Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه روابط عمومی شهرداری منطقه چهار تهران، هادی شوشتری در نشست ادواری مدیران حقوقی مناطق 22گانه شهرداری در منطقه چهار اظهارداشت: بعد از آن مالکان رسمی املاک مراجعه می کردند و دوباره از شهرداری طلب پول می کردند.
وی با بیان اینکه توافق شهرداری تهران با مالکان غیر واقعی و متصرفان املاک واقع در طرح بزرگراه امام علی(ع) هم اکنون هزینه هنگفتی را به شهرداری تحمیل کرده اضافه کرد: کاری که شهرداری تهران در آن دوره ابتدا باید انجام می داد شناسایی مالکان اصلی و تامین بودجه مورد نیاز بود که متاسفانه به دلیل اهمال هم اکنون با افزایش قیمت املاک شاهد از بین رفتن بیت المال و ایجاد حق و حقوق برای شهروندان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست مجتمع قضایی شهید باهنر تصریح کرد: اگر این تملک ها در گذشته به نحو مطلوب اجرا می شد اکنون شاهد افزایش پرونده های قضایی و تحمیل هزینه های هنگفت به شهرداری تهران نبودیم.
وی بابیان اینکه عدم رعایت قوانین ماهوی و شکلی در تملک املاک مشکلاتی را برای شهرداری تهران در زمان دفاع و مراجع قضایی را در صدور حکم ایجاد کرده است افزود: شهرداران مناطق باید در تملک املاک قبل از اینکه ماده 9 را اعمال کنند ابتدا بودجه آن طرح را کنار بگذارند، سپس کار را اجرا کنند .
معاون رییس کل دادگستری تهران در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات شهردار منطقه چهار به خاطر تلاش های شبانه روزی و خدمت خالصانه به مردم در خصوص موضوعات حقوقی افزود: تصمیمات و قضاوت ها باید با دقت رعایت و در نمایندگی های قضایی حق دفاع و تجدید نظرخواهی تصریح شود.
وی خاطرنشان کرد: قانون منع توقیف اموال شهرداری برای حل مشکلات و حمایت از شهرداری است نه ایجاد مشکل برای آن و مدیران شهری باید توجه ویژه ای به این قانون داشته باشند.

** 20درصد اسناد بزرگراه امام علی به نام شهرداری است
کامران فاخری مدیر کل حقوقی شهرداری تهران گفت: در بزرگراه امام علی(ع) بالغ بر هزار و 300 میلیارد تومان هزینه شده است که متاسفانه تا کنون 20 درصد از اسناد به نام شهرداری شده است و مناطق درگیر این طرح باید نسبت به توافقات صورت گرفته وارد عمل شوند و با همکاری ادارت املاک و مستغلات مناطق هرچه زودتر این سندها تعیین و تکلیف شوند.
وی اضافه کرد: نمایندگان حضوری باید اطلاعات بروزی داشته باشند و اطلاعات کامل و جامعی از پروندهای داشته باشند.
فاخری از راه اندازی سامانه جامع هوشمند پرونده های حقوقی خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه، مسیر بررسی پرونده های حقوقی کوتاه تر شده است.
مدیر کل حقوقی شهرداری تهران افزود: بخشنامه هایی که به مناطق صادر می شود باید عیناً به آن ها عمل شود و در پرونده های مهم بایستی نمایندگان حقوقی شخصا حضور پیدا کنند.
وی با اشاره به سامانه جامع هوشمند حقوقی اضافه کرد: در بحث سامانه جامع هوشمند که برای شفاف سازی پرونده های و روند بررسی راه اندازی شده است باید به صورت جدی پیگیری شود زیرا سیستمی شدن پرونده ها مسیر بررسی را خیلی آسان کرده است.

**قوانین شهرداری تهران نیاز به بازنگری جدی دارد
در ادامه این نشست سید علیرضا حسینی شهردار منطقه چهار تهران نیز با اشاره به ضوابط و قوانین موجود شهرداری تهران گفت: برخی از ضوابط و قوانین شهرداری تهران مربوط به فعالیت مطب ها و دفاتر ازدواج و طلاق در مجتمع های مسکونی و .. قدیمی است و نیاز به بازنگری و رسیدگی مجدد دارد.
وی یکی از مشکلات شهروندان و شهرداری تهران را برچسب ها تبلیغاتی عنوان کرد و گفت: متاسفانه هیچگونه خسارتی به شهرداری تهران در خصوص برچسب ها که دارای پیگیری قانونی است پرداخت نمی شود و با توجه به هزینه های آن تنها به مالکان خسارت پرداخت می شود و نیاز به نگاه جدیدتری دارد.
وی در خصوص نحوه صدور دستورهای موقت افزود: برخی پرونده ها سال ها حکم دستور موقت خورده است که باید رسیدگی شود و شهرداری حق دخالت در آن ها را ندارد و متخلف همچنان به تخلف در آن ادامه می دهد.
شهرداری منطقه چهار گفت: ساخت و سازهای خلاف و بام فروشی ها یکی از مشکلات اصلی این منطقه و برخی از نقاط کلانشهر تهران است که متاسفانه نبود قانون مناسب فضای تخلف را برای متخلفان ایجاد کرده است و تا دستور قضایی و قوانین رعایت شود متخلف ساختمان را ساخته و ما هنوز درگیر ضوابط هستیم .
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه شهرداری در برخورد با سد معبر و دستفروشی که نوعی جرم محسوب می شود و به دلیل عدم حمایت لازم از سوی مراجع قضایی و انتظامی اختیارات لازم را نداشته و نمی تواند ورود پیدا کند.
حسینی افزود: باید در این موارد نگاه جدیدی داشته باشیم و با بازنگری در برخی قوانین و اصلاحات می توان برخی مشکلات و معضلات را حل و فصل کرد.
تهرام/9353//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 ازدواج امام علی بزرگراه پول حقوق 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی حق ارشاد ندارند؟ علی علیه السلام پاسخ می دهند

آیت الله سروش محلاتی گفت: ارشاد، کار هر کسی نیست و به شایستگی‌های خاصی نیاز دارد.   به گفته این استاد حوزه، به استناد خطبهٔ ۲۳۶ امام علی علیه‌السلام موجود در نهج‌البلاغه، این هفت گروه حق هیچ‌گونه ارشاد و دخالت در امور دیگران را ندارند:   ۱. جُفَاةٌ طَغَامٌ: کسانی که روحیهٔ خشن دارند و فاقد احساسات لطیف و شخصیت اجتماعی‌اند.   ۲. عَبِيدٌ أَقْزَامٌ: انسان‌های پَست و برده‌صفت که چشم‌بسته به هر فرمانی، تن می‌دهند و از کرامت بهره‌ای ندارند.   ۳. تُلُقِّطُوا مِنْ كُلِّ شَوْبٍ: کسانی که از گوشه- کنار کشور جمع شده‌اند و فاقد درک اجتماعی و فرهنگی نقاط مختلف جامعه هستند.   ۴. مِمَّنْ يَنْبَغِي أَنْ يُفَقَّهَ: کسانی که فهم‌شان از دین سطحی است و خود هنوز به شناخت عمیقی از اسلام نرسیده‌اند.   ۵. ... و يُؤَدَّبَ: افرادی که از ادب و فرهنگ برخوردار نیستند و خودشان نیاز به تربیت دارند.   ۶. ...وَ يُعَلَّمَ: کسانی که سواد لازم را نداشته و علم و دانش مربوط را تحصیل نکرده‌اند.   ۷. ...وَ يُدَرَّبَ: کسانی که فاقد تجربه‌اند.   بفرمودهٔ اميرالمؤمنين(ع) به این افراد نباید مسئولیتی محول نمود، بلکه به عکس:   -- باید خود آن‌ها را کنترل نموده و قیّم برایشان قرار داد، نه آنکه آنها را قیّم بر مردم قرار داد: "وَ یُوَلّی عَلَیْهِ" -- و باید مچ دست‌شان را گرفت نه آنکه آزاد بگردند و مچ دیگران را بگیرند: "وَیُؤْخَذَ عَلی یَدَیْهِ" کسانی که اینگونه‌اند، ارشادشان اضلال و اصلاحشان افساد است❗️ کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امام جمعه قم : نسبت به مساله حجاب در میدان عمل سهل انگاری وجود دارد نیروی انتظامی برای برخورد با بی حجابی، به قانونی استناد می کند که هنوز شورای نگهبان تایید نکرده وزیر فرهنگ در صف اول دفاع از حجاب و عفاف ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات از پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام
  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)/ شمال تهران نیاز به کمربندی دارد
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل بزرگراه یادگار امام
  • چه کسانی حق ارشاد ندارند؟ علی علیه السلام پاسخ می دهند
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • کریستیانو رونالدو پیروز نبرد حقوقی با یوونتوس؛ غرامت 19.5 میلیون یورویی برای ستاره پرتغالی
  • ۳۷هزار میلیارد تومان از اموال شهر به جیب تهرانی بازگشت
  • نام ۳۱ میدان تهران به نام استان‌های کشور تغییر می‌ کند | حضور عجیب گله‌ سگ ها در این بزرگراه پایتخت
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیاردی باربران در یک استان