Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با پيشنهاد اختصاص ماهانه 24 ليتر در ماه به ازاي هر نفر (سهميه بندي بنزين) مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، نمايندگان در ادامه جلسه علني امروز شنبه مجلس وارد بررسي تبصره 14 بودجه سال 98 کل کشور که در مورد هدفمندي يارانه ها است شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در هنگام بررسي اين تبصره با پيشنهاد احمد اميرآبادي نماينده قم مبني بر سهميه بندي بنزين با 53 راي موافق، 147 راي مخالف و 3 راي ممتنع از 227 نماينده حاضر مخالفت کردند.
در اين پيشنهاد آمده است: دولت موظف است به هر ايراني داراي کد ملي بجز ساکنين خارج کشور معادل 24ليتر بنزين به قيمت سال 1397 براي استفاده از بنزين به طور ماهانه به کارت سوخت سرپرست خانوار اختصاص داده ‌شود.
بر اساس بخشي از اين پيشنهاد، قيمت بنزين خارج از اين سهميه برمبناي 90 درصد قيمت فوب خليج فارس (با نرخ تسعير سامانه نيما) محاسبه خواهد شد.
احمد اميرآبادي نماينده قم در طرح اين پيشنهاد در مجلس گفت: در صورت تصويب ، در صورت عدم مصرف سهميه سوخت، افراد مي‌توانند اعتبار خود را از طريق سامانه و دستگاه‌هاي شتاب ATM به افراد ديگر واگذار نمايند و در غير اين صورت در انتهاي هر ماه اعتبار باقيمانده در کارت به شرکت ملي پالايش و پخش واگذار و معادل ريالي آن (مطابق نرخ متوسطه ماهانه بنزين آزاد - قيمت پايه بنزين) در کارت‌هاي بانکي واريز و قابل برداشت خواهد بود.
وي افزود:بر اين اساس دولت موظف مي شود براي حمايت از خودروهاي خدمات عمومي بنزيني مانند، تاکسي‌ها (اعم سنتي و اينترنتي)، وانت‌ها و آمبولانس در سه ماه اول سال سهميه مکفي متناسب با پيمايش آنها اختصاص دهد. در فاصله زماني اين سه ماه، خودروهاي خدمات عمومي بايد با استفاده از تسهيلات بند «6» اين تبصره نسبت به دوگانه سوز کردن خودروي خود اقدام نمايند. بعد از اين تاريخ سهميه خودروهاي عمومي حذف خواهد شد.
وي ادامه داد: بر اين اساس، مابه‌التفاوت درآمد حاصل از فروش بنزين توليد شده در داخل و بنزين صادراتي واريز شده و صرفاً جهت کمک به حمل‌ونقل عمومي، دوگانه‌سوز کردن خودروها و اشتغال اختصاص مي‌يابد. عملکرد اين بند هر سه ماه به مجلس شوراي اسلامي و مردم ارائه مي‌شود.
سيام**9121**1535
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۹۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد

عابدانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از توزیع نزدیک به ۱۵ میلیون لیتر بنزین در دهه اول تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: در ۲۹ اسفند نزدیک به ۲ میلیون لیتر بنزین و یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۹۴۹ مترمکعب CNG در استان مصرف شده است.

 او با اعلان اینکه این رقم معادل با مصرف مدت مشابه پارسال در استان است، افزود: با مصرف این مقدار گاز CNG یک میلیون و ۴۹۳ هزار ۹۴۹ هزار لیتر در مصرف بنزین در استان صرفه جویی شد.

بیشتر بخوانید

افزایش مصرف فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی

عابدانی با عنوان اینکه امسال با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات نوروزی  سفر‌ها  در استان کاهش چشمگیری داشته است،  بر نظارت جدی بر روند عرضه سوخت در جایگاه‌های استان و آماده‌ باش کامل منطقه تا پایان تعطیلات نوروزی و لزوم مدیریت بهینه مصرف سوخت از سوی هم استانی‌ها و مسافران تأکید کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با اظهار اینکه  خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور ایران با مساحت ۱۵۰ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع، دارای ۱۰۱ جایگاه عرضه‌ سوخت مایع و ٢۵ جایگاه CNG است، ادامه داد: در روز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که این عدد رکورد بی‌سابقه‌ای در مصرف بنزین کشور به‌ شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • عبور مصرف روزانه بنزین از ۱۲۵ میلیون لیتر
  • قاچاق گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر
  • مصرف بنزین دوباره اوج گرفت
  • گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر قاچاق می‌شود
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین در فارس
  • تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری براساس پیمایش/ گزارشی مبنی بر قطع سهمیه نداریم
  • معضل بارنامه‌های جعلی/ قاچاق گازوئیل با ۱۰۰ برابر قیمت
  • مصرف ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در ششمین روز بهار ۱۴۰۳
  • توزیع ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در ششمین روز بهار ۱۴۰۳