Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت روز مهندس با بیان اینکه تاریخ مهندسی کشور قدمت ۵ هزار ساله‌ای دارد، گفت: طی چند وقت اخیر کتاب تاریخ مهندسی ۵ هزار ساله ایران در دانشگاه تهران رونمایی شد و در این کتاب تمامی زوایای پنهان و مهم مهندسی کشور مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ایران آثار تاریخی بسیار بزرگی وجود دارد که هنوز بعد از گذشت چندین هزار سال بسیاری از گردشگران و مهندسان خارجی از ساخت چنین آثاری شگفت‌زده هستند، گفت: مسجد شیخ لطف‌الله و میدان نقش جهان در اصفهان از جمله آثار مهندسی هستند که تمامی قوانین و مقررات مهندسی در این پروژه‌ها رعایت شده است.

حسینی با بیان اینکه متأسفانه در دوران قاجار و پهلوی با ورود پادشاهان بی‌کفایت میزان آثار عمرانی کشور کاهش یافته است، گفت: در دوران پهلوی پادشاهان معتقد بودند که نیرو‌های ایرانی هیچ هنری از خود ندارند و باید تمامی اقدامات علمی و پژوهشی توسط مهندسان کشور‌های خارجی انجام شود.

بیشتر بخوانید: مهار حاشیه نشینی استان خوزستان به بنیاد مسکن واگذار شد/ اتمام طرح مسکن مهر تا ۲ سال آینده

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تحولاتی که بعد از انقلاب در بخش مهندسی، مسکن و ساختمان ایجاد شده است بسیار چشم‌گیر است به طوری که در بخش راه، مسکن و صنعت ساختمان شاهد آثار مهندسی فاخر هستیم.

وی افزود: در دوران پیش از انقلاب تنها ۳ پل حصارک، ستارخان و سیدخندان ساخته شده است، اما امروزه ایران جزو ۶ کشور مطرح دنیا به شمار می‌رود و با اعتماد به جوانان ایران، ساخت چنین آثار فاخری ایجاد شده است.

حسینی توضیح داد: در تمامی سال‌های بعد از انقلاب ما با جنگ و یا تحریم مواجه بودیم به طوری که امروزه سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی بر ما تحمیل شده است، اما آن چیزی که ما دنبال می‌کنیم، تفکر دینی و مدیریت ولایی است و کاری که باید انجام دهیم آن است که با روحیه جهادی نباید اجازه دهیم که دشمنان به کشور نظر داشته باشند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: باید با کمک و همکاری تمامی نیرو‌های جوان و متخصص بتوانیم نقاط ضعف را برطرف کنیم و با هم‌افزایی ۵۰۰ هزار نیروی مهندس در کشور بتوانیم ایران آباد بسازیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن وزارت راه و شهرسازی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار هنرمندان استان بوشهر حمایت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات ظهر شنبه در نشست با هنرمندان انقلابی استان بوشهر اظهار داشت: در ۲ سال گذشته در حوزه فرهنگی گام‌های مؤثر و ارزشمندی با تدابیر و حمایت‌های استاندار بوشهر برداشته شده است که می‌توان به حمایت از طرح‌های راهیان نور و اردوهای جهادی، راهیان پیشرفت، طرح یاوران ولایت و برگزاری اردوهای آموزشی با محوریت جهاد تبیین اشاره کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: همچنین پیگیری و مکاتبات مستمر با حوزه صنعت به ویژه نفت و گاز مستقر در استان به جهت اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود برای حمایت از حوزه فرهنگی، هنری و آموزشی انجام شده و حمایت‌هایی هم از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و هیأت‌های مذهبی صورت گرفته است.

پورات عنوان کرد: پروژه‌های فرهنگ سرای عسلویه، دلوار و بنک فعال و در دست ساخت است که به زودی بهره برداری خواهند شد.

پرداخت تسهیلات برای از هنرمندان

وی به برگزاری برنامه قرآنی محفل در روستای چارک در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در ایام ماه رمضان از مواکب حمایت لازم انجام شد و کمک‌هایی در راستای تعمیر و تجهیز مساجد و حسینیه‌ها صورت گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه از آثار فرهنگی و ساخت فیلم انقلابی در استان حمایت خواهیم کرد، افزود: حمایت از صداوسیمای مرکز استان بوشهر در راستای ساخت سریال و دیگر برنامه‌های فرهنگی و آموزشی انجام داده ایم و امسال هم به این بخش توجه ویژه خواهیم داشت.

پورات به پرداخت تسهیلات برای ۶۰ نفر از هنرمندان استان در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: امسال نیز همانند گذشته از نشر و آثار هنرمندان استان حمایت خواهیم کرد و در راستای تأمین منابع لازم جهت تکمیل کتابخانه های نیمه کاره مانند آبدان و دوراهک برنامه ریزی لازم انجام خواهیم داد.

کد خبر 6076726

دیگر خبرها

  • گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است
  • لرستان جزو استان های برتر در ساخت مسکن برای مددجویان
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی
  • جایگاه نظارتی نظام مهندسی ساختمان باید تقویت شود
  • ضرورت اجرای دقیق استاندارد ساختمان در آذربایجان شرقی
  • کنترل و نظارت ساختمان از راه دور با سامانه ایران‌ساخت
  • کاربرد توری مش + راهنمای خرید عمده از سراسر کشور
  • مذاکره با کشور‌های اروپایی و آسیایی برای ورود فناوری‌های جدید در ساختمان سازی
  • پلتفرم دانش بنیان حوزه ساختمان در شیراز رونمایی می‌شود
  • آثار هنرمندان استان بوشهر حمایت می‌شود