Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز مهندس با حضور مهندسان بسیجی اظهار داشت: کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و مهم‌ترین موضوعی که امروز برای مقابله با این شرایط به آن نیاز داریم، همبستگی و کار جهادی در جهت هم‌راستا کردن نیروهای انقلاب اسلامی است. هدف دشمن ناتوان نشان دادن کشور است و در این مقطع تاریخی، رفتار استکبار با تحریم‌های جدید با ۴۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشمن در همه شریان‌های حیاتی و اقتصادی کشور حضور یافته و یک توقف در مسیر پیشرفت کشور ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال القای این تفکر هستند که هرکس در رأس کار است، به فکر جیب خود است، افزود: آنها با تخریب اذهان جامعه در حال دامن زدن به این موضوع در میان مردم هستند و با این القائات، جو روانی علیه نظام ایجاد می‌کنند. به طور مثال هفته گذشته در هیئت دولت گزارشی از واردات کالاهای اساسی با دلار ۴۲۰۰ تومانی ارائه شد که در این گزارش اعلام شده است به اندازه کافی واردات کالاهای اساسی انجام شده است اما علت افزایش قیمت آن، عدم نظارت بر توزیع است و دشمن با این اقدام، جو نادرستی در زمینه ناکارآمدی نظام به راه می‌اندازد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فعال شدن قرارگاه محرومیت‌زدایی با محوریت نیروهای مسلح و تحت نظارت دفتر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی در این قرارگاه وظیفه اصلاح و ساماندهی حاشیه‌نشینی و بازآفرینی شهری بخصوص در بخش‌ها و مناطقی که آسیب‌های اجتماعی بیشتر است را بر عهده دارد. دو استان خوزستان و سیستان و بلوچستان که بیشترین مشکل را در زمینه حاشیه‌نشینی دارند، رفع مشکل حاشیه‌نشینی آنها به بنیاد مسکن واگذار شده و به آنها دستور دادیم تا در این دو استان مستقر شوند.

اسلامی افزود: امروز چهار معاون وزارت راه و شهرسازی در استان سیستان و بلوچستان حاضرند تا بتوانند با کار متفاوت جهادی، برای اصلاح این وضعیت و توقف سیر صعودی حاشیه‌نشینی اقدام کنند. بسیج هم می‌تواند در این زمینه به رفع مشکل حاشیه‌نشینی سیستان و بلوچستان ورود کند.

به گفته وی، علاوه بر ساماندهی محلات، قرار است فعالیت‌های فرهنگی و تخریب و نوسازی واحدها را نیز در دستور کار قرار دهیم و با استفاده از همکاری ساکنان محلات نابسامان شهری، مشکلات اجتماعی را که در حاشیه برخی شهرها به تهدید امنیتی تبدیل شده، مهار کنیم.

وزیر راه و شهرسازی یکی دیگر از مأموریت‌های وزارت راه و شهرسازی در دوره جنگ اقتصادی را کمک به رفع شرایط رکود، عنوان و اظهار کرد: در این زمینه وزارت راه و شهرسازی موظف است تا با پیگیری ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، تحرک در بخش ساخت و ساز مسکن ایجاد کند. انبوه‌سازان در این زمینه می‌توانند در طرح‌های مشارکتی ورود کنند و پروژه‌های مسکونی را در اختیار بگیرند. وزارت راه و شهرسازی نیز با امتیازات و مشوق‌هایی که برای آنها در نظر گرفته است، به جریان مسکن‌سازی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ کمک می‌کند تا هم صنعت ساخت و ساز و هم تولید صنایع مصالح ساختمانی رونق بگیرد؛ ضمن اینکه از این طریق برای جامعه ۵۰۰ هزار نفری مهندسان فرصت اشتغال ایجاد خواهیم کرد و رعایت بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز در ساخت و سازها در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: در برخی شهرها زمینه کار فراهم است و پروژه‌های ساخت و ساز هم شروع شده است. در چند شهر هم در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم در این برنامه دو ساله، فعالیت‌ها را به سرانجام برسانیم.

کد خبر 4550222 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با هدف اجرای تفاهم‌نامه همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت، زمین‌های مستعد وزارت نفت در ۹ استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به این سازمان معرفی شد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی تأکید کرد: در اجرای تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت زمین‌های مستعد ساخت مسکن در ۹ استان برای طرح نهضت ملی مسکن به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی شد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت افزود: نمایندگان وزارت نفت زمین‌های مازاد متعلق به این وزارتخانه در استان‌های خوزستان، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، سمنان، مرکزی، بوشهر و هرمزگان را به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: موضوع این تفاهم‌نامه تولید و عرضه حداقل ۸۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور است.

سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد دیگر دستگاه‌ها شده که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است.

دیگر خبرها

  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • مهندس حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان شد