران کند.

رضا رسولی با بیان اینکه مدیریت شهری یک اقدام حرفه ای است، افزود: شهرداری نیازمند حضور به یک فرد حرفه ای در رأس امور است که حتما نباید بومی باشد. رشت به لحاظ فرهنگ و هویت با سایر شهرها متفاوت است. انتظار داریم شهردار منتخب ویژگی‌های فرهنگی بارز این شهر را در نظر گرفته و از مشاوران قوی در حوزه فرهنگی استفاده کند.

۱۱ رأی موافق اعضای شورا نشان دهنده وفاق است

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت ۱۱ رأی موافق برای تعیین شهردار جدید برای رشت را یکی حرکت قابل تقدیر دانست و گفت: شهردار منتخب بار سنگینی بر دوش دارد.

اسماعیل حاچی پور با اشاره به سوابق فرهنگی و اجتماعی شهر رشت، بیان‌کرد: باید برای توسعه این شهر وقت بیشتر گذاشته شود در این مسیر احتمالا با هجمه‌های نیز مواجه خواهد شد که باید مدیریت صحیح داشته باشد.

کد خبر 4550063

منبع: مهر

کلیدواژه: رشت شهرداری رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های استان تهران ارزیابی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، هادی رحمتی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین جلسه از سلسله نشست‌های بررسی اقدامات شهرداری‌ها بر اساس گزارش‌های ارزیابی عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های شهرهای تابعه استان تهران خبر داد.

وی با بیان اینکه اولین جلسه با حضور شهردار، معاون و مدیران دوایر شهرداری دماوند برگزار شده است گفت: با توجه به اهمیت ارزیابی عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌ها در شهرستان‌های استان تهران، این جلسات با حضور شهردار و مدیران سایر شهرداری‌های استان نیز پیگیری خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران با تاکید بر ضرورت اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در شهرداری‌ها عنوان کرد: این ارزیابی‌ها با هدف ارتقا سطح کمی و کیفی و افزایش بهره‌وری شهرداری‌های استان انجام می‌شود.

کد خبر 6083892

دیگر خبرها

  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند
  • شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی
  • عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های استان تهران ارزیابی می‌شود
  • حمایت شورای شهر بجنورد از برنامه‌های عملیاتی شهردار مرکز استان
  • تعامل شهرداری و میراث فرهنگی به منظور توسعه پایدار گردشگری