Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حقوقی شهرداری تهران از راه اندازی سامانه جامع هوشمند پرونده های حقوقی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه، مسیر بررسی پرونده های حقوقی کوتاه تر شده است.

به گزارش ایسنا، کامران فاخری افزود: بخشنامه‌هایی که به مناطق صادر می شود باید عیناً به آن ها عمل شود و در پرونده‌های مهم بایستی نمایندگان حقوقی شخصا حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سامانه جامع هوشمند حقوقی افزود: در بحث سامانه جامع هوشمند که برای شفاف سازی پرونده‌ها و روند بررسی راه‌اندازی شده است باید به صورت جدی پیگیری شود زیرا سیستمی شدن پرونده ها مسیر بررسی را خیلی آسان کرده است. همچنین نیروهای شهربان و حریم‌بان باید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند تا در هنگام اعمال قانون مرتکب جرم نشوند.


مدیر کل حقوقی شهرداری تهران تصریح کرد: در بزرگراه امام علی(ع) بالغ بر هزار و سیصد میلیارد هزینه شده است که متاسفانه تا کنون 20 درصد از اسناد به نام شهرداری شده است و مناطق درگیر این طرح باید نسبت به توافقات صورت گرفته وارد عمل شوند و با همکاری ادارت املاک و مستغلات مناطق هرچه زودتر این سندها تعیین و تکلیف شوند.
وی اضافه کرد: نمایندگان حضوری باید اطلاعات بروزی داشته باشند و اطلاعات کامل و جامعی از پروندهای داشته باشند.

همچنین سید علیرضا حسینی شهردار منطقه چهار تهران نیز با اشاره به ضوابط و قوانین موجود شهرداری تهران گفت: برخی از ضوابط و قوانین شهرداری تهران مربوط به فعالیت مطب ها و دفاتر ازدواج و طلاق در مجتمع های مسکونی و .. قدیمی است و نیاز به بازنگری و رسیدگی مجدد دارد.
وی یکی از مشکلات شهروندان و شهرداری تهران را برچسب‌های تبلیغاتی عنوان کرد و گفت: متاسفانه هیچگونه خسارتی به شهرداری تهران در خصوص برچسب‌ها که دارای پیگیری قانونی است پرداخت نمی شود و با توجه به هزینه‌های آن تنها به مالکان خسارت پرداخت می شود و نیاز به نگاه جدیدتری دارد.
حسینی در خصوص نحوه صدور دستورهای موقت افزود: برخی پرونده‌ها سال ها حکم دستور موقت خورده است که باید رسیدگی شود و شهرداری حق دخالت در آن‌ها را ندارد و متخلف همچنان به تخلف در آن ادامه می‌دهد.
 

شهردار منطقه چهار گفت: ساخت و سازهای خلاف و بام فروشی‌ها یکی از مشکلات اصلی این منطقه و برخی از نقاط کلانشهر تهران است که متاسفانه نبود قانون مناسب فضای تخلف را برای متخلفان ایجاد کرده است و  تا دستور قضایی و قوانین رعایت شود متخلف ساختمان را ساخته و ما  هنوز درگیر ضوابط هستیم.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 4؛ وی خاطر نشان کرد: متاسفانه شهرداری در برخورد با سد معبر و دستفروشی که نوعی جرم محسوب می شود، به دلیل عدم حمایت لازم از سوی مراجع قضایی و انتظامی اختیارات لازم را نداشته و نمی‌تواند ورود پیدا کند.
حسینی افزود: باید در این موارد نگاه جدیدی داشته باشیم و با بازنگری در برخی قوانین و اصلاحات می‌توان برخی مشکلات و معضلات را حل و فصل کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعلاً نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی صبح پنجشنبه در حاشیه نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌ها، که در شهرداری مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: اظهار کرد: توفیقی که در سال‌های اخیر اتفاق افتاد این بود که عملاً مدیریت شهری در مسیر همکاری مشترک با آستان قدس رضوی برنامه‌ریزی جدی مشترک را آغاز کردند که بتوانند در شهرهای کشور در دهه کرامت برنامه‌های خاص داشته باشند که سال گذشته در ۱۰ استان با برجستگی‌های ویژه برگزار شد. محبت ایرانی‌ها به آقا امام رضا (ع) امکانی را فراهم می‌کند که دهه کرامت اوج تجلی خود در این ایام قرار بگیرد.

شهردار تهران افزود: مهم‌ترین بخش نشست برای هماهنگی دهه کرامت است و در کنار شهرداران و رئیس سازمان تبلیغات و عوامل مرتبط در کنار آستان قدس رضوی، برنامه‌ریزی‌های مشخصی را دنبال می‌کنیم تا این جشن را امسال باشکوه‌تر از گذشته گرامی بداریم.

وی ادامه داد: قانون برنامه هفتم و تأکید بر تشکیل اتحادیه شهرداران موضوع بعدی ماست که قانون مکلف کرده اتحادیه شهرداران شکل بگیرد و دوستان در پی تشکیل اساس‌نامه اتحادیه هستند و مسیر همکاری با دولت بعد از اخذ مجوزهای مربوطه فراهم می‌شود.

زاکانی در خصوص مطالبات شهرداری‌ها از دولت گفت: این مطالبات در حال ثبت‌شدن است و تمام شهرداران مطالبات خود را تنظیم می‌کنند و در مسیر توافق با دولت و ثبت در سامانه‌ها پیش می‌روند تا بتوانند این مطالبات را براساس ظرفیت‌های کشور بگیرند و برای مدیریت شهری صرف کنند.

شهردار تهران افزود: به طور تجمیعی نمی‌توان عددی را اعلام کرد. مطالبات در حال ثبت‌شدن هستند و اعداد متفاوت است و تا زمانی که محاسبه و توافق انجام نشود، چون باید در سامانه‌ها اعمال شود و مورد تأیید قرار بگیرد، نمی‌توان در مورد آن به‌طور شفاف صحبت کرد.

گفتنی است؛ نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور با موضوع ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و تشکیل اتحادیه شهرداری‌های کشور به میزبانی شهرداری مشهد مقدس برگزار شد.

کد خبر 6081926

دیگر خبرها

  • ارجاع الکترونیکی ۴۶ درصد پرونده‌های قضائی به کارشناس
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی درپایتخت
  • فعلاً نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • آغاز فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه
  • مطالعات طرح‌ جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت
  • خبرهای جدید از طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت
  • فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌ جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد