Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@11:14:29 GMT

خدمات دهی میز خدمت در قم الکترونیکی شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۹۸۵۴

خدمات دهی میز خدمت در قم الکترونیکی شود

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،رضا سیارفرماندار قم عصر امروز در جلسه شورای توسعه مدیریت استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: شفافیت مالی مهم‌ترین نتیجه توسعه دولت الکترونیک است.

وی با نادرست دانستن شکل ارزیابی‌های دستگاه‌های استانی تأکید کرد: تمام آیتم‌های ارزیابی و سنجش موجود در استان برای قبل از مصوبات کنونی بوده و از این نظر دچار مشکل و نقص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه روند ارزیابی‌های استان از تکنولوژی روز و مطالبه‌های مردمی فاصله گرفته است.

سیار با انتقاد از عدم مردمی بودن ارزیابی دستگاه‌های استانی یادآورشد: ارزیابی دستگاه‌های دولتی باید به‌صورت مردمی شدن و پاسخگویی به مطالبات مردمی تغییر جهت دهند، فضای مجازی این امکان را برای تمام مردم در مسئله ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها به وجود آورده است.

فرماندار قم ادامه داد: یکی از مباحث حقوق شهروندی دسترسی آزاد تمام مردم به تمام اطلاعات است، اما دراین‌بین مسئولان و دستگاه‌های استانی نیز باید نسبت به روشنگری و پاسخگویی به ابهامات موجود دست بالایی داشته باشند، مخفی‌کاری ادارات و بانک‌ها از بخشنامه‌های مختلف متأسفانه به یکی از رویه‌های اشتباه دستگاه‌های استانی تبدیل‌شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات امروز استان این بوده که به دلیل توسعه فضای مجازی و اطلاع‌رسانی‌های سریع و دقیق، تمام مردم در جایگاه ارزیاب قرارگرفته، اما متأسفانه روحیه پاسخگویی از سوی دستگاه‌های دولتی بسیار ضعیف و احیاناً خاموش است.

سیار بیان کرد: متأسفانه میز خدمت بسیاری از دستگاه‌های دولتی با بخش اطلاعات آن دستگاه مربوط ادغام‌شده و بدون مراجعه حضوری ارباب‌رجوع امکان پیشبرد اهداف تعیین‌شده نیست، روند فعلی میز خدمت در برخی از دستگاه‌های استان مطلوب نیست.

فرماندار قم با اشاره به اهمیت توسعه میز خدمت الکترونیکی برای جلوگیری از فساد اداری و بهبود وضعیت شفافیت عنوان کرد: میز خدمت در استان از وضعیت فیزیکی خود خارج‌شده و به‌صورت الکترونیکی شده حرکت کند.

سیار تأکید کرد: شکل فعالیت میز در هر اداره‌ای باید با توجه به شکل و وظیفه آن دستگاه با دستگاه‌های دیگر متفاوت کرد، برای تمامی دستگاه‌های استانی نمی‌توان یک نسخه واحد در زمینه توسعه میز پیچید.

وی تصریح کرد: فعالیت اداره کل ثبت‌اسناد و ثبت‌احوال در زمینه میز خدمت با تغییرات انجام‌شده بسیار شفاف و برای ارباب‌رجوع با تسهیل همراه شده است، اگر میز خدمت به‌صورت برون‌سپاری و الکترونیکی و بدون حضور شهروندان انجام شود می‌توان ادعا کرد که فعالیت‌های صورت گرفته‌شده در این زمینه موفق آمیز بوده است.

انتهای پیام/ح

وضعیت خدمات‌دهی "میز خدمت" در قم مطلوب نیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری قم حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون گفت: داروخانه‌های این شهرستان بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد و این قشر قادر به بهره‌گیری از این خدمات نیستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین صائبی عصر امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در نشست مشترک با مسئولان شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون در محل آن اداره به دغدغه‌های بهداشت و درمان معلمان و دانش آموزان اشاره و اظهار کرد: ماهانه مبلغی بابت بیمه تکمیلی از حقوق معلمان کسر می‌شود تا خدمات ویژه به آنان ارائه شود اما داروخانه‌های تیران و کرون این خدمت را پوشش نمی‌دهند.

وی افزود: بیش از هزار ۲۰۰ معلم در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند که هزینه بیمه تکمیلی را پرداخت کرده اما به دلیل عدم پوشش خدمت در داروخانه‌ها و برخی از مراکز درمانی، قادر به بهره‌گیری از خدمات ویژه نخواهند بود.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون ادامه داد: معلمان برای برای بهره‌گیری از این خدمات باید به شهرستان مجاور یا مرکز استان مراجعه کنند و یا فاکتور هزینه‌ها را به بیمه مرکزی ارائه بدهند که این کارها مشقت به همراه دارد.

صائبی با اشاره به اینکه پوشش بیمه‌ای در مراکز درمانی این شهرستان شرایط را برای خدمت گیری بیشتر تسهیل می‌کند، خاطرنشان کرد: مدیریت شبکه بهداشت و درمان این شرایط را تسهیل کند تا پوشش بیمه و حمایت‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار دانش‌آموز در بیش از ۱۲۰ مدرسه تیران و کرون مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: سلامت روح و جسم آنان حائز اهمیت بوده و پایش سلامت دوره‌ای و همچنین ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی و معاینات به تداوم سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون اضافه کرد: هر یک از این دانش آموزان سفیر سلامت در خانواده‌ها هستند که اگر به آموزش آنان توجه شود آنگاه مفاهیم به اعضای زیادی از جامعه می‌رسد.

دغدغه جدی درمانی در تیران و کرون

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون در این جلسه به دغدغه‌های درمانی مردم و مسئولان این شهرستان اظهار کرد: کمبود امکانات و خدمات تخصصی از مطالبات این منطقه است که با همکاری خیرین و دولت قابل رفع است.

عباس قاری با بیان اینکه احداث بیمارستان امام رضا (ع) در دستور کار قرار گرفته، افزود: بتن‌ریزی سقف آن انجام شده و مراحل بعدی ساختمان سازی آن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تا بهره برداری کامل این پروژه تجهیز و تأمین نیروی متخصص بیمارستان بهنیا باید انجام شود تا اختلالی در خدمت رسانی نداشته باشیم.

کد خبر 747337

دیگر خبرها

  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت
  • استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل
  • تغییرات فرمانداران و مدیران کل در استان اصفهان
  • اطلاعیه مرحله دوم یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی
  • استفاده از خدمات دولتی برای فعالانی که مجوز کاغذی دارند، ممنوع می‌شود
  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد
  • آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی
  • وضعیت نامناسب استان یزد در زمینه مجوز الکترونیکی