Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@19:24:51 GMT

فصل دوم کاوش تپه باستانی پوئینک قرچک آغاز شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۹۹۳۱

فصل دوم کاوش تپه باستانی پوئینک قرچک آغاز شد

مریم خدابنده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: فصل نخست عملیات کاوش تپه باستانی قرچک بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در مرداد ماه امسال آغاز شد که بر اساس این مصوبه ، شهرداری قرچک به منظور همکاری با میراث فرهنگی، ملزومات این کاوش را تهیه کرد.
وی افزود: مجوز اولیه کاوش فصل اول این تپه 45 روز بود که به دلیل اهمیت موضوع ، این مجوز دو بار دیگر تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خدابنده تصریح کرد: به منظور دست یابی به نتایج قطعی از وضعیت این تپه، فصل دوم کاوش با صدور مجوز آغاز شده است که این عملیات تا پایان اسفند ماه امسال ادامه خواهد داشت.
وی گفت: نتیجه کاوش های صورت گرفته به کمیته فنی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران ارسال می شود تا پژوهشگاه سازمان میراث با بررسی گزارش، در خصوص حذف و یا باقی ماندن این تپه باستانی اظهار نظر کند.
رئیس دفتر نمایندگی میراث فرهنگی قرچک تأکید کرد: در حال حاضر هیچ عملیاتی به جز فعالیت های مربوط به کاوش در این منطقه انجام نمی شود و فعالیت های صورت گرفته در این منطقه زیر نظر تیم کاوش صورت می گیرد.
عملیات احداث کنارگذر جنوبی قرچک از سال 83 در دستور کار مدیریت شهری قرچک قرار گرفت که به دلیل واقع شدن تپه باستانی پوئینک در مسیر این پروژه که قرار است به شهرستان ورامین متصل شود، تکمیل این پروژه با توقف مواجه شد.
با اعلام نظر کارشناسان باستان شناسی و حذف این تپه ، کنار گذر جنوبی قرچک به کمربندی جنوبی ورامین متصل شده و بخش زیادی از ترافیک این 2 شهرستان ، به این کمربندی منتقل می شود.
هم اکنون 4 کیلومتر از این کمربندی زیر بار ترافیک رفته و بسیاری از مشکلات شهر قرچک در افزایش ترافیک خودروهای عبوری برطرف شده است.
شهرستان قرچک در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 استان تهران باستان شناسی باستانی ترافیک شهرداری 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۹۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمد اله‌یاری با بیان اینکه ناشران متقاضی حضور در این نمایشگاه تا ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ برای ثبت‌نام فرصت داشتند، اظهارداشت: ناشرانی که برای شرکت در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ثبت‌نام کرده‌اند، از امروز- چهارشنبه- ۲۹ فروردین ماه- تا پایان روز شنبه- اول اردیبهشت ماه- فرصت دارند با مراجعه به صفحه «ثبت‌نام ناشران داخلی» در سامانه ketab.ir در بخش «پیگیری ثبت‌نام نمایشگاه» نسبت به ثبت شماره حساب بانکی و واریز وجه علی الحساب دریافت غرفه اقدام کنند.

وی درباره متراژ و هزینه غرفه‌ها گفت: مبلغ دریافتی بر اساس قیمت مندرج در آیین نامه نمایشگاه است که ناشران در زمان ثبت نام اولیه آن را مشاهده کرده‌اند. متراژ تخصیص یافته و مجموع مبلغ دریافتی در این مرحله، به صورت علی الحساب خواهد بود. بنابراین در مرحله بعدی با جانمایی نهایی و تعیین متراژ نهایی غرفه، صورت حساب نهایی وجه غرفه صادر خواهد شد و با تکمیل وجه نهایی، غرفه‌های ناشران تحویل می‌شود.

اله‌یاری افزود: با توجه به حجم بسیار زیاد درخواست ناشران متقاضی حضور در نمایشگاه، در صورتی که ناشران نتوانند در مهلت مقرر نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند، ناشران متقاضی موجود در فهرست رزرو جایگزین خواهند شد.

سی‌ و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جولان سگ های ولگرد در معابر شهرستان قرچک
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • کاوش‌های باستانشناسی در شمال استان اردبیل ادامه دارد
  • آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک لایت
  • کاخ عالی‌قاپوی اصفهان ۳۰ فروردین تعطیل است
  • آغاز ثبت‌نام آزمون ادواری استاندارد‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر
  • آغاز واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل
  • آغاز رژه روز ارتش در کرمانشاه به صورت پیاده و موتوری