Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:08:39 GMT

مشکل سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در قم برطرف شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۹۶۱۹

مشکل سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در قم برطرف شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: حجم معاملات دستگاه‌های استان در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ با رشد چشمگیری همراه شده است. ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمود سیجانی عصر امروز در جلسه شورای توسعه مدیریت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هرسال بر میزان معاملات دستگاه‌های دولتی قم در سامانه تدارکات دولت افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تأمین زیرساخت‌های لازم برای ارزیابی عملکرد سازمان صمت قم ابراز کرد: فرایند ارزیابی عملکرد سازمان صمت تا بیش از 90 درصد به‌صورت الکترونیکی و از طریق سامانه انجام‌شده و امکان دست‌کاری در آن وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر فعالیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ابراز کرد: خرید، مناقصه و مزایده موجود در این سامانه با مشکلاتی جدی همراه بوده و خریدوفروش‌های دستگاهی استانی را با مشکلاتی جدی روبه‌رو کرده است.

سیجانی با تأکید بر فرهنگ‌سازی و بهبود عملکرد دستگاه‌های دولتی در استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت تصریح کرد: در سال 97 تعداد معاملات، مزایده و مناقصات دستگاه‌های استانی با رشد قابل‌توجهی نسبت به سال 96 روبه شده است.

وی ادامه داد: از 133 دستگاه دولتی موجود در قم تاکنون بالغ‌بر 95 دستگاه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ثبت‌نام کرده و مابقی دستگاه‌ها هنوز اقدامی به انجام فعالیت‌های اقتصادی از این سامانه رسمی نکره‌اند، اداره کل زندان‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره امور مالیاتی استان بیشترین استفاده را از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت انجام داده‌اند.

ارزش معاملات در بورس سمنان به 124 میلیارد ریال رسیدارزش معاملات در بورس سمنان کاهش یافتارزش معاملات بورس کرمانشاه به 245 میلیارد ریال رسید

سیجانی با اشاره به شاخص‌های تدارکات الکترونیکی دولت اضافه کرد: زیرساخت‌های این سامانه از سال‌های گذشته همواره با مشکلاتی همراه بوده اما هرسال از حجم مشکلات موجود کاسته شده است، در زمینه مناقصه، مزایده و ثبت سفارش مشکلاتی که در سال‌های قبل احساس می‌شد امسال برطرف شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: بالغ‌بر 75 درصد دستگاه‌های استانی در این سامانه ثبت‌نام نهایی کرده و 29 دستگاه تاکنون هیچ‌گونه اقدامی برای ثبت در سامانه تدارکات الکترونیکی انجام نداده‌اند.

سیجانی با اشاره به بهبود وضعیت حجم معاملات دستگاه‌های استانی در سامانه الکترونیکی دولت بیان کرد: حجم معاملات 395 درصد در سال 97 نسبت به سال 96 رشد داشته است، 559 مورد معامله امسال در این سامانه اتفاق انجام‌شده است.

وی گفت:برای ثبت‌نام در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت هیچ‌ وجهی از دستگاه‌ها استانی دریافت نمی‌شود، وضعیت دستگاه‌های استانی قم در این سامانه با توجه به ویژگی‌های خاص هر دستگاه با دستگاه‌های مشابه در استان‌های دیگر متفاوت بوده و امر عجیبی نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ابراز کرد: ازآنجایی‌که بودجه‌های استانی قم از سایر استان‌های کشور کمتر است حجم گردش مالی و معاملات انجام‌شده در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت نیز نسبت به شهرهای دیگر کمتر است.

انتهای پیام/

R7854/P1494/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۹۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس تکلیف قانونی مندرج در بند (ی) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بند (ک) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مبنی بر اتصال تمامی آزادراه‌های کشور به پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی، به دلیل عدم تحقق این امر معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد.

با ورود سازمان بازرسی، در مجموع از ۲۹ آزادراه در دست بهره‌‌برداری، ۲۴ آزادراه به طور کامل به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض تجهیز شده و ۵ آزادراه دیگر شامل آزادراه‌های اراک-خرم آباد، کنار گذر جنوبی تهران (غدیر)، قم-گرمسار، خرم آباد-پل زال و تهران-شمال باقیمانده که پیگیری این امر نیز در دستور کار است.

بنابراین گزارش، با تجهیز آزادراه‌های فوق به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض و عدم توقف وسائل نقلیه پشت دروازه‌های مربوطه، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت مسافران، طبق برآورد انجام شده و بر اساس گزارش وزارت راه، سالانه حدود ۳۶ میلیون لیتر بنزین (معادل ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال) و ۱۷ میلیون لیتر گازوئیل (معادل ۵۶۰۰ میلیارد ریال)، در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

در این راستا خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با ارسال نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور از پیگیری‌های به عمل آمده سازمان بازرسی و همچنین تلاش‌های صورت گرفته دست اندرکاران ذیربط تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می طلبد
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند